Page 43 - Sinerji_41.sayı.baski_pdf_sll
P. 43
İş ortamında yapılan işin daha iyi olması amaç- lece onlar için hem öğrenme ve gelişme imkanı İş yerinde arkadaşça ortamlar her zaman verimli
landığı için “eleştirmek” sanki bir gereklilik gibi sağlanmış olur, hem de motivasyonları arttırıl- olmuştur. Resmi iş ilişkilerinin haricinde aynı or-
algılansa da “takdir etme” gücünün yanında mış olur. tamda arkadaş gibi çalışan kişilerin daha temiz,
çok yetersiz kalır. “İyi yapılan işleri övün ve takdir Çalışanları sadece işin bir parçası olarak görme- hızlı ve verimli iş çıkarttığı bilimsel olarak da açık-
edin.” Kendisine yeterince değer verildiğini veya yip “Çalışanları kişisel düzeyde önemseyin.” on- lanmıştır. O yüzden “Güçlü ve canlı arkadaşlıkları
takdir edildiğini hisseden çalışanlar o şirkette larla bireysel olarak ilgilenin. Açık kapı politikası teşvik edin.” İş yerinde iş arkadaşlıklarının gelişti-
daha uzun çalışmayı arzulamaktadır. Pozitif zih- uygulamak, çalışanlarla sosyal ilişkiler kurarak rileceği ortamlar yaratın. Bu yaklaşım, iş sonuçla-
niyetin verimliliği % 10 – 20 arttırdığı görülmüş- “Günaydın”, “Kolay Gelsin” demek, aile hayatları rının daha verimli ve güvenli olduğunu, müşte-
tür. İyi yapılan bir iş sonucunda, yapılan işi takdir ile ilgilenmek her ne kadar basit gibi görünse de rilerin de şirkete karşı daha duygusal bir bağ ve
etmek o pozitif davranışı güçlendirerek kişinin çalışanlar için çok önemli konulardır. sadakat ile bağlı olduğunu göstermektedir.
motivasyonunu arttırır. Şirket içinde bu sürekli 12 Temel Faktör Yeterli mi ?
yapılmaya başlandığında “başarı kültürü ”nün bir Bir diğer önemli faktör, “Herkesin görüşlerini dik-
parçası haline gelir ve başarı doğal olarak kendi- kate alın.” Yapılan öneriler, sunulun görüşler her Evet çalışanlar için yukarıdaki 12 faktör önemli
liğinden gelir. zaman bir adım ileriye gitmek için önemlidir. An- iken, bunlar tek başına yeterli değildir. Ana mer-
cak, fikirlerin yukarıdan aşağı inmesinden ziyade kezde, onları etkileyen 3 ilave faktör vardır.
Genelde çalışanların performans yılda bir veya asıl önemli olan, çalışanların fikirlerinin dikkate
altı ayda bir değerlendirilir. Bu resmi değerlen- alınmasıdır, çünkü bilfiil işi yapan çalışanlar ol- Ücret veya ödeme paketi
dirme yetersiz olmakla birlikte “Çalışanın perfor- duğu için o fikrin uygulanabilirliğini daha biliyor
mansını düzenli olarak değerlendirin.” Çalışan- olacaktır. Çalışanların fikirlerinin dikkate alınması Üst düzey yöneticiler
lar, organizasyon içindeki yerlerinin tam olarak onların kendilerini daha değerli hissetmelerine
nerede olduğunu ve kendileri ile ilgili geliştir- ve mevcut öneriyi daha keyifle yapmasına ne- Diğerleri için doğru şeyi yapmak
mesi gereken noktaları bilmeyi tercih ederler. den olacaktır. “Ücret” yüksek başarı için tek başına yeterli bir
İyi yöneticiler, çalışanlara resmi değerlendirme faktör değildir, 12 faktör ile uyumlu bir şekilde
dönemlerinin haricinde mevcut performansları “Herkesin işinin önemli olduğunu hissetmesine çalışır.
hakkında düzenli ve sistematik olarak geribildi- yardımcı olun.” Çalışanların yaptıkları işin hem
rim verirler. şirket hem de müşteriler için ne kadar değerli ve Bununla birlikte “üst düzey yöneticiler”in 12 fak-
önemli olduğunun hissetmesine sağlayın. Çalı- törün çalışmasında çok büyük etkileri vardır. O
Bir kişinin performans değerlendirme sonucu ve şanlar, büyük şemanın içerisinde yaptıkları işin yüzden üst düzey yöneticiler öncelikle müdür
kariyer haritasının haricinde o kişi ile interaktif ne kadar değerli olduklarının anlarlarsa kendile- ve orta seviyedeki yöneticilerin kendi pozisyon-
şekilde iletişimde bulunun, “Kişisel gelişimi teş- rini daha enerjik hissederler. larında mutlu olup olmadıklarından emin olmak
vik edin ve cesaretlendirin.” Kişi ile yakın iletişim- zorundadır, onlar mutlu ise iş memnuniyeti ka-
de bulunmak, uygun gelişim planları ile destek- Yaptıkları işe % 100 performansını koyarak ça- demeli olarak artacaktır.
leyerek onu doğru şekilde yönlendirmek, geri lışanlar, daha az adanarak çalışan kişilerin iş yü-
bildirim vermek bireysel anlamda motivasyonu künü de aldıkları için genelde kırgın / sitemkar “Diğerleri için doğru şeyi yapan” yöneticiler bunu
arttıracak ve başarıyı getirecektir. olurlar. İyi yöneticiler, bu dinamikleri anladıkları para için yapmıyorlar. Kendi çalışanlarının daha
için herkesin işe eşit oranda iş yükü alarak katkı başarılı olması için doğru şeyi yapma konusun-
Çalışanlar yıllarca aynı işi yaparak kendini geliş- sunmasını sağlarlar. “Kaliteli iş yapanlar ile ilişki da onları teşvik ederek daha sıkı çalışmaktadırlar.
tirme ve ilerleme fırsatı yakalayamazlar. Özellikle kurun / bağlantıda olun” dan hareketle daha az
yeni nesil, sürekli yeni bilgiler öğrenmeyi sevdiği çalışan kişiler ile kahve molalarında iletişim kura- Şirketlerin / yöneticilerin, çalışanlarla olan ilişki-
için onlara “Öğrenmek ve gelişmek için fırsatlar rak “Sen şu işi şöyle / böyle yapsan daha iyi olur” lerini kesmelerinden veya yeterince göz önünde
sağlayın.” “Kazan Kazandır” ilkesinden hareketle şeklindeki gayri resmi bir konuşma ile işlerini bulundurmamalarından dolayı finansal perfor-
şirket için çok faydalı olabilecek olan zorlu gö- yapmalarını konusunda yönlendirirler mans göstergeleri üzerinden çok büyük etkileri
revleri çalışanların üstlenmelerini sağlayın, böy- olduğu hesaba katılmalıdır.
BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2021 41