Page 10 - sinerji_43.sayi_web_PDFF
P. 10
BOSİAD’dan / Rasim Çağan
Z Kuşağı’nı
anlamak
Rasim Çağan Z kuşağını anlamak ve onlarla iş dünyası arasında bir bağ kurmak için Z Planı
BOSİAD Yön. Kur. Bşk. Projesi başlattığımızı duyurmuştuk. Proje kapsamında bir Z Meclisi oluştur-
duk ve bu meclis çalışmalarına başladı. Ancak bundan önce Z Kuşağı’nı anla-
mak için ne istediklerini bilmek adına önemli bir araştırma yaptırdık. Biliyoruz
ki Z Kuşağı’nı anlamak için önce dinlemek lazım. Üsküdar Üniversitesi İletişim
Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal’ın yaptığı araştırma, bize
önemli ipuçları verdi.
Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışan Z kuşağına yönelik yapılan araş-
tırmada çok çarpıcı sonuçlar çıktı. Araştırmaya göre, gençler, iş hayatında
motive olmak için heyecan duyacağı, eğlenceli, maddi destek sağlayacak ve
takdir edileceği bir iş istiyor. Z kuşağı, farklılıkları yüksek seviyede benimsiyor.
Sosyal medyayı sık kullanıyorlar. Esnek çalışma istiyorlar. Vizyoner bir liderle
çalışmak istiyorlar. İş yerinde fikirlerine önem verilmesi de önemli kriterleri
arasında yer alıyor. Araştırmada, ‘yurt dışına yerleşip çalışırım’ diyenlerin ora-
nın yüksek çıkması da bizler açısından düşündürücü. Araştırmamızın tüm
sonuçlarını dergimizin bu sayısında okuyabilirsiniz. Bu sonuçlar bizlere yol
gösterecek.
ÇEVRE YARIŞMASI’NIN
KAZANANLARI BELLİ OLDU
Diğer yandan daha temiz çevre farkındalığı yaratmak amacıyla düzenlediği-
miz Çevreye Duyarlı Sanayi Tesisi yarışmamızın 5.’si sonuçlandı. 3 ayrı katego-
ride birinci olan İpeker, Martur ve Coşkunöz’ü kutluyorum. Her zaman vurgu-
ladığımız gibi bu yarışmanın kaybedeni yok ve kazananı ise Bursa. Amacımız
çevreci üretimi desteklemek ve bu farkındalığı artırmak. Özellikle şehir içinde
kalmış bir organize sanayi bölgesi olarak bu bizim için çok daha önemli.
Sevgiyle kalın…
8 BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Aralık 2021