Page 58 - Sinerji s12
P. 58
köşe yazısı / Erdal Elbay
Yenileşim ile
yaşam
Erdal ELBAY “Müşterinize ne istediğini sorup ona göre ürün çıkaramazsınız, çünkü siz
KalDer Bursa Şubesi onların istediğini yaparken onlar başka bir şey istiyor olacaktır.”
Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs
Apple’in dahi ismi Steve Jobs, yenilikçilik denilin- • Hızla değişen rekabet ortamında gündemi
ce akla ilk gelen isimlerden birisi. Konferansların- yakalamak ve şirketlerin ayakta kalması için
da, röportajlarında her zaman ilham kaynağı ola- gereklidir.
rak yenilikçi bakış açısını gençlere ve çalışanlarına
tavsiye etti. Büyüme aşamasında ya da belli bir • İstihdam, kişisel gelir artışı sağlar.
sermaye ve üretim kapasitesine ulaşmış kurum-
ların gelecek hedeflerinde yenileşimi mutlaka • Daha iyi hizmetlerle yaşam kalitesi yüksek or-
konumlandırmasını anlatmaya çalıştı. tamlar yaratır.
• Ülkenin rekabet gücünü artırır.
Yenileşim kavramını Türk Dil Kurumu şu şekilde
açıklamaktadır: Değişen koşullara uyabilmek için Gelişen endüstri ve değişen pazar yapıları karşı-
toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda yeni sında kurumlar ve ülkeler geleneksel üretim ve
yöntemlerin kullanılmaya başlanması, yenilik, ino- yönetim yaklaşımlarında yeniliğe gitmek zorun-
vasyon. dalar. Temelde her ne kadar bazı anlayışlar devam
edecek olsa da değişen ihtiyaçlar, hızlı tüketim,
İş dünyası açısından bakarsak yenileşimi, işlet-
meye kârlılık ve rekabet avantajı sağlayan, hayal teknolojik ilerlemelerle birlikte yeni neslin beklen-
gücü ve bilginin birleşmesi ile ortaya çıkan ya- tilerine kulak verip yenilikçiliğe zaman ve bütçe
ratıcı fikirler olarak açıklayabiliriz. Yenileşim ya da ayırmalıyız.
inovasyonun iş dünyası, girişimciler, üniversiteler Yenileşim nasıl ölçülür?
tarafından sıkça dile getirilmesinin, teşvik edici
çalışmalar düzenlenmesinin bazı temel nedenleri • Patent başvuru sayısı
var:
• Yeni ürün/hizmet sayısı
• Yeni fikir sayısı
• Toplam cirodaki artış
• Karlılıktaki artış ile.
Her zaman yenileşim fırsatı var mıdır?
Üretim ve hizmet devam ettiği sürece her zaman
yenileşim fırsatı vardır. Çalışanlarını yaratıcı ve
yenilikçi yaklaşımlara yönlendiren kurumlarda,
fikirlerine değer verilen çalışanlar süreçlere dahil
edildikçe ve ödüllendirildikçe bu yönde projeler
geliştirebilecektir. Rakiplerin ve sektörün iyi anali-
zi ile değişimin gerekliliği apaçık görülebilecektir.
Küçük ve basit görünen fikirler şirketlerde önemli
uygulamaların başlangıcı olabilir. Her proje ino-
vasyona dönüşmeyebilir ama dönüştüğünde bü-
yüme sürecinin bir parçası olur.
56 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2015