Page 60 - Sinerji s9
P. 60
köşe yazısı / Erdal Elbay
İş yerinde öğrenme
Ailede ve okulda alınan eğitimin devamında iş şan motivasyon kazanır.
Erdal ELBAY hayatına atıldıktan sonra, her çalışan birey için
KalDer Bursa Şubesi çalıştığı işyeri bir yaşam boyu öğrenme alanıdır - Uzman eğitmenlerin verdiği bilgilerle diğer ku-
Yönetim Kurulu Başkanı rumlarda uygulanan yöntemler kıyaslanabilir.
dersek yanlış olmaz.
İşyeri, bir çalışan için sürekli öğrenme ortamı- - Eğitimle gelen ilerlemeler ve başarılarıyla kurum
dır. Her zaman yeniliğe açıktır. Kurum tarafından içerisinden yeni lider ve yöneticiler kazanılır.
mesleki ve teknik bilgilerin, becerilerin geliştiril- İşyerinde öğrenmenin kazanımlarını fark eden
mesi için eğitim çalışmalarına katılım fırsatlarının pek çok şirket, uzun zamandır kendi içerisinde
çalışana sunulması önemli bir durumdur. Çalışan akademi adı altında eğitim çalışmaları yürütüyor.
tarafından bakıldığında ise sağlanan eğitim faali- Bu yöntemle hem kurumda edinilen tecrübenin
yetlerinden en verimli şekilde yararlanmak ve uy- çalışanlara kazandırılmasını sağlıyor hem de ihti-
gulamak ve işyerinin sağladığı sosyal fırsatları ge- yaç duyduğu şekilde nitelikli çalışanlar yetiştiriyor.
lişim için değerlendirmek önem arz etmektedir.
İhtiyaç duyduğu mesleki eğitimleri kurum içeri-
İş dünyası, teknoloji ve küresel rekabet şartları o sinde vererek bir yandan da çalışanlar arası ekip,
kadar hızla değişiyor ki ister yönetici olsun, ister dayanışma, paylaşım duygularının artmasına kat-
işçi, ister kendi firmasına sahip olsun, her birey kıda bulunuyor.
öğrenme ortamlarını değerlendirmek zorunda. Çalışanlar için iş ortamlarında sunulan mesleki ve
Günümüz şartlarında bilgi ve yeteneklerin geliş- teknik eğitimlerin yanında değinmek istediğim
tirilmesi adına özel kurumların, mesleki örgütlerin bir konu daha var ki o da sosyal öğrenme. Bir işye-
ve STK’ların pek çok seçenek sunduğunu, kamu- ri mesleki bilgilerin dışında çalışana sosyal açıdan
nun bu alandaki hizmetlere erişimi kolaylaştırdı- da kendisini geliştirebileceği yenilikler katar.
ğını söyleyebiliriz.
Doğru iletişim kurulması, yeni insanlarla tanışıl-
20’li yaşlardan itibaren iş hayatına atılan bir bi- ması.
reyin ortalama 30 yıl iş hayatında var olacağını
düşünürsek, aldığı ilk bilgilerle tüm iş yaşamını Toplumsal ortamlara uyumlu, kendine ve çevreye
üretken, verimli, rekabet koşullarına uygun bir şe- saygılı davranışların kazanılması.
kilde sürdüremeyeceği aşikârdır. Öyleyse işyerleri
çalışanlar için uygun eğitim fırsatlarını sağlamalı- Sosyal gruplarla iş dışı hobilerin kazanılması, yet-
dır. Sağlanan bu eğitim fırsatları, çalışanda ne tür kinliklerin artması: Fotoğraf, müzik, dans…
değişimlere yol açar diye baktığımızda şu durum-
ları gözlemleyebiliriz: Tüm bunlara bakıldığında kendinize uygun bir
işyerinde çalışmanın ve iş ortamlarının yaşam
- Çalışan bilgi ve becerilerini geliştirerek daha boyu öğrenme amaçlı değerlendirilmesinin ha-
üretken olur. yatımıza, geleceğimize neler kattığını daha iyi
görebiliriz. Toplumsal hayatta sağlıklı bir şekilde
- Edinilen bilgilerle işler daha doğru yapıldığında var olmak için öğrenmek zorundayız, bunun için
iş kayıpları azalır. de işyerinde sunulan öğrenme ortamlarından
mutlaka yararlanmalıyız. Aynı şekilde kurumlar
- Çalışanın kendine olan öz güveni artar.
da değişimin gerisinde kalmamak için çalışanlara
- Kurumun sağladığı bu fırsatlar, çalışanın kuru- uygun fırsatları mutlaka yaratmalı.
muna olan bağlılığını artırır.
Saygılarımla,
- Sürekli aynı işi yapan çalışanlarda oluşan körel-
me karşısında, sağlanan eğitim ortamları ile çalı-
58 BOSİAD SİNERJİ / Kasım - Aralık 2014