Page 43 - Sinerji_41.sayı.baski_pdf_sll
P. 43

İş ortamında yapılan işin daha iyi olması amaç-  lece onlar için hem öğrenme ve gelişme imkanı   İş yerinde arkadaşça ortamlar her zaman verimli
        landığı için  “eleştirmek” sanki bir gereklilik gibi   sağlanmış  olur, hem  de motivasyonları arttırıl-  olmuştur. Resmi iş ilişkilerinin haricinde aynı or-
        algılansa da   “takdir etme” gücünün yanında   mış olur.                 tamda arkadaş gibi çalışan kişilerin daha temiz,
        çok yetersiz kalır. “İyi yapılan işleri övün ve takdir   Çalışanları sadece işin bir parçası olarak görme-  hızlı ve verimli iş çıkarttığı bilimsel olarak da açık-
        edin.” Kendisine yeterince değer verildiğini veya   yip “Çalışanları kişisel düzeyde önemseyin.” on-  lanmıştır. O yüzden “Güçlü ve canlı arkadaşlıkları
        takdir edildiğini hisseden çalışanlar o şirkette   larla bireysel olarak ilgilenin. Açık kapı politikası   teşvik edin.” İş yerinde iş arkadaşlıklarının  gelişti-
        daha uzun çalışmayı arzulamaktadır. Pozitif zih-  uygulamak, çalışanlarla sosyal ilişkiler kurarak   rileceği ortamlar yaratın. Bu yaklaşım, iş sonuçla-
        niyetin verimliliği % 10 – 20 arttırdığı görülmüş-  “Günaydın”, “Kolay Gelsin” demek,  aile hayatları   rının daha verimli ve güvenli olduğunu,  müşte-
        tür. İyi yapılan bir iş sonucunda, yapılan işi takdir   ile ilgilenmek her ne kadar basit gibi görünse de   rilerin de şirkete karşı daha  duygusal bir bağ ve
        etmek o pozitif davranışı güçlendirerek kişinin   çalışanlar için çok önemli konulardır.   sadakat ile bağlı olduğunu göstermektedir.
        motivasyonunu arttırır. Şirket içinde bu sürekli                          12 Temel Faktör Yeterli mi ?
        yapılmaya başlandığında “başarı kültürü ”nün bir   Bir diğer önemli faktör, “Herkesin görüşlerini dik-
        parçası haline gelir ve başarı doğal olarak kendi-  kate alın.”  Yapılan öneriler, sunulun görüşler her   Evet çalışanlar için  yukarıdaki 12 faktör önemli
        liğinden gelir.                     zaman bir adım ileriye gitmek için önemlidir. An-  iken, bunlar tek başına yeterli değildir. Ana mer-
                                            cak, fikirlerin yukarıdan aşağı inmesinden ziyade   kezde, onları etkileyen 3 ilave faktör vardır.
        Genelde çalışanların performans yılda bir veya   asıl önemli olan, çalışanların fikirlerinin dikkate
        altı ayda bir değerlendirilir. Bu resmi değerlen-  alınmasıdır, çünkü bilfiil işi yapan çalışanlar ol-  Ücret veya ödeme paketi
        dirme yetersiz olmakla birlikte “Çalışanın perfor-  duğu için o fikrin uygulanabilirliğini daha biliyor
        mansını düzenli olarak değerlendirin.” Çalışan-  olacaktır. Çalışanların fikirlerinin dikkate alınması   Üst düzey yöneticiler
        lar, organizasyon içindeki yerlerinin tam olarak   onların kendilerini  daha değerli hissetmelerine
        nerede  olduğunu  ve  kendileri  ile  ilgili  geliştir-  ve mevcut öneriyi daha keyifle yapmasına ne-  Diğerleri için doğru şeyi yapmak
        mesi gereken noktaları bilmeyi  tercih ederler.   den olacaktır.         “Ücret” yüksek başarı için tek başına yeterli  bir
        İyi  yöneticiler,  çalışanlara  resmi  değerlendirme                     faktör değildir, 12 faktör ile uyumlu bir şekilde
        dönemlerinin haricinde mevcut performansları   “Herkesin işinin önemli olduğunu hissetmesine   çalışır.
        hakkında düzenli ve sistematik olarak geribildi-  yardımcı olun.” Çalışanların yaptıkları işin hem
        rim verirler.                       şirket hem de müşteriler için ne kadar değerli ve   Bununla birlikte “üst düzey yöneticiler”in 12 fak-
                                            önemli olduğunun hissetmesine sağlayın. Çalı-  törün çalışmasında çok büyük etkileri vardır. O
        Bir kişinin performans değerlendirme sonucu ve   şanlar, büyük şemanın içerisinde yaptıkları işin   yüzden  üst düzey  yöneticiler öncelikle müdür
        kariyer haritasının haricinde o kişi ile interaktif   ne kadar değerli olduklarının anlarlarsa kendile-  ve orta seviyedeki yöneticilerin kendi pozisyon-
        şekilde iletişimde bulunun, “Kişisel gelişimi teş-  rini daha enerjik hissederler.   larında mutlu olup olmadıklarından emin olmak
        vik edin ve cesaretlendirin.” Kişi ile yakın iletişim-                   zorundadır, onlar mutlu ise iş memnuniyeti ka-
        de bulunmak, uygun gelişim planları ile destek-  Yaptıkları işe % 100 performansını koyarak ça-  demeli olarak artacaktır.
        leyerek  onu doğru şekilde yönlendirmek, geri   lışanlar, daha az adanarak çalışan kişilerin iş yü-
        bildirim vermek bireysel anlamda motivasyonu   künü de aldıkları için genelde kırgın / sitemkar   “Diğerleri için doğru şeyi yapan” yöneticiler bunu
        arttıracak ve başarıyı getirecektir.   olurlar. İyi yöneticiler, bu dinamikleri anladıkları   para için yapmıyorlar. Kendi çalışanlarının daha
                                            için herkesin işe eşit oranda iş yükü alarak katkı   başarılı olması için doğru şeyi yapma konusun-
        Çalışanlar yıllarca aynı işi yaparak kendini geliş-  sunmasını sağlarlar. “Kaliteli iş yapanlar ile ilişki   da  onları teşvik ederek daha sıkı çalışmaktadırlar.
        tirme ve ilerleme fırsatı yakalayamazlar. Özellikle   kurun / bağlantıda olun” dan hareketle daha az
        yeni nesil, sürekli yeni bilgiler öğrenmeyi sevdiği   çalışan kişiler ile kahve molalarında iletişim kura-  Şirketlerin /  yöneticilerin, çalışanlarla olan ilişki-
        için onlara “Öğrenmek ve gelişmek için fırsatlar   rak “Sen şu işi şöyle / böyle yapsan daha iyi olur”   lerini kesmelerinden veya yeterince göz önünde
        sağlayın.” “Kazan  Kazandır”  ilkesinden  hareketle   şeklindeki gayri resmi bir konuşma ile işlerini   bulundurmamalarından dolayı finansal perfor-
        şirket için çok faydalı olabilecek olan zorlu gö-  yapmalarını konusunda yönlendirirler  mans göstergeleri üzerinden çok büyük etkileri
        revleri çalışanların üstlenmelerini sağlayın, böy-                       olduğu hesaba katılmalıdır.


                                                                                                        BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2021  41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48