Page 58 - Sinerji s12
P. 58

köşe yazısı / Erdal Elbay











                                                Yenileşim ile



                                                yaşam





                                   Erdal ELBAY  “Müşterinize ne istediğini sorup ona göre ürün çıkaramazsınız, çünkü siz
                               KalDer Bursa Şubesi  onların istediğini yaparken onlar başka bir şey istiyor olacaktır.”
                            Yönetim Kurulu Başkanı  Steve Jobs

                                                Apple’in dahi ismi Steve Jobs, yenilikçilik denilin-  •   Hızla  değişen  rekabet  ortamında  gündemi
                                                ce akla ilk gelen isimlerden birisi. Konferansların-  yakalamak ve şirketlerin ayakta kalması için
                                                da, röportajlarında her zaman ilham kaynağı ola-  gereklidir.
                                                rak yenilikçi bakış açısını gençlere ve çalışanlarına
                                                tavsiye etti. Büyüme aşamasında ya da belli bir   •   İstihdam, kişisel gelir artışı sağlar.
                                                sermaye ve üretim kapasitesine ulaşmış kurum-
                                                ların  gelecek  hedeflerinde  yenileşimi  mutlaka   •   Daha iyi hizmetlerle yaşam kalitesi yüksek or-
                                                konumlandırmasını anlatmaya çalıştı.    tamlar yaratır.
                                                                                     •   Ülkenin rekabet gücünü artırır.
                                                Yenileşim kavramını Türk Dil Kurumu şu şekilde
                                                açıklamaktadır: Değişen koşullara uyabilmek için   Gelişen endüstri ve değişen pazar yapıları karşı-
                                                toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda yeni   sında kurumlar ve ülkeler geleneksel üretim ve
                                                yöntemlerin kullanılmaya başlanması, yenilik, ino-  yönetim yaklaşımlarında yeniliğe gitmek zorun-
                                                vasyon.                              dalar. Temelde her ne kadar bazı anlayışlar devam
                                                                                     edecek olsa da değişen ihtiyaçlar, hızlı tüketim,
                                                İş dünyası açısından bakarsak yenileşimi, işlet-
                                                meye kârlılık ve rekabet avantajı sağlayan, hayal   teknolojik ilerlemelerle birlikte yeni neslin beklen-
                                                gücü ve  bilginin  birleşmesi  ile  ortaya çıkan ya-  tilerine kulak verip yenilikçiliğe zaman ve bütçe
                                                ratıcı fikirler olarak açıklayabiliriz. Yenileşim ya da   ayırmalıyız.
                                                inovasyonun iş dünyası, girişimciler, üniversiteler   Yenileşim nasıl ölçülür?
                                                tarafından sıkça dile getirilmesinin, teşvik edici
                                                çalışmalar düzenlenmesinin bazı temel nedenleri   •   Patent başvuru sayısı
                                                var:
                                                                                     •   Yeni ürün/hizmet sayısı
                                                                                     •   Yeni fikir sayısı
                                                                                     •   Toplam cirodaki artış

                                                                                     •   Karlılıktaki artış ile.



                                                                                      Her zaman yenileşim fırsatı var mıdır?
                                                                                     Üretim ve hizmet devam ettiği sürece her zaman
                                                                                     yenileşim fırsatı vardır. Çalışanlarını yaratıcı ve
                                                                                     yenilikçi yaklaşımlara yönlendiren kurumlarda,
                                                                                     fikirlerine değer verilen çalışanlar süreçlere dahil
                                                                                     edildikçe ve ödüllendirildikçe bu yönde projeler
                                                                                     geliştirebilecektir.  Rakiplerin ve sektörün iyi anali-
                                                                                     zi ile değişimin gerekliliği apaçık görülebilecektir.
                                                                                     Küçük ve basit görünen fikirler şirketlerde önemli
                                                                                     uygulamaların başlangıcı olabilir. Her proje ino-
                                                                                     vasyona dönüşmeyebilir ama dönüştüğünde bü-
                                                                                     yüme sürecinin bir parçası olur.


       56  BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2015
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63