Page 15 - Sinerji39
P. 15

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK,
                                              SANAL GERÇEKLİK, OTONOM
                                                      ROBOTLAR...

                                            Laboratuvarda eğitimleri verecek olan lisenin En-
                                            düstriyel Otomasyon Alan Şefi Coşkun Sabuncu
                                            da, Almanya’da daha önce bir eğitim kapsamın-
                                            da Endüstri 4.0’ı tanıma imkânı bulduğunu, eği-
                                            tim kurumlarının müfredatlarını da inceledikleri-
                                            ni ve bunun projelerinin çıkış noktası olduğunu
                                            belirtti. Projeyi yürütme safhasında olduklarını
                                            kaydeden Sabuncu, şunları söyledi:
            “GENÇLERİN SANAYİDE             “Önce öğrencilerimize eğitim vereceğiz. Daha
         ÇALIŞMASINI SAĞLAMALIYIZ”          sonra bölgemizde bulunan işletmelerin teknik
                                            elemanlarına da bunun farkındalık eğitimlerini
        BOSİAD  Yönetim Kurulu Başkanı Rasim Çağan   vermek istiyoruz. Endüstri 4.0’da sistem üzerin-
        da, Endüstri 4.0’a adapte olarak okulu bitirecek   deki iş elemanlarının hepsinin internete bağlı
        öğrencilerin katma değer üreteceğini, bu duru-  olabilmesi çok önemli bir konu. Uzaktan kontrol
        mu da Organize Sanayi Bölgesi adına çok önemli   edilerek çalıştırabilmesi esası da ön plana çıkıyor.
        gördüklerini açıkladı. Şirketleri dünya ile rekabet   Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, otonom ro-
        edecek hale getirmek için meslek liseli gençle-  botlar, big data ve benzeri işlerin müfredatlarını
        rin yetişmesi, son teknolojileri kullanması, katma   yazarak eğitimleri başlatmayı planlıyoruz.”
        değerli, optimum süreç maliyetleri ile üretebil-
        mesi için destek verdiklerine değinen Çağan,
        şu değerlendirmelerde bulundu:  “Biz istiyoruz
        ki, fabrikalar yetişmiş, iyi eğitim almış, Endüstri
        4.0’a adapte olmuş çocuklara biraz daha fazla
        başlangıç maaşı  versinler, böylece çocuklar  da
        doğal olarak okudukları dalın dışında bir iş yapa-
        caklarına, sanayideki şirketlerde çalışmayı seçsin-
        ler. Amacımız, meslek lisesinden çıkan çocukları
        endüstrinin ihtiyaçlarına hazır hale getirmek.
        Milli Eğitim Bakanlığı ile bir protokol imzaladık ve
        sorumluluk sahamızdaki meslek lisemize destek-
        ler veriyoruz. Çocuklara farklı bakış açıları kazan-
        dırmak, duygusal zekâlarını geliştirmek, onları rol
        modelleri bir araya getirip eğitimler almalarını
        sağlıyoruz.”
        Laboratuvarın kurulması sürecinde projeye
        maddi destek sağladıklarını da dile getiren Rasim
        Çağan, BEBKA’nın da kendileri için motive edici
        bir unsur olduğunu sözlerine ekledi.
























                                                                                                       BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020  13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20