Page 39 - Sinerji s18
P. 39

Otomotiv



        Kümesi’nde



        eğitimler başladı




           Bursa Organize Sanayi Bölgesi (BOSB) bünyesinde kurulan Otomotiv Kümesi’nin Ekonomi Bakanlığı
           destekli 2. UR-GE projesinin eğitimleri başladı.


        Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde birincisi ba-  HEMEN CEVAP YAZMAYIN    Akın, pazar araştırma sürecinin başarılı olması
        şarıyla tamamlanan ve firmalara önemli faydalar   İletişime geçilen firmaların, faaliyette bulundu-  için bazı aşamalardan geçilmesi gerektiğinin de
        sağlayan Otomotiv Kümesi çalışmalarının 2’ncisi   ğu ülkelerinde mevcut ekonomik durumunu iyi   altını çizerek, “Masabaşı çalışmasında amaç doğ-
        de faaliyetlerini sürdürüyor. Otomotiv Kümesi 2.   irdelemek gerektiğini belirten Akın, “Sizinle ile-  ru ülkeleri bulup, orada işbirliği yapabileceğimiz
        UR-GE Projesi kapsamında Türk Dış Ticaret Vakfı   tişime geçen ve talep gelen firmaya hemen ce-  firmaların iletişim bilgilerine ulaşmak olmalıdır.
        işbirliğiyle Bursa OSB’de faaliyet gösteren firma-  vap yazmayın. Önce firmanın faaliyette olduğu   Pazarlama çalışmasını ise mutlaka yüz yüze yap-
        ların temsilcilerine Hakan Akın tarafından “Masa-  mevcut ülkenin bize uygunluğunu irdelemenin   manızı öneririm. Bu iki aşamaya bir de tüketici
        başı Pazar ve Müşteri Araştırması Eğitimi” verildi.                      araştırması eklenirse, pazar araştırma sürecini ba-
        Eğitimde masabaşı ve müşteri araştırmasının                              şarılı tamamlayabiliriz” dedi.
        nasıl yapılacağı, hangi yolların izlenip hangi kay-
        naklardan yararlanılacağı ve stratejiler üzerinde
        duruldu.                                                                    TÜKETİCİ ARAŞTIRMASI YAPIN

        Sunumunda, Türkiye’de pazar araştırması ve sa-                           Dış ticarette esas olanın, tüketicinin memnuniye-
        tış ile ilgili yanlış uygulamalar olduğuna değinen                       ti olduğunu ifade eden Akın, son olarak şunları
        Hakan Akın, “Ülkemizde rakip nereye satarsa ora-                         söyledi:
        ya satmak gibi temel bir satış alışkanlığımız var.                       “Yurtdışına gittiğinizde mutlaka tüketici araştır-
        Bu en büyük hatalarımızdan biri. Pazarın türlerini;                      ması  yapmanızı  öneririm.  Bu  araştırma  sonrası
        mevcut pazar, potansiyel pazar ve hedef pazarlar                         elde ettiğiniz veriler sizin AR-GE çalışmalarınızı,
        olarak ele aldığımızda, dolan mevcut pazarların   çok daha doğru olduğunu düşünüyorum. Eğer   pazarınızı ve fiyatlandırmanızı olumlu yönde et-
        yerine potansiyel ve hedef pazarlar belirleyip   veriler o ülkenin bize uygun olduğunu gösterirse   kileyecektir.”
        nokta atışı yapabiliriz” dedi.      o zaman iletişimi sürdürebilirsiniz” diye konuştu.

                                                                                                       BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2016  37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44