Page 40 - Sinerji s16
P. 40

röportaj / Mehmet Çetin Özel





































            babam 1929 doğumluydu ve çok genç yaşlarda   marjı yüksek bir firma olmak niyetindeyiz. Hem   Özel Tekstil’de iken bir tarım yatırımı yapmıştık. Fa-
            tekstil ticaretine başlamış. Yani 75 yıl önce tekstile   dokuma hem de boyamada üretim faaliyetle-  kat oradaki hisselerimi de sattım ve şu an sadece
            başlayan bir aileden geliyorum. Piyasada bir ismi-  rimizi çok daha kaliteli hale getirmek istiyoruz.   tekstile odaklanmış durumdayız. Gündemimizde
            miz, itibarımız ve bilinirliğimiz, aynı zamanda bil-  Pazarlama faaliyetlerimizi de geliştirerek, müşteri   şu an farklı bir sektöre yatırım bulunmuyor.
            gimiz de var. Her şeyden önce iyi niyetle bu yola   sayımızı artırmak amacındayız.  Tabii piyasa çok   Diğer görüşleriniz ve eklemek istedikleri-
            çıktık.                             dinamik ve bu süreçte önümüze neler getirir bi-  niz…
                                                lemeyiz. Ama birinci önceliğimiz şu an kirada bu-
                                                lunduğumuz bu yeri satın almak. Burayı aldıktan   Geçtiğimiz hafta Paris’te düzenlenen bir fuara ka-
                  “YENİ YATIRIMLAR İÇİN         sonra belki 4 ve 5 yılın sonunda diğer fabrikamızı   tıldık ve çok güzel geçti. İlk fuarımız olmasına rağ-
                FIRSATLARI BEKLEYECEĞİZ”        yakınlaştırabiliriz. Sonuçta şu an dokuma ve boya   men eski firmamızda günlük aldığımız ziyaretçi

            Önümüzdeki 5 yılın sonunda şirketinizi han-  olarak 2 ayrı lokasyona bölündük. Ancak biliyorsu-  sayısının üstüne çıktık. Diğer Türk firmalarının da
            gi noktaya taşımak istiyorsunuz? İleriye dö-  nuz şu an OSB’lerde yatırım yapmak için arsa be-  hemen hemen hepsi fuardan oldukça memnun
            nük yeni yatırım planları yapıyor musunuz?  delleri çok yüksek. Fırsatları bekleyeceğiz, olursa   olduklarını belirttiler. Türk tekstiline bir teveccüh
                                                da değerlendirebiliriz.              var, özellikle de Avrupa’dan. Ülkemizin içinde bu-
            5 yılın sonunda 30 ila 40 milyon dolar arası ciro                        lunduğu ekonomik durum bir risk gibi görünse
            yapan bir şirket olmayı hedefliyoruz. Tüm faaliyet-  Tekstilin dışında farklı bir alana yatırım yap-  de tekstil gibi orta ve düşük gelir getiren işler için
            lerimizi ihracat ağırlıklı satışa çeviren ve net kâr   mayı düşünüyor musunuz ya da düşündü-  de bir taraftan avantaj sunuyor. Mevcut sıkıntılar,
                                                nüz mü?
                                                                                     iç pazarda bir belirsizlik ortaya koysa bile ihracat
                                                                                     hedefleri firmaları ayakta tutabiliyor. Yatırım yap-
                                                                                     makta rahat olmamızı sağlayan faktörlerden birisi
                                                                                     de buydu.

                                                                                     Bugün diğer pazarlara baktığımızda Afrika daha
                                                                                     çok hazır ürün alıyor. Kumaş için karşınızda hafif
                                                                                     de olsa konfeksiyon sanayine ihtiyaç duyuyorsu-
                                                                                     nuz. Bu olmadığı için kumaş satışlarında önemli
                                                                                     bir pazar değil. Rusya bizim için büyük bir pazardı
                                                                                     ama şu an sıkıntılar yaşanıyor. Alternatif pazar ola-
                                                                                     rak elimizde sadece Amerika ülkeleri ve Japonya
                                                                                     bölgesi kalıyor. Bizim de Amerika ile ilgili 2017 yılı
                                                                                     için hedeflerimiz var, oraya da ihracat yapmak is-
                                                                                     tiyoruz. Japonya’yı da deneyeceğiz ama orası zor
                                                                                     bir pazar. Çin’de ise yüksek kalite ürün alan marka-
                                                                                     lar mevcut. Amerika ve Çin 2017 yılı hedeflerimiz
                                                                                     arasında bulunuyor.


       38  BOSİAD SİNERJİ / Mart 2016
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45