Page 65 - sinerji_43.sayi_web_PDFF
P. 65

Zoom 2021 yılının

            enlerini paylaştı












                                                                               salladıklarını ifade etti.
                                                                                EN ÇOK TERCİH EDİLEN ARKA
                                                                                PLAN; AÇIK HAVA MANZARASI
                                                                                Kullanıcıların toplantılara katıldıkları en
                                                                                ilginç yerler ise yüzde 42 ile yatak oldu. Ka-
                                                                                tılımcıların yüzde 21’i koşarken / yürürken
                                                                                toplantıya katıldıklarını ifade ederken, yüz-
                                                                                de 11’i toplu taşımada Zoom görüşmesi-
                                                                                ne katıldı. Arka plan değiştirme Zoom’un
                                                                                en sevilen özelliklerinden biri olmaya de-
                                                                              vam ediyor. 2021 yılında kullanıcıların en çok
           Zoom, kullanıcıları ile gerçekleştirdiği   şiyle gerçekleştirilen ankette kullanıcıların   kullandığı arka planlara baktığımız ilk üç sıra-
           kapsamlı bir anket çalışması ile 2021 yı-  yüzde 68’i katıldıkları toplantılarda rahat gi-  da; açık hava manzaraları (yüzde 26), bulanık
           lına dair istatistikleri paylaştı. Buna göre,   yinmeyi tercih ettiklerini bildirdi. Yüzde 47’si   arka plan (yüzde 25) ve çalışılan şirket ile ilgili
           katılımcıların  Zoom  toplantılarına  dahil   Zoom toplantıları sırasında yemek yemenin   arka planlar (yüzde 20) yer alıyor.
           oldukları en ilginç yer yüzde 42 ile “ya-  uygun olmadığını belirtirken, yüzde 26’sı gö-  ZOOM GÖRÜŞMELERİNDE YAŞANAN
           tak” olurken, yüzde 43’lük bir kitle ise gö-  rüşmelere katılmadan önce duş almadığını   EN İLGİNÇ ANLAR
           rüşmelerinden  önce  toplantıya  katıldık-  söyledi.
           ları odanın yalnızca kamerada görünen   VİDEO GÖRÜŞMELERDE         Katılımcıların yüzde 43’ü Zoom görüşme-
           bölümünü temizlediklerini ifade etti.                              lerinden önce toplantıya katıldıkları odanın
                                             KULLANILAN EN POPÜLER İFADELER
           15 Kasım 2020-15 Kasım 2021 arası döneme   2021 yılında Zoom görüşmelerinde en sık   yalnızca kamerada görünen bölümünü te-
                                                                              mizlediklerini ifade etti. Ebeveynlerin yüz-
           ait kullanıcı verilerine göre, Zoom, 2021 yılın-  kullanılan ifadeler ise yüzde 71 ile “Sesiniz kı-  de 43’ü girdikleri toplantılarda çocuklarını
           da dünya çapında yaklaşık 200 ülke ve böl-  sık” oldu. Bu ifadeyi yüzde 57 ile “Herkes ek-  diğer katılımcılara gösterdiler. Yüzde 39’luk
           gede kullanıldı. Hafta boyunca Zoom üzerin-  ranımı görebiliyor mu?” ve yüzde 21 ile “Bir   bir katılımcı grubu yakın arkadaşları ya da iş
           den toplantı trafiğinin en yoğun olduğu gün   sonraki slayt lütfen!” takip etti.  arkadaşları ile eğlence / sohbet amaçlı özel
           çarşamba iken, onu salı ve perşembe günleri                        yayınlar yaptıklarını söyledi. Katılımcıların
           izledi. Ortalama toplantı uzunluğu 54 dakika   PLATFORMA ÖZEL EN POPÜLER   yüzde 36’sı Zoom görüşmesi sırasında evcil
           iken, toplantılara katılan ortalama kişi sayısı   AKTİVİTE VE ALIŞKANLIKLAR  hayvanlarının yayına girdiğini ifade etti.
           10 oldu. Yıl boyunca Zoom üzerinden yapı-  Zoom üzerinde 2021 yılı bo-
           lan toplantılar için trafiğinin en yoğun oldu-  yunca yapılan en popüler
           ğu gün “Dünya Sarılma Günü” olan 21 Ocak   aktivitelere baktığımızda; kul-
           oldu. Zoom üzerinden yapılan aramalar için   lanıcıların  yüzde  73’ü “happy
           en yoğun gün 21 Eylül olurken, online semi-  hour” buluşmalarına ve oyun
           nerler için ise en yoğun gün 25 Şubat olarak   gecelerine katıldıklarını ve
           karşımıza çıktı.
                                             yüzde 34’ü ise bir egzersiz
           ZOOM TOPLANTILARINDA ÖNE          programına veya yemek kur-
           ÇIKAN KULLANICI ALIŞKANLIKLARI    suna katıldıklarını belirtti.
                                             Kullanıcıların yüzde 75’i ise
           Zoom ile ilgili 2021 yılına dair kullanım alış-  Zoom buluşmalarının so-
           kanlıklarını ortaya koymak için bin 700 ki-
                                             nunda ayrılmadan önce el




                                                                                                         BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Aralık 2021  63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68