Page 14 - Sinerji s1
P. 14
BTSO’da yeni dönem
Üretim ve hizmetin
merkezi Bursa olacak
Bursa ekonomisinin merkezi olan BTSO’da değişim, Mayıs’taki seçimle gerçeğe dönüştü. Bir hayalle
başladığı yolculukta BTSO Başkanı olan İbrahim Burkay, planlarını anlattı.
“Her şey bir hayalle başladı. Biz değiştirebile- dedik ve Bursa buna inandı. Bunun nasıl olacağı ağırlıklı, bilişim sektöründe, uzay havacılıkta, sa-
ceğimizi hayal ettik, o hayalin neticesinde bir ile alakalı içini doldurmak ve onun içindeki ince vunma sanayinde, turizmin katma değeri yüksek
strateji ürettik…” Yıllarca iş dünyasının birçok detayları şekillendirmek, o alanda hizmet alacak olan kısmında gelişmeli. Hizmet sektöründe de
mecrasında başarılara imza atan ve uluslarara- olan paydaşların da katılımı mutlaka gerekli. Bu olmalı, sağlıkta da olmalı ama bunu yaparken de
sı birçok çalışmada Bursa markasını ön plana anlamda önem sırasına göre ayırabileceğim bir çok daha organize olmalı.
çıkaran İbrahim Burkay, yıllardır hayal ettiği proje yok. Farklı kesimlere sorulduğu zaman belki
değişim planlarından en büyüğünü gerçeğe herkesin öncelikleri değişecektir. Ama BTSO ola- “Oyunu kurgulayan BTSO olmalı”
dönüştürdü ve Bursa Ticaret ve Sanayi Oda- rak bizim hepsi önceliğimizde. Birbirini etkileyen
sı (BTSO) Başkanı olarak Bursa ekonomisinin projeler olmadıkları için, ayrı ayrı ya da aynı anda Koordinasyon dediğimiz olay ise kamu, STK gibi
amiral gemisinin kaptanlığına geçti. Yeni dö- da yürütülebilecek pek çok proje var içlerinde. bütün projelerin paydaşlarını dahil etmek. Pay-
neme çok umutlu baktıklarını belirten Başkan Hızlı bir şekilde hepsine başlayacağız. Kısacası daşları projenin içine dahil edip koordinasyonu
Burkay, Bursa’yı ekonominin merkezi haline önümüzde yoğun bir dönem var. sağladığımız zaman, hayata geçmesi de çok ko-
getirmek için canla başla çalışacaklarını söy- laylaşacak. Örneğin Payitaht Çarşı projemiz tama-
ledi. “Bursa Türkiye’de ve dünyada men yerel yönetimlerle eşgüdümle yürütülecek
merkez konumuna gelecek” bir proje. Yerel yönetimler burada görevlerini
“Bütün projeler önceliğimizde” yapmışlar ama iş dünyasını kurgulayan, organize
Seçim çalışmalarınız sırasında “Konfeksiyon eden kurum, buradaki tüccarı, esnafı o değişim
16 makro projenizden ilk hangisi ile başla- gömlek dikerek hedefe ulaşamayız” ve “Bur- dönüşüme uygun adımlar atmamış. Yani binalar
mayı düşünüyorsunuz? sa’nın koordinasyon sorunu var. Birileri şarkı- değişmiş ama binanın içinde ticaret yapan insan-
Bursa’nın plakasıyla özdeşleşsin diye ‘16 Makro nın nakaratındayken, diğeri yeni giriyor. Ko- lar hâlâ 30 yıl öncesinin ticaretini yapıyor. İşte biz
Proje’ diyoruz, ancak daha çok projemiz var ve ordinasyonu sağlamamız gerek” demiştiniz. kurum olarak onları da dönüştürmeyi taahhüt
hepsi bizim için önemli. Ama Ticari Safari Proje- Hedefe nasıl ulaşacak, koordinasyonu nasıl ettik. Bunu sağladığımız zaman, orada var olan
si’ni çok önemsiyorum. Bir de 22 bin aktif üyemizi sağlayacaksınız? fiziki anlamda iyileşme, ticari bir zenginlik olarak
yakından ilgilendiren BTSO BİZ projesi. BTSO BİZ Gerekiyorsa konfeksiyon da dikeceğiz, yeter ki kat- yerleşik esnafa dönecektir. İşte burada BTSO dev-
Projesi’nin içinde üyelerimizin ihtiyaçlarını karşıla- ma değeri olsun. Bir takım elbise 3 bin euroya da reye girecek. Yoksa, biz belediyenin işlerine talip
yacak, hizmetteki kaliteyi artıracak birçok eylem satılıyor, 300 liraya da. Bursa artık tasarım, marka, değiliz. Zaten Büyükşehir Belediye Başkanı’mız
planı var. Onları hızlı bir şekilde devreye sokaca- inovatif ürünlerle her alanda ön planda olmalı. Ar- ve diğer ilçe belediye başkanlarımız çok güzel
ğız. Payitaht Çarşısı, Bursa Finans ve Ticaret Mer- Ge sadece bilişim sektöründe, elektronikte, uzay çalışıyor. Aynı şekilde onların yapmış olduğu
kezi, Vefa Projesi, Organize Ticaret Bölgeleri gibi havacılıkta yapılmıyor. Tekstil konfeksiyonunda hizmetlerin mutlaka ticari, ekonomik anlamda
projeler, çok büyük projeler. Bunların etki alanına da çok ciddi Ar-Ge çalışmaları var, inovatif ürün- tamamlayıcı unsuru olarak da BTSO devreye gire-
bakıldığında sektörel yapılanma içinde de mutla- ler var. Burada önemli olan siz hangi taraftasınız? cek. En başından bu yana bir kenti, coğrafyasında
ka rol biçmek lazım. Önümüzdeki dönemde lobi Bizim dediğimiz; bu hedefleri olan bölge, 35 bin var edecek olan üç özellik olarak ‘doğal kaynaklar,
faaliyetleri ile projelerin eylem planlarını hayata dolar kişi başı geliri hedeflemişse, üreteceği ürün- kültürel miras ve yerel kabiliyetler’i sıraladık. Yerel
geçireceğiz. Öncelikle beyin fırtınası dediğimiz o lerin katma değeri ona göre olmak zorunda. Aksi kabiliyetleri dönüştüremedikten sonra tarihi, kül-
yol haritasını ortaya çıkaracak çalıştaylara başla- takdirde eski klasik sektörlerde hâlâ ‘Biz ucuz işçilik türel zenginlikleri ne kadar ortaya çıkartırsanız çı-
yacağız. Çalıştaylar neticesinde de eylem planları gücüyle üretim yapacağız, rekabeti sağlayacağız’ kartın zenginliğe dönüştüremezsiniz. Bu anlamda
uygulamaya geçirilecek. Bir vizyon, bir görüş koy- derseniz bu bölgenizi küçültmek olur, geriye gö- Payitaht Çarşısı gibi birçok projeyi hayata geçirip,
duk. ‘Bursa burada olmalı, Bursa’da bunlar olmalı’ türmek olur. Bursa bundan böyle daha teknoloji Bursa’yı farklı alanlarda Türkiye’de ve dünyada
12 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs / Haziran 2013