Page 35 - Sinerji s10
P. 35
çapındaki organizasyonu için kaynak bulma gö- farklı gruplar var. Biz, şasi kontrol grubunun üye-
revlerini de burada bazı arkadaşlarımız üstlen- siyiz. Şasi kontrol, Bosch içerisinde çok önemli
miş durumda. Mesela Bursa OSB’deki herhangi bir grup ki Bosch’un geleceğini şekillendirecek
bir fabrikamıza ürün tedarik eden bir kuruluş, bölümlerden birisi. Şasi kontrolün içerisinde de
bize ürün vererek, Bosch gamına giriyor ve Bos- ABS, ESP dediğimiz aktif güvenlik elemanları,
ch’un diğer organizasyonlarına da ürün sağlaya- sürücü destek sistemleri dediğimiz radar sensör
bilecek konuma geliyor. sistemleri var. Bu, otomotivin geleceği için çok
önemli. Biz, artık yeni bir ürün de geliştiriyoruz.
Bu yatırımınızın Bosch ve Bursa özelindeki Elektromekanik booster’u geliştirdik ve piyasada
önemi hakkında neler söylersiniz?
yüksek teknolojili ve üst kategori araçlara verme-
Bursa’mızın ve otomotiv endüstrimizin yapacağı ye başladık. Sürücüsüz araca doğru gidiyoruz.
hamlelere çok güçlü bir destek öneriyoruz. Oto- Bunun denemelerini de Bosch yapıyor. Sürücü-
motiv üreticilerine bir ıslık mesafesi kadar yakı- süz aracın kalbi şasi kontrol. Şu anda o ürünleri
nız. Otomotiv endüstrimiz bizi ayrıca, Bosch Şasi burada yapmıyoruz ancak bu fabrika o grubun
Sistemleri ailesinin ürünleri olan Aktif Güvenlik üyesi. Burada kalıcı ve daha güçlü olmak istiyor-
(AS), Pasif Güvenlik (PS) ve Sürücü Destek Sis- sak bizim biraz daha elektronik alana girmemiz
temleri (DA) gibi yüksek teknoloji ürün gamımı- gerekiyor. Tie-Rod’dan sonraki jenerasyon da
zın Bursa’daki bir temsilcisi olarak da görebilirler. zaten i-booster.
AÇILIŞ 27 MART’TA “2014 SON DERECE
BAŞARILI GEÇTİ”
Bosch Fren Sistemleri fabrikanızın açılışını
mart ayı içerisinde gerçekleştireceğinizi Bosch Türkiye için 2014 nasıl geçti, bir
duyduk. Bu konuda neler söylemek önceki yıla oranla ne kadarlık bir ciro ve
istersiniz? üretim artışı yaşandı?
27 Mart tarihinde fabrikamız için farklı bir açılış 2014 son derece başarılı geçti. Kalite de “0” hata
töreni planlıyoruz. Müşterilerimizin de katılımı hedefine ulaştık, yılı verimli ve karlı kapattık.
ile açılış töreni bir “müşteri günü” organizasyonu 2015 için de aynı başarıyı devam ettirebilmek ve
çerçevesinde olacak. Açılışa Bosch ailesinden yeni müşteriler kazanabilmek hedefindeyiz.
Yönetim Kurulu Başkanı’mız Sayın Megerle ve Eklemek istedikleriniz…
Bölge Başkanı’mız Sayın Young da katılacak.
Bildiğiniz gibi Türkiye’de binek araçlarda ve 1,3
Yakın ya da orta vadede Bosch’un yeni tonun altındaki ticari araçlarda ESP (Electronic
yatırım planları ve hedefleri hakkında neler Stability Program - Elektronik Denge Programı)
anlatırsınız? Gündeminizde yeni ne tür zorunlu hale geldi. Araç üretimimizi düşünürsek,
projeler var?
ürettiğimiz hafif ticari araçların büyük bir çoğun-
Türk otomotiv sanayinin büyümesine ve tekno- luğu Avrupa’ya gidiyor. Avrupa’ da ise 3,5 tonun
lojik atılım yapmasına Bosch Fren de aynı ölçek- altındaki bütün ticari araçlarda ESP zorunlu hale
te destek verecektir. geldi. Bu durumda, Avrupa fabrikalarımızda
ürettiğimiz ESP’nin Türk otomotiv sektörü için
Biliyorsunuz artık otomotiv sektörü
özelinde yakıtı azaltıp emisyon değerlerini önemini daha da yükseltecektir. Bu durumun
düşüren, çevre dostu ürünlere yönelik yeni Bursa’daki varlığımızın önemini arttıracağını dü-
trend ve teknolojiler önem kazandı. Bu şünüyorum.
konuda Bosch’un ajandasında neler yer
alıyor?
Bu soruyu DS (Diesel systems) ve GS’deki (Gasoli-
ne systems) arkadaşlarım yanıtlasa eminim daha
güzel yanıtlar verebilirler. Fakat ürün grubumuz-
da yaptığımız hamleler, ürünler ve inovasyonla,
sürücü ve yaya güvenliğine çok önemli oranda
katkıda bulunduğumuzu söyleyebilirim. Kaza
oranları ve ölümcül kazalarda, geliştirdiğimiz
ürünlerle olumlu yönde son derece ciddi istatis-
tikler elde edildiğini görüyoruz.
Bosch bünyesinde otomotiv sektörü içerisinde
BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Şubat 2015 33