Page 45 - Sinerji38
P. 45
BOSİAD’dan / İtibar Yönetimi
İş hayatında farklılaşmanın yolu:
İTİBAR YÖNETİMİ
BOSİAD’ın konuğu olan İtibar Yönetimi Danışmanı Salim Kadıbeşegil, online ortamda sanayicilere
özellikle kriz dönemlerinde itibar yönetimini anlattı.
Şirketlerin hedeflerinde kâr, ciro, ihracat gibi ra- şunları söyledi: “Krizler yönetilebilir ama kaos- mına da vurgu yapan Kadıbeşegil şöyle devam
kamlar hep ilk sıralarda yer alır ve stratejiler bun- lar yönetilemez. Bir belirsizlik yaşıyoruz, nasıl ve etti: “Mutlu çalışan, şirket değerlerinin de elçisidir
ları temel alarak oluşturulur. Ancak, dünyanın ne zaman sona ereceği belli değil. Ortadaki toz ve bu elçilik vazifesini bedava yapar. Fakat böyle
belirsizlik içinde olduğu ve ekonomik sıkıntılarla bulutu bizi oradan oraya savuruyor. İş hayatı çer- dönemlerde o çalışanın mutluluğuna dokuna-
karşı karşıya kaldığı bu dönemi, şirketlerin en az çevesinden baktığımızda ise böyle dönemlerde mazsak, küser. Hayat normalleşince bu durum
hasarla ve itibarlarını koruyarak atlatmaları daha şirketlerin itibarlarını korumaları daha da önem- verimini etkiler, sizden kopup başka bir yere git-
büyük önem taşıyor. Bu noktada, üyelerini ko- lidir. İtibar yönetiminin en önemli göstergeleri mesine bile neden olabilir. Bu küskünlüğe asla
nunun uzmanlarıyla buluşturmaya devam eden ise güvenilir ve saygın olmaktır. Bunun için de izin vermemek gerekiyor. Bu noktada da çalışan-
BOSİAD, son olarak İtibar Yönetimi Danışmanı Sa- değerlerimizin, günlük hayatın içindeki kararlara larla doğru ve düzenli aralıklarla açık, şeffaf ileti-
lim Kadıbeşegil’i konuk etti. yansıması gerekir. Değerler dediğimiz meselede- şim yönetimi, önemli bir sınavdır. Bu dönemde
ki en önemli faktörlerden bir tanesi de çalışanlar- mesaimizi, çalışanları anlatmaktan daha akıllıca
BOSİAD Başkanı Rasim Çağan’ın moderatörlü-
ğünde sanayicilerle video konferans yoluyla bir dır. ‘Çalışan odaklı bir şirketiz, çalışan memnuni- kullanamayız. Çalışanlara sadece bir insan kay-
araya gelen Kadıbeşegil, “İtibar Yönetimi” kavra- yetini önemseriz’ gibi değerlerimiz var ise bunları nağı değil, insan kıymeti olarak bakmak ve bu
mının önemi ve özellikle kriz dönemlerinde iş davranışlarımızla da göstermek durumundayız ki kıymeti şirketin entelektüel sermayesinin omur-
dünyası temsilcilerinin bu konuda yapması gere- karşılığı itibar olarak bize gelsin.” gasına oturtmak çok önemlidir. Elimizde hazır bu
kenlere ilişkin bilgiler verdi. Şirketlerin; çalışanları, tedarikçileri ve diğer pay- entelektüel birikim varken, ne yapıp yapıp bunu
daşları ile nasıl bir iletişim içinde olduğunun, kucaklamalıyız. Bu birikimin avcumuzun içinden
“AKLIN DEĞERLİ OLDUĞU böyle dönemlerde daha fazla öne çıktığını kay- kaçıp gitmesine izin vermemeliyiz. Aynı şey teda-
BİLGİ ÇAĞINDAYIZ” deden Kadıbeşegil, “Şirketlerin başta çalışanları rikçiler, bayiler, iş ortakları için de geçerlidir. Çün-
ve tedarikçileri olmak üzere, belli değerler üze- kü bunların hepsi aynı ailenin bireyleridir. Finans
Programın açılışında konuşan BOSİAD Başkanı rinden iletişim ve ilişkilerini sürdürmeleri gerekir. politikalarındaki öncelikler ve yönetilme tarzı da
Rasim Çağan, bugünlerde daha önce hiç karşı- Toplum da şirkette o değerleri aramaktadır. Bu bir itibar göstergesidir. Her bir kararın arkasında
laşılmayan bir krizin yaşandığı söyledi. İptal edi- değerleri; dayanışma, karşılıksızlık, sahicilik, vefa, adil, etik, sorumlu ve hesap verilebilir ilkeleri ile
len siparişler, teslim edilemeyen ürünlerin stok adaletli olmak, şefkatli ve cömert olmak, kana- donatılmış davranışların olması, şirketlerin itibar-
maliyeti ve nakit akışında yaşanan bozulmalara atkar olmak, saygı, şeffaflık ve hesap verebilirlik ları ile çok yakından ilişkilidir.”
karşı şirketlerin itibarlarını nasıl koruyacaklarının olarak sıralayabiliriz. Bu değerlerin hepsi de çok
fazlasıyla önem kazandığını belirten Çağan, “Ge- önemli, ancak itibarlı olmak istiyorsak aralarından GELECEĞİN İTİBARLI
nelde böyle durumlarda bazı şirketler tasarruf 3-4 tanesini özellikle seçip, itibarımızın çeperle- ŞİRKETLERİ...
tedbirlerine önce çalışanlarından başlamaktadır. rini oluşturan duvarlar olarak örmemiz gerekir” Salim Kadıbeşegil ayrıca, bugün yaşananlardan
Oysa arazinin, makinenin, binanın değil, aklın diye konuştu. sonra insanlığın yeni bir kültüre daha evrileceğini
daha değerli olduğu bilgi çağındayız. Çalışanının ve çevreye duyarlı, insan haklarına saygılı, kirlen-
ve toplumun gözündeki itibarı kaybetmemek, meye karşı önlemler alan ve bu yönde politikalar
itibarlı şirket olmak çok önemli” dedi. “ÇALIŞANLAR İNSAN KAYNAĞI geliştiren şirketlerin daha itibarlı ve toplum tara-
DEĞİL, İNSAN KIYMETİDİR”
Bugünlerde yaşananları bir kriz değil de kaos fından kabul gören kurumlar olacaklarını ifade
ortamı olarak nitelendiren Salim Kadıbeşegil de Konuşmasında, çalışanların mutluluğu kavra- etti.
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos - Eylül 2020 43