Page 34 - Sinerji s1
P. 34

haber / BALO Bilgilendirme Toplantısı




               ‘İhracatın dinamosu demiryolu’



































                  Bursa Organize Sanayi Bölgesi (BOSB) ve Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İşadamları
                  Derneği (BOSİAD) ev sahipliğinde gerçekleştirilen Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO)                                                                 İLAN 11
                  hakkındaki bilgilendirme toplantısında ihracat-ulaşım ilişkisi masaya yatırıldı.


               ‘EKONOMİK, GÜVENLİ VE ÇEVRECİ…’                                          arasında verimli, çevreci, dakik ve modern bir ta-
               Bölgede faaliyet gösteren sanayi, üretim firmaları                       şıma sistemi olan demiryolu taşımacılığı ile Türk
               ve lojistik firmalarına yönelik gerçekleştirilen top-                    ihracatçılarının ürünlerinin uluslararası pazarlara
               lantıda konuşan BALO Genel Müdürü Hüseyin                                çok daha ekonomik biçimde ulaşmasını sağla-
               İşteermiş, gelişmiş ülkelerin taşımacılık literatür-                     mak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya
               lerine bakıldığında, kabul edilebilir taşıma türleri                     bırakmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. İşteer-
               sıralaması deniz, tren, kara ve hava şeklinde oldu-                      miş, BALO projesinin inovasyonel yönleri için de
               ğu gerçeğinden yola çıkılarak, BALO projesinin                           “Yüklerin Anadolu’dan demiryolu ile toplanması,
               2006-2010 yılları arasında yapılan çeşitli araştırma                     mevcut  durumda  kullanılan  Anadolu’dan  gelip,
               ve çalışma sonuçları doğrultusunda geliştirildiğini                      İstanbul boğazını geçerek Avrupa’ya ulaşan eski
               kaydetti. İşteermiş, demiryolu taşımacılığının di-  İşteermiş: Türkiye’de ihracat taşımaları alanında demiryolu   demiryolu rotasına alternatif olarak, Marmara
               ğer taşıma modellerine göre ekonomik, güvenli,   taşımacılığının payı sadece yüzde 1 oranında.  Denizini  Bandırma-Tekirdağ  arasında  Tren  Ferisi
               çevreci olmasının Avrupa Birliği’nin bu yöndeki                          ile geçilen yeni bir rota oluşturulması, Avrupa’ya,
               yaptırımları dikkate alınarak yapılan araştırmaların   hedefine ulaşmak için deniz, kara ve hava taşı-  Anadolu’daki 10 noktadan tarifeli blok tren sefer-
               bir sonucu olarak ortaya çıktığını da belirtti.  macılığına tahminen 65 milyar euroluk bir yatırım   lerinin başlatılması, her seferde daha fazla yük ta-
                                                   yapmak gerekiyor. Bu da fazladan kilometrelerce   şıma imkânı sağlayan konteynerlerin taşımalarda
               TÜRKİYE’DE SADECE YÜZDE 1…          kara yolu, onlarca liman ve havalimanı anlamına   kullanılacak olmasıdır” ifadelerini kullandı.
               Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığının Avru-  gelmekle beraber, daha fazla akaryakıt kullanı-
               pa’ya göre geride kaldığını ifade eden Hüseyin   mı, karbon salınımı ve çok daha fazla ekonomik
               İşteermiş, “Toplam ihracat taşımalarında, taşıma   yük anlamına geliyor. Bu yüzden daha çevreci ve
               modellerinin paylarını incelediğimizde yaklaşık   daha az maliyetli olan demiryoluna önem vermek
               yüzde 52 deniz yolu, yüzde 40 kara yolu ve yüzde   gerekiyor” diye konuştu.
               7 hava yolu taşımacılığı karşımıza çıkarken, demir-
               yollarının oranının ise sadece yüzde 1 olduğunu   ‘YENİ ROTA OLUŞTURULMALI’
               gördük” dedi. 500 milyar dolarlık ihracat hedefine   BALO olarak hedeflerinin demiryolu Türk ihraca-
               bu taşıma sistemiyle ulaşılmasının zor olduğuna   tının dinamosu haline getirmek olduğuna vurgu
               vurgu  yapan İşteermiş,  “Bugünkü haliyle 2023   yapan Hüseyin İşteermiş, “Mevcut ihracat yolları



          32  BOSİAD SİNERJİ / Mayıs / Haziran 2013
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39