Page 39 - Sinerji s18
P. 39
Otomotiv
Kümesi’nde
eğitimler başladı
Bursa Organize Sanayi Bölgesi (BOSB) bünyesinde kurulan Otomotiv Kümesi’nin Ekonomi Bakanlığı
destekli 2. UR-GE projesinin eğitimleri başladı.
Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde birincisi ba- HEMEN CEVAP YAZMAYIN Akın, pazar araştırma sürecinin başarılı olması
şarıyla tamamlanan ve firmalara önemli faydalar İletişime geçilen firmaların, faaliyette bulundu- için bazı aşamalardan geçilmesi gerektiğinin de
sağlayan Otomotiv Kümesi çalışmalarının 2’ncisi ğu ülkelerinde mevcut ekonomik durumunu iyi altını çizerek, “Masabaşı çalışmasında amaç doğ-
de faaliyetlerini sürdürüyor. Otomotiv Kümesi 2. irdelemek gerektiğini belirten Akın, “Sizinle ile- ru ülkeleri bulup, orada işbirliği yapabileceğimiz
UR-GE Projesi kapsamında Türk Dış Ticaret Vakfı tişime geçen ve talep gelen firmaya hemen ce- firmaların iletişim bilgilerine ulaşmak olmalıdır.
işbirliğiyle Bursa OSB’de faaliyet gösteren firma- vap yazmayın. Önce firmanın faaliyette olduğu Pazarlama çalışmasını ise mutlaka yüz yüze yap-
ların temsilcilerine Hakan Akın tarafından “Masa- mevcut ülkenin bize uygunluğunu irdelemenin manızı öneririm. Bu iki aşamaya bir de tüketici
başı Pazar ve Müşteri Araştırması Eğitimi” verildi. araştırması eklenirse, pazar araştırma sürecini ba-
Eğitimde masabaşı ve müşteri araştırmasının şarılı tamamlayabiliriz” dedi.
nasıl yapılacağı, hangi yolların izlenip hangi kay-
naklardan yararlanılacağı ve stratejiler üzerinde
duruldu. TÜKETİCİ ARAŞTIRMASI YAPIN
Sunumunda, Türkiye’de pazar araştırması ve sa- Dış ticarette esas olanın, tüketicinin memnuniye-
tış ile ilgili yanlış uygulamalar olduğuna değinen ti olduğunu ifade eden Akın, son olarak şunları
Hakan Akın, “Ülkemizde rakip nereye satarsa ora- söyledi:
ya satmak gibi temel bir satış alışkanlığımız var. “Yurtdışına gittiğinizde mutlaka tüketici araştır-
Bu en büyük hatalarımızdan biri. Pazarın türlerini; ması yapmanızı öneririm. Bu araştırma sonrası
mevcut pazar, potansiyel pazar ve hedef pazarlar elde ettiğiniz veriler sizin AR-GE çalışmalarınızı,
olarak ele aldığımızda, dolan mevcut pazarların çok daha doğru olduğunu düşünüyorum. Eğer pazarınızı ve fiyatlandırmanızı olumlu yönde et-
yerine potansiyel ve hedef pazarlar belirleyip veriler o ülkenin bize uygun olduğunu gösterirse kileyecektir.”
nokta atışı yapabiliriz” dedi. o zaman iletişimi sürdürebilirsiniz” diye konuştu.
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2016 37