Page 60 - Sinerji s8
P. 60

köşe yazısı / Erdal Elbay














                                                Sosyal sorumlulukta


                                                var mısınız?




                                   Erdal ELBAY  Bildiğiniz gibi ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)’   getirmesini, bireylerin bilinçlenmesini sağlar. Ku-
                               KalDer Bursa Şubesi  kavramı  uzunca  bir  süredir  iş  hayatımızın  içeri-  rumların sosyal sorumluk çalışmalarında işbirliği
                            Yönetim Kurulu Başkanı  sinde. Ülkemizin önde gelen kurumları ticari fa-  yapacağı başlıca yerler ise sivil toplum kuruluşla-
                                                aliyetlerini yürütürken, bir yandan da televizyon-  rıdır. Günümüzde her alanda pek çok STK yer alı-
                                                larda, billboardlarda, sosyal medyada bu yönde   yor. Ortak hedefe uygun, sistemli ve planlı çalışan
                                                başlattıkları  önemli  bütçelere  sahip  projelerini,   STK’lar ile yapılacak projelerin daha sürdürülebilir
                                                kampanyalarını duyuruyor, paylaşıyor. Ne oldu da   olacağı muhakkaktır.
                                                kurumlar ana faaliyetlerinin yanında sosyal çalış-
                                                malara önem vermeye başladı? Aslında temelde   Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri neler ka-
                                                bunun iki nedeni olduğunu söyleyebiliriz: Reka-  zandırır:
                                                bet ortamında farklı ve tercih edilebilir olmak,   - Kuruluşun, markanın saygınlığı artar, güven ka-
                                                içinde bulunduğun topluma karşı sorumlulukla-  zanır.
                                                rını yerine getirerek pozitif yönde algı oluşturmak.
                                                Bunların dışında en önemli neden ise gelecek   - Çalışanların, müşterilerin kuruma bağlılığı artar.
                                                nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak.
                                                                                     - Toplum bilinci artar.
                                                Hepimiz biliyoruz ki dünya nüfusu hızla artıyor,
                                                diğer yandan da kaynaklar düşüncesizce kullanılı-  - Başkalarına ve kendine güvenin artmasına katkı
                                                yor. Birleşmiş Milletler’in tahminine göre 7 milyar   sağlar.
                                                olan şu anki nüfusun 2050 yılında 12 milyara çık-  - Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak
                                                ması  bekleniyor. Çevre kirliliği, doğa tahribatı, gı-  için tüm bireyler ve kurumlar sorumluluk kazanır.
                                                dada yaşanan sorunlar, salgın hastalıkların engel-
                                                lenmesi, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması...   - Dünyamızın sınırlı kaynakları daha etkin kullanı-
                                                tüm ülkelerin gündemindeki konular. Bu konu-  lır.
                                                lara çözüm üretmek biliyoruz ki devletin görevi.
                                                Bununla birlikte toplumun, bireylerin, kurumların   Günümüzde her kurumun mutlaka bir kurum-
                                                yaşadığı dünyada sahip çıkması yadsınamaz. Bu   sal sosyal sorumluluk projesi olmalı. Kimi kurum
                                                noktada  kurumsal  sosyal  sorumluluk  kavramı   bunu büyük bütçelerle yapar, kimisi var olan kay-
                                                devreye giriyor.                     naklarını kullanır. Önemli olan kurumda bu çalış-
                                                                                     maları yürütecek iyi bir ekip kurmak ve işbirliğine
                                                KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK           uygun bir STK ile çalışmak.

                                                2001 yılında Avrupa Birliği, KSS’yi  şu şekilde ta-  Projeler bittiğinde ve elde edilen sonuçlara ba-
                                                nımlamıştır: Bir şirketin ya da markanın sosyal ve   kıldığında; firma sahiplerine, çalışanlara, topluma
                                                çevresel kaygıları kendi istekleriyle faaliyetlerinin   yaşattığı mutluluğun, gururun tarifi mümkün de-
                                                ve paydaşlarıyla ilişkilerinin bir parçası haline ge-  ğildir.
                                                tirmesi ve tüm paydaşlara karşı etik ve sorumlu
                                                davranması, bu yönde kararlar alması ve uygula-  Sizin de bir kurumsal sosyal sorumluluk projeniz
                                                masıdır.                             olsun!  Var mısınız?
                                                Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine baktı-  Hem kurumunuzun marka değeri artsın hem de
                                                ğımızda; eğitim, çevre, sağlık alanında yürütülen   yaşanabilir bir dünyada sizin de payınız olsun.
                                                faaliyetler temel konular arasındadır. Gönüllülük-
                                                ten güç alır. Kurumların işbirliği yaparak yaşadığı
                                                topluma, dünyaya karşı sorumluluklarını yerine


       58  BOSİAD SİNERJİ / Eylül - Ekim 2014
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65