Page 65 - sinerji_43.sayi_web_PDFF
P. 65
Zoom 2021 yılının
enlerini paylaştı
salladıklarını ifade etti.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN ARKA
PLAN; AÇIK HAVA MANZARASI
Kullanıcıların toplantılara katıldıkları en
ilginç yerler ise yüzde 42 ile yatak oldu. Ka-
tılımcıların yüzde 21’i koşarken / yürürken
toplantıya katıldıklarını ifade ederken, yüz-
de 11’i toplu taşımada Zoom görüşmesi-
ne katıldı. Arka plan değiştirme Zoom’un
en sevilen özelliklerinden biri olmaya de-
vam ediyor. 2021 yılında kullanıcıların en çok
Zoom, kullanıcıları ile gerçekleştirdiği şiyle gerçekleştirilen ankette kullanıcıların kullandığı arka planlara baktığımız ilk üç sıra-
kapsamlı bir anket çalışması ile 2021 yı- yüzde 68’i katıldıkları toplantılarda rahat gi- da; açık hava manzaraları (yüzde 26), bulanık
lına dair istatistikleri paylaştı. Buna göre, yinmeyi tercih ettiklerini bildirdi. Yüzde 47’si arka plan (yüzde 25) ve çalışılan şirket ile ilgili
katılımcıların Zoom toplantılarına dahil Zoom toplantıları sırasında yemek yemenin arka planlar (yüzde 20) yer alıyor.
oldukları en ilginç yer yüzde 42 ile “ya- uygun olmadığını belirtirken, yüzde 26’sı gö- ZOOM GÖRÜŞMELERİNDE YAŞANAN
tak” olurken, yüzde 43’lük bir kitle ise gö- rüşmelere katılmadan önce duş almadığını EN İLGİNÇ ANLAR
rüşmelerinden önce toplantıya katıldık- söyledi.
ları odanın yalnızca kamerada görünen VİDEO GÖRÜŞMELERDE Katılımcıların yüzde 43’ü Zoom görüşme-
bölümünü temizlediklerini ifade etti. lerinden önce toplantıya katıldıkları odanın
KULLANILAN EN POPÜLER İFADELER
15 Kasım 2020-15 Kasım 2021 arası döneme 2021 yılında Zoom görüşmelerinde en sık yalnızca kamerada görünen bölümünü te-
mizlediklerini ifade etti. Ebeveynlerin yüz-
ait kullanıcı verilerine göre, Zoom, 2021 yılın- kullanılan ifadeler ise yüzde 71 ile “Sesiniz kı- de 43’ü girdikleri toplantılarda çocuklarını
da dünya çapında yaklaşık 200 ülke ve böl- sık” oldu. Bu ifadeyi yüzde 57 ile “Herkes ek- diğer katılımcılara gösterdiler. Yüzde 39’luk
gede kullanıldı. Hafta boyunca Zoom üzerin- ranımı görebiliyor mu?” ve yüzde 21 ile “Bir bir katılımcı grubu yakın arkadaşları ya da iş
den toplantı trafiğinin en yoğun olduğu gün sonraki slayt lütfen!” takip etti. arkadaşları ile eğlence / sohbet amaçlı özel
çarşamba iken, onu salı ve perşembe günleri yayınlar yaptıklarını söyledi. Katılımcıların
izledi. Ortalama toplantı uzunluğu 54 dakika PLATFORMA ÖZEL EN POPÜLER yüzde 36’sı Zoom görüşmesi sırasında evcil
iken, toplantılara katılan ortalama kişi sayısı AKTİVİTE VE ALIŞKANLIKLAR hayvanlarının yayına girdiğini ifade etti.
10 oldu. Yıl boyunca Zoom üzerinden yapı- Zoom üzerinde 2021 yılı bo-
lan toplantılar için trafiğinin en yoğun oldu- yunca yapılan en popüler
ğu gün “Dünya Sarılma Günü” olan 21 Ocak aktivitelere baktığımızda; kul-
oldu. Zoom üzerinden yapılan aramalar için lanıcıların yüzde 73’ü “happy
en yoğun gün 21 Eylül olurken, online semi- hour” buluşmalarına ve oyun
nerler için ise en yoğun gün 25 Şubat olarak gecelerine katıldıklarını ve
karşımıza çıktı.
yüzde 34’ü ise bir egzersiz
ZOOM TOPLANTILARINDA ÖNE programına veya yemek kur-
ÇIKAN KULLANICI ALIŞKANLIKLARI suna katıldıklarını belirtti.
Kullanıcıların yüzde 75’i ise
Zoom ile ilgili 2021 yılına dair kullanım alış- Zoom buluşmalarının so-
kanlıklarını ortaya koymak için bin 700 ki-
nunda ayrılmadan önce el
BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Aralık 2021 63