Page 34 - Sinerji s1
P. 34
haber / BALO Bilgilendirme Toplantısı
‘İhracatın dinamosu demiryolu’
Bursa Organize Sanayi Bölgesi (BOSB) ve Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İşadamları
Derneği (BOSİAD) ev sahipliğinde gerçekleştirilen Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) İLAN 11
hakkındaki bilgilendirme toplantısında ihracat-ulaşım ilişkisi masaya yatırıldı.
‘EKONOMİK, GÜVENLİ VE ÇEVRECİ…’ arasında verimli, çevreci, dakik ve modern bir ta-
Bölgede faaliyet gösteren sanayi, üretim firmaları şıma sistemi olan demiryolu taşımacılığı ile Türk
ve lojistik firmalarına yönelik gerçekleştirilen top- ihracatçılarının ürünlerinin uluslararası pazarlara
lantıda konuşan BALO Genel Müdürü Hüseyin çok daha ekonomik biçimde ulaşmasını sağla-
İşteermiş, gelişmiş ülkelerin taşımacılık literatür- mak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya
lerine bakıldığında, kabul edilebilir taşıma türleri bırakmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. İşteer-
sıralaması deniz, tren, kara ve hava şeklinde oldu- miş, BALO projesinin inovasyonel yönleri için de
ğu gerçeğinden yola çıkılarak, BALO projesinin “Yüklerin Anadolu’dan demiryolu ile toplanması,
2006-2010 yılları arasında yapılan çeşitli araştırma mevcut durumda kullanılan Anadolu’dan gelip,
ve çalışma sonuçları doğrultusunda geliştirildiğini İstanbul boğazını geçerek Avrupa’ya ulaşan eski
kaydetti. İşteermiş, demiryolu taşımacılığının di- İşteermiş: Türkiye’de ihracat taşımaları alanında demiryolu demiryolu rotasına alternatif olarak, Marmara
ğer taşıma modellerine göre ekonomik, güvenli, taşımacılığının payı sadece yüzde 1 oranında. Denizini Bandırma-Tekirdağ arasında Tren Ferisi
çevreci olmasının Avrupa Birliği’nin bu yöndeki ile geçilen yeni bir rota oluşturulması, Avrupa’ya,
yaptırımları dikkate alınarak yapılan araştırmaların hedefine ulaşmak için deniz, kara ve hava taşı- Anadolu’daki 10 noktadan tarifeli blok tren sefer-
bir sonucu olarak ortaya çıktığını da belirtti. macılığına tahminen 65 milyar euroluk bir yatırım lerinin başlatılması, her seferde daha fazla yük ta-
yapmak gerekiyor. Bu da fazladan kilometrelerce şıma imkânı sağlayan konteynerlerin taşımalarda
TÜRKİYE’DE SADECE YÜZDE 1… kara yolu, onlarca liman ve havalimanı anlamına kullanılacak olmasıdır” ifadelerini kullandı.
Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığının Avru- gelmekle beraber, daha fazla akaryakıt kullanı-
pa’ya göre geride kaldığını ifade eden Hüseyin mı, karbon salınımı ve çok daha fazla ekonomik
İşteermiş, “Toplam ihracat taşımalarında, taşıma yük anlamına geliyor. Bu yüzden daha çevreci ve
modellerinin paylarını incelediğimizde yaklaşık daha az maliyetli olan demiryoluna önem vermek
yüzde 52 deniz yolu, yüzde 40 kara yolu ve yüzde gerekiyor” diye konuştu.
7 hava yolu taşımacılığı karşımıza çıkarken, demir-
yollarının oranının ise sadece yüzde 1 olduğunu ‘YENİ ROTA OLUŞTURULMALI’
gördük” dedi. 500 milyar dolarlık ihracat hedefine BALO olarak hedeflerinin demiryolu Türk ihraca-
bu taşıma sistemiyle ulaşılmasının zor olduğuna tının dinamosu haline getirmek olduğuna vurgu
vurgu yapan İşteermiş, “Bugünkü haliyle 2023 yapan Hüseyin İşteermiş, “Mevcut ihracat yolları
32 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs / Haziran 2013