Page 35 - Sinerji s18
P. 35
Sanayi bölgesinde araç trafiğinin en yoğun ya- na girmeden bağımsız katılım yolu oluşturulması Bursa OSB tarafından alınan ortak karar gereği,
şandığı yer olan Besaş kavşağındaki proje çer- amacıyla da, 180 metre betonarme perde duvar, günün belli zamanlarında ve trafiğin yoğun ol-
çevesinde, Mudanya yolundan bağımsız katılım 900 metrekare yaya yolu, 900 metrekare asfalt ve duğu saatlerde Besaş kavşağından kamyon ve
yolu inşaatı tamamlandı. Besaş fabrikası önünde- 12 metre altyapı deplasesi yapıldı. Yaya güvenliği TIR’ların giriş-çıkışı yasaklandı.
ki duvarın geriye çekilmesi ile de 2 şerit yol ka- için de demir korkuluk imalatı gerçekleştirildi. ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ SÜRÜYOR
zanılarak trafik rahatlatıldı. Trafiği en aza indiren Bankalar otopark alanının yeniden düzenlenmesi
çalışmalar kapsamında ayrıca; 160 metre perde işi kapsamında ise altyapı, bordür ve yürüyüş yol- Bölgenin en önemli problemi haline gelen trafik
duvar imalatı, 186 metre uzunluğunda 8 adet larının yapılması ve asfalt kaplama işleri hayata sorununu aşmak için yapılan çalışmaların yanın-
yeraltı enerji hattı deplasesi yapıldı ve Besaş çev- geçirildi. Bu çalışmalara ek olarak 93 metrekare da, bölge içerisinde uygunsuz park vb. neden-
resinde toplamda 6.500 metrekare alan asfaltlan- kapalı alana sahip bir kafe imalatına da başlandı. lerle oluşan mağduriyetleri gidermek, OSB içeri-
dı. Şubat 2016’da başlayan çalışmalar geçtiğimiz Yeni baştan düzenlenen bankalar otoparkında sinde yaya yolu eksikliğine çözüm bulmak, taşıt
haziranda tamamlandı. yollarındaki aksaklıkları düzeltmek, fabrikalara
toplam 4.800 metrekare alan asfaltlandı.
YAYA GÜVENLİĞİ ATLANMIYOR misafir araç otoparkı elde etmek ve OSB’nin giriş
TIR ve kamyonlardan kaynaklanan trafik sıkışıklı- ve çıkışlarını düzenlemek için yapılan çalışmalar
Mudanya yolundan bankalar yönünde trafik ışığı- ğının azaltılması kapsamında ayrıca, UKOME ve aralıksız sürüyor.
Yapılan işlerin sayısal verileri:
ASFALT İŞİ PARKE ALANI MAVİ CAD.
Mavi Cad.: 13.833 m 2 Mudanya yolu katılım yolu: 901 m 2 Otopark betonu: 4.851 m 2 Araç stoperi: 510 mt
Bankalar Bölgesi: 4.800 m 2 Bankalar bölgesi Besaş cephesi: 1057 m 2 Görme engelli: 1.700 m 2 Bordür: 3450 mt
Besaş önü: 6.075 m 2 Bankalar Coats cephesi: 401 m 2 Parke alanı: 4.910 m 2
2
Mudanya OSB giriş katılım yolu: 806 m 2 Bankalar cafe önü: 244 m 2 Altyapı işleri için: 3.598 mt boru Cafe: 93 m kapalı alan
Karakol bankalar arası kalan bölgesi: 590 m 2 Bordür işi: 7105 mt Yağmur suyu hattı için: 400 mt boru Bankalar bölgesi: 136 m otopark (6 m engelli otoparkı)
2
2
TIR parkının
altyapısı tamam
Bursa OSB Başkanı Hüseyin Durmaz,
OSB içine yapılacak TIR parkının altyapı
çalışmalarının bittiğini belirterek,
projenin diğer OSB’ler için örnek
olacağını söyledi.
Bursa Organize Sanayi Bölgesi (BOSB) Yönetim insana yakışır bir hizmet alacak. Bu düzenleme oluşturuldu. İh-
Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz, OSBÜK Üye- ile OSB içinde hiçbir TIR’ın park etmesine izin ve- tiyaca göre alanı
si Ahmet Özenalp ile Bursa OSB Bölge Müdürü rilmeyecek. Parkın faaliyete geçmesi OSB trafiğini büyüteceğiz” dedi.
Türker Ertürk, Bursa Gümrük ve Ticaret Müdürü rahatlatacak ve OSB daha güvenli bir hale gele- Gümrük ve Tica-
Hasan Eken’i ziyaret etti. OSB içinde yapılacak ve cek” diye konuştu. ret Bölge Müdürü
altyapı çalışmaları biten TIR parkının durumunun OSBÜK Üyesi Ahmet Özenalp da, teknik konula- Hasan Eken de, “TIR
ele alındığı toplantıda konuşan Bursa OSB Baş- ra ilişkin düzenlemeler ile ilgili bilgi vererek, “Park Parkı en geç 1,5 veya
kanı Durmaz, TIR parkının diğer OSB’ler için de içine yanıcı parlayıcı araçlar için ayrı bir bölüm, 2 ay içerisinde bizim için gerekli. Bu süre
örnek bir proje olacağını belirterek, ‘TIR sürücü- frigo araçlar için ve normal treylerler için ayrı içerisinde gümrük görevlileri prefabrike yapılar-
leri burada duşu, çamaşır yıkama salonu, internet bir bölüm düzenlendi. Kapalı muayene bölümü da hizmet verebilir” ifadelerini kullandı.
kafesi, ibadethanesi ve diğer sosyal alanları ile
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2016 33