Page 46 - Sinerji_s23
P. 46

röportaj / Koray Uçar





                                                                                     rın hiçbirinde bu düşünce olmamalı. İkisi de kol-
                                                                                     tuk gibi görünmesine rağmen çok farklı dünyalar.
                                                                                     Teknikleri ve gerektirdiği regülasyonlar çok farklı.
                                                                                     Bu, İnegöl’de koltuk üreten bir mobilyacıdan ti-
                                                                                     cari araç koltuğu yapmasını da beklemek gibi bir
                                                                                     durum aslında. Ve bu kadar uzak esasında. Bize
                                                                                     uzak olan bir diğer konu da uçak koltukları. Onu
                                                                                     da yapmayı düşünmüyoruz. Kriterleri  çok fazla,
                                                                                     gerçekten büyük yatırım gerekiyor ve bu alanda
                                                                                     çok büyük birkaç oyuncusu var.

                                                                                     Koltukta karayolları için olan kısmın dışına çıkmayı
                                                                                     ise düşünüyoruz. Demiryolları ya da deniz taşıma-
                                                                                     cılığı, yani feribotlar için. Gördüğümüz açıklardan
                                                                                     biri  denizyolları.  Ve bizim 2018 projelerimizden
                                                                                     arasında yer alıyor bu konu. O kısma biraz daha
                                                                                     ağırlık vermek istiyoruz. Dolayısıyla 2018’de bu-
                                                                                     nun bir araştırmasını yapıp, özellikle regülasyon
                                                                                     kısmının, daha sonra buna hazırlık yapıp ilerlemek
                                                                                     istiyoruz.
                                                                                     2017’nin ilk yarısı şirketiniz için nasıl geçti?
                                                                                     Yıl sonuna ilişkin beklenti ve hedefleriniz
                                                                                     neler?
                                                                                     2017 nin ilk yarısı oldukça hareketli geçti.  Yeni
                                                                                     müşterilerin ve yeni projelerin devreye girdiği bir
                                                                                     süreç yaşadık. Yıllık planımızda  yer almamasına
            seri üretim kalıplarını ve testlerini tamamladık.   Türkiye’de şu an için Temsa ile çalışıyoruz. Ancak   rağmen devreye giren bazı projeler bizi hem çok
            Yakın zaman da bu modellerimizi öncelikle yurt-  çok yakın bir süre sonra Bozankaya ve Karsan’la da   mutlu etti hem de biraz sıkıştırdı. Ama yılın ikinci
            dışında otobüslerde görmeye başlayacağız.  çalışmaya başlıyoruz. Dünyada İspanya’da Indcar   yarısına tamamen hazır olarak girdik. 2017 tüm
                                                ve Ayats ile Litvanya’da Altas için çalışıyoruz. Aynı   proseslerimiz için veri topladığımız bir yıl olacak.
                                                zamanda temsilciliklerimizi yapan Portekiz ve Yeni   Sonraki yıllar için yapacağımız bütçe çalışmaları
            “KONFORLU VE EMNİYETLİ YOLCU        Zelanda’da firmalar var. Bu firmaların şirketimize   için bir altyapı sağlayacağız. Bu yıl sonunda, ilerki
                KOLTUKLARI ÜRETİYORUZ”          olan maddi manevi desteklerini unutmayacağız.   yıllara daha sağlıklı ve güvenli girecek şekilde ha-
            Üretim, istihdam, ihracat ve ciro rakamları-  Fas’da yeni ancak büyük adetlerle başladığımız bir   zır olacağımıza inanıyorum.
            nız hakkında bilgi verir misiniz?   firma da temmuz ayında devreye girdi.
                                                                                     Gündeminizde yeni yatırım ya da projeler
            Firmamızın Temmuz 2017 itibarıyla 20 çalışanı var   Fource için ajandanızda neler yer alıyor?  var mı?
            ve bu sayı her gün artıyor. Ancak Fource’un istih-  Fource için kısa ve uzun vadeli planlarımız var. Bu   Şu an gündemimizde yeni modeller var ve dolayı-
            dam rakamları, partnerimiz olan tedarikçilerimiz   yıl içindeki en önemli tarihler, devreye girecek 3   sıyla onlar için üretim ekipmanları yatırımı devam
            olmadan değerlendirilmemeli. Ön üretim olarak   yeni model ve ekim sonunda Belçika’nın Kortrjik   ediyor. Yakın dönemde test makinası ve yeni üre-
            tabir ettiğimiz pres, kaynak, boya ve sünger gibi   Fuarı’nda gerçekleştirilecek olan Busworld Fuarı.   tim hattı için yatırım yapacağız.
            prosesleri outsource ettiğimiz için bünyemizde   Uzun vadeli planlarımızın arasında ise kendi test
            bulundurduğumuz kadar, tedarikçilerimiz de is-  merkezimiz, yeni üretim bantları ve  karayolları   Yatırım için neden Bursa OSB’yi tercih et-
            tihdama katkımız da değerlendirilmeli. Kurduğu-  dışındaki ticari taşımacılık için devreye alacağımız   tiniz? Bu bölge şirketinizin gelişimini nasıl
            muz yarı otomatik üretim hattımız ve proseslerini   projelerimiz var. Tamamı için hazırladığımız plan   etkileyecektir?
            paylaştığımız partner tedarikçilerimizle aylık 3000   doğrultusunda çalışmalarımız devam ediyor.  Demirtaş ve Nilüfer Organize Sanayi bölgelerin-
            koltuk üretmeye başladık. Ancak hedefimiz, aylık                         deki firmalarda çalıştık ve firma da kurduk. Ancak
            olarak minimum 5000 koltuk üretmek. Yıl sonu                             farkı, Türkiye’nin ilk ve en köklü organize sanayi
            itibarıyla bu rakama ve yaklaşık 45 çalışana ulaş-  “DEMİRYOLLARI VE DENİZ   bölgesine gelince anladık. Şirketimiz için yer arar-
            mayı planlıyoruz. Kuruluş ve kalıpların yapım yılı   TAŞIMACILIĞI DA     ken farklı bölgelerde de yer bakmamıza rağmen
            olan 2016 sonrası ilk üretime başladığımız 2017’yi   PLANLARIMIZ ARASINDA”  tercihimizi Bursa OSB’den yana kullandık. Bilinirlik,
            1 milyon Euro ciro ile kapatacağız. Ancak gerçek   Üretimde ticari araçların dışına çıkmayı dü-  altyapı sorunlarının olmaması, ulaşım sorunu bu-
            ciro değerimiz ilerleyen yıllarda belirgin olacaktır.  şünüyor musunuz? İleride otomobil koltuk-  lunmaması, tedarikçilerimize olan yakınlığı burayı
            Kimler için ne tür üretimler yapıyorsunuz?   ları da olabilir mi?        tercih etmemizde önemli bir unsur oldu. Bugün
            Dünyada ve Türkiye’de kimlerle çalışıyorsu-  Böyle bir düşüncemiz yok. Zaten bizim sınıfımız-  ne kadar doğru bir tercih yaptığımızı, gelen ziya-
            nuz?                                da olan ve ticari araçlar için koltuk yapan firmala-  retçilerimizin geri bildirimlerinden anlıyoruz.


       44  BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2017
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51