Page 46 - Sinerji_s23
P. 46
röportaj / Koray Uçar
rın hiçbirinde bu düşünce olmamalı. İkisi de kol-
tuk gibi görünmesine rağmen çok farklı dünyalar.
Teknikleri ve gerektirdiği regülasyonlar çok farklı.
Bu, İnegöl’de koltuk üreten bir mobilyacıdan ti-
cari araç koltuğu yapmasını da beklemek gibi bir
durum aslında. Ve bu kadar uzak esasında. Bize
uzak olan bir diğer konu da uçak koltukları. Onu
da yapmayı düşünmüyoruz. Kriterleri çok fazla,
gerçekten büyük yatırım gerekiyor ve bu alanda
çok büyük birkaç oyuncusu var.
Koltukta karayolları için olan kısmın dışına çıkmayı
ise düşünüyoruz. Demiryolları ya da deniz taşıma-
cılığı, yani feribotlar için. Gördüğümüz açıklardan
biri denizyolları. Ve bizim 2018 projelerimizden
arasında yer alıyor bu konu. O kısma biraz daha
ağırlık vermek istiyoruz. Dolayısıyla 2018’de bu-
nun bir araştırmasını yapıp, özellikle regülasyon
kısmının, daha sonra buna hazırlık yapıp ilerlemek
istiyoruz.
2017’nin ilk yarısı şirketiniz için nasıl geçti?
Yıl sonuna ilişkin beklenti ve hedefleriniz
neler?
2017 nin ilk yarısı oldukça hareketli geçti. Yeni
müşterilerin ve yeni projelerin devreye girdiği bir
süreç yaşadık. Yıllık planımızda yer almamasına
seri üretim kalıplarını ve testlerini tamamladık. Türkiye’de şu an için Temsa ile çalışıyoruz. Ancak rağmen devreye giren bazı projeler bizi hem çok
Yakın zaman da bu modellerimizi öncelikle yurt- çok yakın bir süre sonra Bozankaya ve Karsan’la da mutlu etti hem de biraz sıkıştırdı. Ama yılın ikinci
dışında otobüslerde görmeye başlayacağız. çalışmaya başlıyoruz. Dünyada İspanya’da Indcar yarısına tamamen hazır olarak girdik. 2017 tüm
ve Ayats ile Litvanya’da Altas için çalışıyoruz. Aynı proseslerimiz için veri topladığımız bir yıl olacak.
zamanda temsilciliklerimizi yapan Portekiz ve Yeni Sonraki yıllar için yapacağımız bütçe çalışmaları
“KONFORLU VE EMNİYETLİ YOLCU Zelanda’da firmalar var. Bu firmaların şirketimize için bir altyapı sağlayacağız. Bu yıl sonunda, ilerki
KOLTUKLARI ÜRETİYORUZ” olan maddi manevi desteklerini unutmayacağız. yıllara daha sağlıklı ve güvenli girecek şekilde ha-
Üretim, istihdam, ihracat ve ciro rakamları- Fas’da yeni ancak büyük adetlerle başladığımız bir zır olacağımıza inanıyorum.
nız hakkında bilgi verir misiniz? firma da temmuz ayında devreye girdi.
Gündeminizde yeni yatırım ya da projeler
Firmamızın Temmuz 2017 itibarıyla 20 çalışanı var Fource için ajandanızda neler yer alıyor? var mı?
ve bu sayı her gün artıyor. Ancak Fource’un istih- Fource için kısa ve uzun vadeli planlarımız var. Bu Şu an gündemimizde yeni modeller var ve dolayı-
dam rakamları, partnerimiz olan tedarikçilerimiz yıl içindeki en önemli tarihler, devreye girecek 3 sıyla onlar için üretim ekipmanları yatırımı devam
olmadan değerlendirilmemeli. Ön üretim olarak yeni model ve ekim sonunda Belçika’nın Kortrjik ediyor. Yakın dönemde test makinası ve yeni üre-
tabir ettiğimiz pres, kaynak, boya ve sünger gibi Fuarı’nda gerçekleştirilecek olan Busworld Fuarı. tim hattı için yatırım yapacağız.
prosesleri outsource ettiğimiz için bünyemizde Uzun vadeli planlarımızın arasında ise kendi test
bulundurduğumuz kadar, tedarikçilerimiz de is- merkezimiz, yeni üretim bantları ve karayolları Yatırım için neden Bursa OSB’yi tercih et-
tihdama katkımız da değerlendirilmeli. Kurduğu- dışındaki ticari taşımacılık için devreye alacağımız tiniz? Bu bölge şirketinizin gelişimini nasıl
muz yarı otomatik üretim hattımız ve proseslerini projelerimiz var. Tamamı için hazırladığımız plan etkileyecektir?
paylaştığımız partner tedarikçilerimizle aylık 3000 doğrultusunda çalışmalarımız devam ediyor. Demirtaş ve Nilüfer Organize Sanayi bölgelerin-
koltuk üretmeye başladık. Ancak hedefimiz, aylık deki firmalarda çalıştık ve firma da kurduk. Ancak
olarak minimum 5000 koltuk üretmek. Yıl sonu farkı, Türkiye’nin ilk ve en köklü organize sanayi
itibarıyla bu rakama ve yaklaşık 45 çalışana ulaş- “DEMİRYOLLARI VE DENİZ bölgesine gelince anladık. Şirketimiz için yer arar-
mayı planlıyoruz. Kuruluş ve kalıpların yapım yılı TAŞIMACILIĞI DA ken farklı bölgelerde de yer bakmamıza rağmen
olan 2016 sonrası ilk üretime başladığımız 2017’yi PLANLARIMIZ ARASINDA” tercihimizi Bursa OSB’den yana kullandık. Bilinirlik,
1 milyon Euro ciro ile kapatacağız. Ancak gerçek Üretimde ticari araçların dışına çıkmayı dü- altyapı sorunlarının olmaması, ulaşım sorunu bu-
ciro değerimiz ilerleyen yıllarda belirgin olacaktır. şünüyor musunuz? İleride otomobil koltuk- lunmaması, tedarikçilerimize olan yakınlığı burayı
Kimler için ne tür üretimler yapıyorsunuz? ları da olabilir mi? tercih etmemizde önemli bir unsur oldu. Bugün
Dünyada ve Türkiye’de kimlerle çalışıyorsu- Böyle bir düşüncemiz yok. Zaten bizim sınıfımız- ne kadar doğru bir tercih yaptığımızı, gelen ziya-
nuz? da olan ve ticari araçlar için koltuk yapan firmala- retçilerimizin geri bildirimlerinden anlıyoruz.
44 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2017