Page 42 - Sinerji_41.sayı.baski_pdf_sll
P. 42
köşe yazısı / Sema Adalı
Çalışanlar,
müdür’lerinden
ne ister?
Sema Adalı Dünyadaki gelişmeler, hız alabildiğince hızlı İnsan kaynağına yönelik kriterler neler ?
İnsan Kaynakları Danışmanı gelişiyor. Bu durumda şirketler de çalışanlar da
sema@semaadali.com Yukarıda belirlenen 12 faktörden ilk üçünün
bu hıza ayak uyduruyor, ama bu hız kontrolsüz aslında insan kaynaklarının alt yapısına yönelik
bir hız. Çünkü şirketlerin beklentileri ile yeni olduğu görülmektedir.
neslin / çalışanların beklentileri örtüşmüyor ve
yetenekleri tutmak, çalışan bağlılığını sağlama Şirket içinde “Herkesin kendilerinden ne beklen-
konusunda şirketler zorlu bir mücadeleyi girmiş diğini bilmesini sağlayın”, çünkü belirsizlik verim-
durumda. sizliktir. İyi yöneticiler, etkili bir takım yaratmak
İnsanlara olumlu dikkat için herkesi ortak bir hedefe yönlendirerek takım
etmenin, basit eyleminin Bu zorlu mücadeleyi belki de basitleştirerek, çok içindeki rollerini net bir şekilde tanımlarlar. Rol-
üretkenlik ile ilgisi vardır. insanca duygular ile “Çalışanlar, müdürlerinden leri tanımlanmış orta yetkinlikteki bir takım, tek
Tom Peters ne ister? “ sorusunu sorarak cevaplayabiliriz. başına süper performans gösteren bir çalışan-
Çalışanlar, müdürlerinden dan uzun vadede daha iyi sonuç verir.
ne ister ?
Ayrıca, insan kaynaklarının ana ilkelerinden biri
Aslında insanoğlu çok şey beklemiyor, sadece olan “Doğru pozisyona, doğru kişi” ilkesi ile kişi-
özüne dönerek “insan” olduğunun hatırlanması- lerin sahip oldukları yetkinlikler doğrultusunda
nı istiyor. İş ortamında yüksek performans gös- “Çalışanların en iyi yaptıkları işi yapmasını sağla-
termek için çalışanların müdürlerinden bekle- yın / izin verin.” İyi yöneticiler bunu fark edip ça-
dikleri 12 tane temel faktör “12: The Elements of lışanların en iyi oldukları alanlarda çalışmalarına
Great Managing“ kitabında yer alıyor. fırsat tanırlar.
Bunların hiçbiri birbirinden daha az veya daha Takım hedefe doğru bir şekilde yönlendirildiğin-
çok önemli değil, her biri birbiri ile entegre. de “Çalışanların ihtiyaç duydukları tüm araçlara
sahip olduğundan emin olun.” İyi şeyler yapmak
isteyen çalışanlar; iş yaparken ihtiyaç duydukları
12 ANA FAKTÖR kaynaklara, doğru bilgilere zamanında ulaşabil-
meli, eğitimle desteklenmelidir. Ayrıca, teknik
Herkesin kendilerinden ne Öğrenmek ve gelişmek
1 7 olarak kullanmaları gereken araç/ ekipmanlara
beklendiğini bilmesini sağlayın için fırsatlar sağlayın
sahip olmalıdırlar, aksi taktirde iş yaparken ölçüm
Çalışanların en iyi yaptıkları işi TÜM 12 FAKTÖRÜ Çalışanları kişisel düzey- gerektiren bir işlem için gerekli ölçüm cihazının
2 8
yapmasını sağlayın / izin verin ETKİLEYEN de önemseyin olmaması veya zamanında alınmaması çalışan-
3 İLAVE FAKTÖR
Çalışanların ihtiyaç duydukları larda motivasyon düşüklüğüne neden olacaktır.
3 tüm araçlara sahip olduğun- Ücret veya ödeme 9 Herkesin görüşlerini dik- Bu kriter çok basitmiş gibi görünse de çalışanlar
kate alın
dan emin olun paketi için çok önemli bir motivasyon aracıdır.
Herkesin işinin önemli
İyi yapılan işleri övün ve takdir Üst düzey yöneticiler Yöneticilerin, yönetsel odak
4 10 olduğunu hissetmesine
edin noktaları ne olmalıdır ?
yardımcı olun
Diğerleri için doğru
Çalışanın performansını dü- Kaliteli iş yapanlar ile ilişki İlk 3 maddeden sonra, yöneticiler tamamen ça-
5 şeyi yapmak 11
zenli olarak değerlendirin kurun / bağlantıda olun lışanların manevi değerlerine odaklanarak onla-
rın şirket içinde daha mutlu ve verimli olmasını
Kişisel gelişimi teşvik edin ve Güçlü ve canlı arkadaşlık-
6 12 sağlamalıdır.
cesaretlendirin ları teşvik edin
40 BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2021