Page 64 - sinerji_s44_14042022_kucuk_pdf
P. 64
haber / TechXtile Start-Up Challenge
TECHXTİLE START-UP CHALLENGE’DA
DERECEYE GİREN PROJELER ŞÖYLE:
SCALE-UP KATEGORİSİ
Scale-Up ikincisi Özgecan Üstgel
Scale-Up Birincisi Reyhan Miray Reyhan Scale-Up üçüncüsü Melih Ünsal ve Nazife Nur Köksal
EN ÖZEL GÜNÜM HER GÜNÜM bin 600 hijyenik ped atığını azalttık. Önümüzde- VIRTUAL TRY
ki süreçte bu yönümüzle çok fazla ön plana çı-
Scale-Up Kategorisinin birincisi Reyhan Miray kacağız” diyen Reyhan, TechXtile Start-Up Chal- Scale-Up Kategorisinde üçüncülüğü kazanan
Reyhan, kadınların regl dönemleri ve idrar ka- lenge gibi girişimciliği destekleyen programlara Virtual Try projesi, Melih Ünsal ve Nazife Nur Kök-
çırma problemi olanların kullanabildikleri leke ihtiyaç olduğunu, özellikle genç nesildeki çok sal tarafından oluşan bir ekip tarafından ortaya
ve sıvı geçirmez, anti alerjen, sürdürülebilir iç güzel fikirler ve teknoparklardaki birçok projenin çıkarıldı. Proje, kıyafet markalarının ürünlerini
çamaşırı ürünlerini Peddon markası ile sunuyor. bu şekilde gün yüzüne çıkarılarak ekonomiye müşterilerinin online alışveriş sırasında arttırılmış
Aynı zamanda ikinci kez verilen Kadın Girişimci kazandırılabileceğini vurguluyor. gerçeklik teknolojisi ile üzerlerinde görmelerini
Özel Ödülü’nü de kazanan proje kapsamındaki ve kendileri için en uygun beden bilgisine ulaş-
“Hem Ped hem Don” olan ürünler; günlük rutin- YAPAY ZEKA TABANLI DESEN VE malarını sağlayan bir SaaS teknolojisi üretiyor.
de giyilebilir kıyafetlere dönüşüyor. Çok sevdiği DOKU YAZILIMI Proje yöneticisi Melih Ünsal projeyi, “Markaların
babasının hastalığı sırasında oluşan yatak yara- web sitelerine entegre olabilecek bir SaaS yazılı-
larına çözüm bulmak ve acılarını dindirmek için Scale-Up Kategorisinin ikincisi olan Yapay Zeka mı olan ürünümüz, kullanıcının vücut ölçüleri ile
yola çıktığını belirten Reyman Miray Reyhan, Tabanlı Desen ve Doku Yazılımı, Özgecan Üst- uyumlu avatarı üzerinde kıyafeti ve kıyafetin ısı
2021 yılında ürettiği ürünlerin satışına başlarken, gel’in projesi. Proje, moda ve tekstil alanında de- haritasını görmesini sağlıyor. Bu sayede kullanı-
bugün 10 binin üzerinde üretim rakamı ve 4500 sen üretimi ve tasarlanması alanında tamamen cı kıyafetin farklı bedenlerini deneyerek, kendisi
kadın kullanıcıya ulaşmış durumda. ABD ve Ka- insana bağlı olan, 4.0 sanayi sistemlerine uygun için en uygun bedeni seçebildiği gibi, kullanıcı-
nada’da da satışlara başlayan Miray, yurt içi ve olmayan bir süreci teknoloji ile dijitalleştiriyor. nın seçimlerine göre tarzı öğrenilerek, kombin
yurt dışından gelen yatırım ve iş birliği taleplerini Uzun desen tasarlama süreçlerine son veren tavsiyelerinde de bulunuluyor. Bu da markanın
değerlendirme aşamasında. Sürdürülebilirlik ve proje, insana bağlılığı azaltıyor, zaman ve para satışlarını artırabiliyor” diye anlatıyor.
çevreci yaklaşımların daha fazla konuşulduğu şu tasarrufu sağlarken, kurumlara sadece kendi-
günlerde Peddon’un çevreci boyutu da tüketim lerine özgü ve benzersiz desenlere sahip olma
için ayrı bir avantaj sağlıyor. “Her bir Peddon ile imkanı sunuyor.
62 BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2022