Page 45 - Sinerji38
P. 45

BOSİAD’dan / İtibar Yönetimi




           İş hayatında farklılaşmanın yolu:



           İTİBAR YÖNETİMİ





















           BOSİAD’ın konuğu olan İtibar Yönetimi Danışmanı Salim Kadıbeşegil, online ortamda sanayicilere
           özellikle kriz dönemlerinde itibar yönetimini anlattı.

        Şirketlerin hedeflerinde kâr, ciro, ihracat gibi ra-  şunları söyledi:  “Krizler yönetilebilir ama kaos-  mına da vurgu yapan Kadıbeşegil şöyle devam
        kamlar hep ilk sıralarda yer alır ve stratejiler bun-  lar yönetilemez. Bir belirsizlik yaşıyoruz, nasıl ve   etti: “Mutlu çalışan, şirket değerlerinin de elçisidir
        ları temel alarak oluşturulur. Ancak, dünyanın   ne zaman sona ereceği belli değil. Ortadaki toz   ve bu elçilik vazifesini bedava yapar. Fakat böyle
        belirsizlik içinde olduğu ve ekonomik sıkıntılarla   bulutu bizi oradan oraya savuruyor. İş hayatı çer-  dönemlerde o çalışanın mutluluğuna dokuna-
        karşı karşıya kaldığı bu dönemi, şirketlerin en az   çevesinden baktığımızda ise böyle dönemlerde   mazsak, küser. Hayat normalleşince bu durum
        hasarla ve itibarlarını koruyarak atlatmaları daha   şirketlerin itibarlarını korumaları daha da önem-  verimini etkiler, sizden kopup başka bir yere git-
        büyük önem taşıyor. Bu noktada, üyelerini ko-  lidir. İtibar yönetiminin en önemli göstergeleri   mesine bile neden olabilir. Bu küskünlüğe asla
        nunun uzmanlarıyla buluşturmaya devam eden   ise güvenilir ve saygın olmaktır. Bunun için de   izin vermemek gerekiyor. Bu noktada da çalışan-
        BOSİAD, son olarak İtibar Yönetimi Danışmanı Sa-  değerlerimizin, günlük hayatın içindeki kararlara   larla doğru ve düzenli aralıklarla açık, şeffaf ileti-
        lim Kadıbeşegil’i konuk etti.       yansıması gerekir. Değerler dediğimiz meselede-  şim yönetimi, önemli bir sınavdır. Bu dönemde
                                            ki en önemli faktörlerden bir tanesi de çalışanlar-  mesaimizi, çalışanları anlatmaktan daha akıllıca
        BOSİAD  Başkanı  Rasim  Çağan’ın  moderatörlü-
        ğünde sanayicilerle video konferans yoluyla bir   dır. ‘Çalışan odaklı bir şirketiz, çalışan memnuni-  kullanamayız. Çalışanlara sadece bir insan kay-
        araya gelen Kadıbeşegil, “İtibar Yönetimi” kavra-  yetini önemseriz’ gibi değerlerimiz var ise bunları   nağı değil, insan kıymeti olarak bakmak ve bu
        mının önemi ve özellikle kriz dönemlerinde iş   davranışlarımızla da göstermek durumundayız ki   kıymeti şirketin entelektüel sermayesinin omur-
        dünyası temsilcilerinin bu konuda yapması gere-  karşılığı itibar olarak bize gelsin.”  gasına oturtmak çok önemlidir. Elimizde hazır bu
        kenlere ilişkin bilgiler verdi.     Şirketlerin; çalışanları, tedarikçileri ve diğer pay-  entelektüel birikim varken, ne yapıp yapıp bunu
                                            daşları ile nasıl bir iletişim içinde olduğunun,   kucaklamalıyız. Bu birikimin avcumuzun içinden
           “AKLIN DEĞERLİ OLDUĞU            böyle dönemlerde daha fazla öne çıktığını kay-  kaçıp gitmesine izin vermemeliyiz. Aynı şey teda-
              BİLGİ ÇAĞINDAYIZ”             deden Kadıbeşegil, “Şirketlerin başta çalışanları   rikçiler, bayiler, iş ortakları için de geçerlidir. Çün-
                                            ve tedarikçileri olmak üzere, belli değerler üze-  kü bunların hepsi aynı ailenin bireyleridir. Finans
        Programın açılışında konuşan BOSİAD Başkanı   rinden iletişim ve ilişkilerini sürdürmeleri gerekir.   politikalarındaki öncelikler ve yönetilme tarzı da
        Rasim Çağan, bugünlerde daha önce hiç karşı-  Toplum  da  şirkette  o  değerleri  aramaktadır.  Bu   bir itibar göstergesidir. Her bir kararın arkasında
        laşılmayan bir krizin yaşandığı söyledi. İptal edi-  değerleri; dayanışma, karşılıksızlık, sahicilik, vefa,   adil, etik, sorumlu ve hesap verilebilir ilkeleri ile
        len siparişler, teslim edilemeyen ürünlerin stok   adaletli olmak, şefkatli ve cömert olmak, kana-  donatılmış davranışların olması, şirketlerin itibar-
        maliyeti ve nakit akışında yaşanan bozulmalara   atkar olmak, saygı, şeffaflık ve hesap verebilirlik   ları ile çok yakından ilişkilidir.”
        karşı şirketlerin itibarlarını nasıl koruyacaklarının   olarak sıralayabiliriz. Bu değerlerin hepsi de çok
        fazlasıyla önem kazandığını belirten Çağan, “Ge-  önemli, ancak itibarlı olmak istiyorsak aralarından   GELECEĞİN İTİBARLI
        nelde böyle durumlarda bazı şirketler tasarruf   3-4 tanesini özellikle seçip, itibarımızın çeperle-  ŞİRKETLERİ...
        tedbirlerine önce çalışanlarından başlamaktadır.   rini oluşturan duvarlar olarak örmemiz gerekir”   Salim Kadıbeşegil ayrıca, bugün yaşananlardan
        Oysa arazinin, makinenin, binanın değil, aklın   diye konuştu.           sonra insanlığın yeni bir kültüre daha evrileceğini
        daha değerli olduğu bilgi çağındayız. Çalışanının                        ve çevreye duyarlı, insan haklarına saygılı, kirlen-
        ve  toplumun  gözündeki  itibarı  kaybetmemek,                           meye karşı önlemler alan ve bu yönde politikalar
        itibarlı şirket olmak çok önemli” dedi.  “ÇALIŞANLAR İNSAN KAYNAĞI       geliştiren şirketlerin daha itibarlı ve toplum tara-
                                               DEĞİL, İNSAN KIYMETİDİR”
        Bugünlerde yaşananları bir kriz değil de kaos                            fından kabul gören  kurumlar olacaklarını ifade
        ortamı olarak nitelendiren Salim Kadıbeşegil de   Konuşmasında, çalışanların mutluluğu kavra-  etti.


                                                                                                     BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos - Eylül 2020  43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50