Page 52 - Sinerji s1
P. 52

köşe yazısı / Emin Direkçi















                                                   İş Yaşamında Kalite ve EFQM

                                                   Mükemmellik Modeli



                                     Emin DİREKÇİ
                  KalDer Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı   Hayatta tüm sorgulamalar, arayışlar, eylemler ve   kurumun her alanında içselleştirmesini başarırsa,
                                                   uğraşlar kazancı ve kaliteyi artırmak için yapılıyor.   amaca ulaşmak daha kolay olur.
                                 emin.direkci@kalder.org  Artan kazanç da yine yaşama kalitesini artırmaya
                                                   yönelik harcanıyor. Hal böyleyken, herkes sorum-  EFQM MÜKEMMELLİK
                                                   luluk alanındaki işleri beklendiği ve tarif edildiği   MODELİ YAYILIYOR
                                                   gibi yapsa hiçbir harcama ve yatırıma ihtiyaç   Günümüzde ‘sürdürülebilir kalkınma’ tüm
                                                   duymadan, birçok konuda olumlu gelişmeler   STK’ların, kamu kurumlarının, özel kuruluşların
                                                   yaşanır ve çalışan-çalışmayan tüm insanların   ana hedefi olarak ortaya konuluyor. Sürdürüle-
                                                   yaşamının kalitesi artar.            bilir kalkınma için yaşam kalitesinin artırılması,
                                                   İş hayatına baktığımızda ise; profesyonel birçok   doğal kaynaklara ve çevreye sahip çıkılması en
                                                   kurumda görev ve sorumlulukların zaten tanımlı   başta gelen sorumluluklarımız. Buna ulaşmak
                                                   olduklarını görsek de, tüm yönetici ve çalışan-  için de ‘kalite’nin benimsenmesi, uygulanması
                                                   ların görevlerini layıkıyla yapmaması sebebiyle   temel modeldir. Bu model ise KalDer’in yaymaya
                                                   sorunların devam ettiği de bir gerçektir.   çalıştığı EFQM Mükemmellik Modeli’dir.                                            İLAN 15
                                                                                        EFQM Mükemmellik Modeli’ni KalDer’in ön-
                                                   İŞİN SIRRI, İNSANA SAHİP ÇIKMAKTA    cülüğünde hem ülkemizde hem de Bursa’da
                                                   Dünyada kendini geliştiren, sağlam temelli   uygulayan kurum sayısı her geçen gün artıyor.
                                                   büyüyen, yenilikler yapan, öncü şirketleri in-  Ulusal Kalite Hareketi’ne bugüne dek Bursa’dan
                                                   celediğimizde; çalışanlarına, paydaşlarına ve   113 kurum katıldı. Bu modeli uygulamak için özel
                                                   topluma sahi çıktıklarını görüyoruz. Yani, ‘insana   sektör ve büyük firma olmaya gerek yok. KOBİ,
                                                   dokunduklarını…’ Amaç, insanın ‘yaşam kalite-  belediye ya da okul fark etmez herkes bu modeli
                                                   si’ni artırmaksa; doğru liderler, doğru strateji ve   uygulayabilir. Uygulayan bakanlık, büyükşehir
                                                   politikalarla, tüm kaynakların etkin bir şekilde   belediyelerimiz ve uluslararası kurumlarımız var.
                                                   kullanarak, tüm süreçlerimizi iyi yönetip olumlu
                                                   sonuçlar alabilirsiniz. Aslında işin sırrı hem insana   •   Model kuruluşların vizyonlarını gerçekleştir-
                                                   sahip çıkmak hem de iyi bir yol haritasına sahip   meye ne kadar yakın olduklarını anlamasına
                                                   olmakta. Bu da zor değil.               yardımcı olan bir yönetim sistemidir. Yöneti-
                                                   ‘İş yaşamında kalite’ artık tüm hayatımızı etki-  cilerin/liderlerin, kuruluşlarının ne yaptığına
                                                   leyen olmazsa olmaz bir unsur. Burada sözü   ve hangi sonuçları elde ettiğine ilişkin
                                                   geçen sadece ürün kalitesi değil, hizmet kalitesi,   neden-sonuç ilişkilerini anlamasını sağlar.
                                                   davranış kalitesi, vizyon sahibi olma, çevreye   •   EFQM; mükemmellik yolunu açan eğitimler
                                                   ve topluma karşı sorumluluklarının bilincinde   düzenler, sertifika veren değil sertifika almak
                                                   olma… İş yaşamında kalitenin sunuluyor olma-  isteyen firmaların alacağı eğitimleri içinde
                                                   sının hayatımızı ne derece etkilediğinin çoğu   barındırır. Bu eğitimlerle pazar payı, verimli-
                                                   zaman farkında olmuyoruz.               lik, kurumsal itibar, bilinirlik artışları yaşanır.
                                                   Aslında kalite bizim elimizde. Kalite ‘siz’siniz...
                                                   Gösterdiğiniz özen, önem hem sizi, hem çevre-  Gelişmiş bir Türkiye için yaşamamızın her alanın-
                                                   nizi olumlu yönde etkiliyor. Beraberinde ise daha   da kalitenin hayatımızın bir parçası olması, belli
                                                   gelişmiş, mutlu toplumları getiriyor. ‘Kalite’yi bel-  kurumlarla sınırlanmayıp, tüm kişi ve kurumlarda
                                                   gelendirmelerin içerisine hapsetmemek gerekir.   yayılımı yönünde çalışmaların artması dileğiyle
                                                   Liderlik, yönetim, süreç, insan unsuru bir bütün-  hepimize büyük sorumluluklar düşmektedir.
                                                   lük arz ediyor. Her kurum kendi yapısına göre bu   KalDer olarak biz hizmet ve desteğe hazırız.
                                                   unsurlara yönelik adımlar atarak kalite felsefesini




          50  BOSİAD SİNERJİ / Mayıs / Haziran 2013
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57