Page 64 - sinerji_s44_14042022_kucuk_pdf
P. 64

haber / TechXtile Start-Up Challenge




            TECHXTİLE START-UP CHALLENGE’DA

            DERECEYE GİREN PROJELER ŞÖYLE:

            SCALE-UP KATEGORİSİ





















                                                                                     Scale-Up ikincisi Özgecan Üstgel

















            Scale-Up Birincisi Reyhan Miray Reyhan                                   Scale-Up üçüncüsü Melih Ünsal ve Nazife Nur Köksal


               EN ÖZEL GÜNÜM HER GÜNÜM          bin 600 hijyenik ped atığını azalttık. Önümüzde-  VIRTUAL TRY
                                                ki süreçte bu yönümüzle çok fazla ön plana çı-
            Scale-Up Kategorisinin birincisi Reyhan Miray   kacağız” diyen Reyhan, TechXtile Start-Up Chal-  Scale-Up Kategorisinde üçüncülüğü kazanan
            Reyhan, kadınların regl dönemleri ve idrar ka-  lenge gibi girişimciliği destekleyen programlara   Virtual Try projesi, Melih Ünsal ve Nazife Nur Kök-
            çırma problemi olanların kullanabildikleri leke   ihtiyaç olduğunu, özellikle genç nesildeki çok   sal tarafından oluşan bir ekip tarafından ortaya
            ve sıvı geçirmez, anti alerjen, sürdürülebilir iç   güzel fikirler ve teknoparklardaki birçok projenin   çıkarıldı.  Proje,  kıyafet  markalarının  ürünlerini
            çamaşırı ürünlerini Peddon markası ile sunuyor.   bu şekilde gün yüzüne çıkarılarak ekonomiye   müşterilerinin online alışveriş sırasında arttırılmış
            Aynı zamanda ikinci kez verilen Kadın Girişimci   kazandırılabileceğini vurguluyor.  gerçeklik teknolojisi ile üzerlerinde görmelerini
            Özel Ödülü’nü de kazanan proje kapsamındaki                              ve kendileri için en uygun beden bilgisine ulaş-
            “Hem Ped hem Don” olan ürünler; günlük rutin-  YAPAY ZEKA TABANLI DESEN VE   malarını sağlayan bir SaaS teknolojisi üretiyor.
            de giyilebilir kıyafetlere dönüşüyor. Çok sevdiği   DOKU YAZILIMI        Proje yöneticisi Melih Ünsal projeyi, “Markaların
            babasının hastalığı sırasında oluşan yatak yara-                         web sitelerine entegre olabilecek bir SaaS yazılı-
            larına çözüm bulmak ve acılarını dindirmek için   Scale-Up Kategorisinin ikincisi olan Yapay Zeka   mı olan ürünümüz, kullanıcının vücut ölçüleri ile
            yola çıktığını belirten Reyman Miray Reyhan,   Tabanlı Desen ve Doku Yazılımı, Özgecan Üst-  uyumlu avatarı üzerinde kıyafeti ve kıyafetin ısı
            2021 yılında ürettiği ürünlerin satışına başlarken,   gel’in projesi. Proje, moda ve tekstil alanında de-  haritasını görmesini sağlıyor. Bu sayede kullanı-
            bugün 10 binin üzerinde üretim rakamı ve 4500   sen üretimi ve tasarlanması alanında tamamen   cı kıyafetin farklı bedenlerini deneyerek, kendisi
            kadın kullanıcıya ulaşmış durumda. ABD ve Ka-  insana bağlı olan, 4.0 sanayi sistemlerine uygun   için en uygun bedeni seçebildiği gibi, kullanıcı-
            nada’da da satışlara başlayan Miray, yurt içi ve   olmayan bir süreci teknoloji ile dijitalleştiriyor.   nın seçimlerine göre tarzı öğrenilerek, kombin
            yurt dışından gelen yatırım ve iş birliği taleplerini   Uzun desen tasarlama süreçlerine son veren   tavsiyelerinde de bulunuluyor. Bu da markanın
            değerlendirme aşamasında. Sürdürülebilirlik ve   proje, insana bağlılığı azaltıyor, zaman ve para   satışlarını artırabiliyor” diye anlatıyor.
            çevreci yaklaşımların daha fazla konuşulduğu şu   tasarrufu sağlarken, kurumlara sadece kendi-
            günlerde Peddon’un çevreci boyutu da tüketim   lerine özgü ve benzersiz desenlere sahip olma
            için ayrı bir avantaj sağlıyor. “Her bir Peddon ile   imkanı sunuyor.


       62  BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2022
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68