Page 40 - Sinerji s16
P. 40
röportaj / Mehmet Çetin Özel
babam 1929 doğumluydu ve çok genç yaşlarda marjı yüksek bir firma olmak niyetindeyiz. Hem Özel Tekstil’de iken bir tarım yatırımı yapmıştık. Fa-
tekstil ticaretine başlamış. Yani 75 yıl önce tekstile dokuma hem de boyamada üretim faaliyetle- kat oradaki hisselerimi de sattım ve şu an sadece
başlayan bir aileden geliyorum. Piyasada bir ismi- rimizi çok daha kaliteli hale getirmek istiyoruz. tekstile odaklanmış durumdayız. Gündemimizde
miz, itibarımız ve bilinirliğimiz, aynı zamanda bil- Pazarlama faaliyetlerimizi de geliştirerek, müşteri şu an farklı bir sektöre yatırım bulunmuyor.
gimiz de var. Her şeyden önce iyi niyetle bu yola sayımızı artırmak amacındayız. Tabii piyasa çok Diğer görüşleriniz ve eklemek istedikleri-
çıktık. dinamik ve bu süreçte önümüze neler getirir bi- niz…
lemeyiz. Ama birinci önceliğimiz şu an kirada bu-
lunduğumuz bu yeri satın almak. Burayı aldıktan Geçtiğimiz hafta Paris’te düzenlenen bir fuara ka-
“YENİ YATIRIMLAR İÇİN sonra belki 4 ve 5 yılın sonunda diğer fabrikamızı tıldık ve çok güzel geçti. İlk fuarımız olmasına rağ-
FIRSATLARI BEKLEYECEĞİZ” yakınlaştırabiliriz. Sonuçta şu an dokuma ve boya men eski firmamızda günlük aldığımız ziyaretçi
Önümüzdeki 5 yılın sonunda şirketinizi han- olarak 2 ayrı lokasyona bölündük. Ancak biliyorsu- sayısının üstüne çıktık. Diğer Türk firmalarının da
gi noktaya taşımak istiyorsunuz? İleriye dö- nuz şu an OSB’lerde yatırım yapmak için arsa be- hemen hemen hepsi fuardan oldukça memnun
nük yeni yatırım planları yapıyor musunuz? delleri çok yüksek. Fırsatları bekleyeceğiz, olursa olduklarını belirttiler. Türk tekstiline bir teveccüh
da değerlendirebiliriz. var, özellikle de Avrupa’dan. Ülkemizin içinde bu-
5 yılın sonunda 30 ila 40 milyon dolar arası ciro lunduğu ekonomik durum bir risk gibi görünse
yapan bir şirket olmayı hedefliyoruz. Tüm faaliyet- Tekstilin dışında farklı bir alana yatırım yap- de tekstil gibi orta ve düşük gelir getiren işler için
lerimizi ihracat ağırlıklı satışa çeviren ve net kâr mayı düşünüyor musunuz ya da düşündü- de bir taraftan avantaj sunuyor. Mevcut sıkıntılar,
nüz mü?
iç pazarda bir belirsizlik ortaya koysa bile ihracat
hedefleri firmaları ayakta tutabiliyor. Yatırım yap-
makta rahat olmamızı sağlayan faktörlerden birisi
de buydu.
Bugün diğer pazarlara baktığımızda Afrika daha
çok hazır ürün alıyor. Kumaş için karşınızda hafif
de olsa konfeksiyon sanayine ihtiyaç duyuyorsu-
nuz. Bu olmadığı için kumaş satışlarında önemli
bir pazar değil. Rusya bizim için büyük bir pazardı
ama şu an sıkıntılar yaşanıyor. Alternatif pazar ola-
rak elimizde sadece Amerika ülkeleri ve Japonya
bölgesi kalıyor. Bizim de Amerika ile ilgili 2017 yılı
için hedeflerimiz var, oraya da ihracat yapmak is-
tiyoruz. Japonya’yı da deneyeceğiz ama orası zor
bir pazar. Çin’de ise yüksek kalite ürün alan marka-
lar mevcut. Amerika ve Çin 2017 yılı hedeflerimiz
arasında bulunuyor.
38 BOSİAD SİNERJİ / Mart 2016