Page 49 - Sinerji_41.sayı.baski_pdf_sll
P. 49

ürün üreten  rakiplerinden  farklı olarak yaklaşık   şim teknolojileri birleştirilerek daha fazla sayıda
                                            750 özgün tasarımcı ve 10.000’i aşkın deseni   kişiye özgü ve nitelikli ürün oluşturuyoruz. Ayrı-
        kezi, buradaki potansiyeli değerlendirerek TÜBİ-  ile veri havuzu oluşturduk. Pandeminin tüketici   ca, üretim riski olmadan ve stok maliyeti oluştur-
        TAK TEYDEB 1507 proje kapsamında geliştirilen   davranışları üzerindeki etkisi ile sanal alışverişe   madan firmalara da avantaj sağlıyor. Projenin bu
        yazılım ile hem ulusal kazancı artırmayı hem de   olan talebin artması ve buna bağlı olarak pa-  yolla hem firmamıza hem de ülkeye kazanımının
        kültürümüzü yansıtan, ülkemize özgü motifleri   zardaki ihtiyacın karşılanmasında sadece firma   artmasını hedefliyoruz. Pandemi ile beraber in-
        tanıtmayı  hedeflemektedir  Şubat  2020’de  ta-  kârlılığı düşünülmeden tasarımcıya ve bu işi   ternetin ve dijital teknolojilerin hayatımıza daha
        mamlanan ‘‘Sanal Gerçeklik ve Yapay Zekâ Tek-  yapmak isteyen birçok firmaya öncü olma ve bir   fazla girdiği günümüzde, sadece tekstil ürünü
        nikleri ile Kişiye Özel Ürün Tasarımı’’ yapay zeka   değer oluşturma gayretindeyiz. “Modafabrik ile   olarak değil ‘’ticarileştirelebilen veri’’ bakımından
        tabanlı öneri sistemi ve 3D fotogerçekçi render   anınızı ürünleştirin” mottosuyla ile sisteme üye   da Modafabrik projesinin gün geçtikçe artan
        ile giydirilmişler desenleri sitede sunularak, müş-  olan  tüm  müşterilere  tişört,  perde,  koltuk  şalı,   bir değeri var. Sadece  Türk değil, uluslararası
        teri memnuniyetinin artırması sağlanmıştır.”   mutfak önlüğü, maske gibi 16 çeşit ürün sunu-  tasarımcıların da kaydolduğu projemiz sanatı
                                            yoruz. Belirlenen görseller müşteri alışkanlıkları   hayatlarına tekstil ürünleri formunda getirmek
                 TASARIMCILAR
              BU SİTEDE BULUŞUYOR           da değerlendirilerek mevcut ürünlere uygulan-  isteyen kitle içinde bulunmaz bir çözüm örneği
                                            makta ve modafabrik.com üzerinden satılıyor.   olmuş ve sanatçılara sağlamış olduğu kazan-ka-
        Yılmaz, modafabrik.com ile ilgili de şu bilgileri   Bu noktada proje çıktısı,  rakiplerinden farklı   zan gelir modeli ile de Türkiye’de diğer sektörler
        veriyor:                            olarak müşterin eline geçecek ürüne ilişkin en   tarafından da uygulanabilecek bir iş modelinin
                                            gerçekçi ön izlemeyi sunabilmek. Tekstil ile bili-  öncülüğünü yapmaktadır.”
        “Modafabrik.com ile  Türkiye’de sadece nihai


                                                                                                        BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2021  47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54