Page 51 - Sinerji s12
P. 51

bir firma olduğumuzdan ve bu anlamda piyasa-  rine çıktık. İlk 6 aylık verilere baktığımıza; üretim
        dan sürekli talepler aldığımızdan ötürü AR-GE’ye   adetlerimizi yüzde 99 civarında gerçekleştirmiş
        ayırdığımız payı oldukça yüksek  tutmak  duru-  bulunuyoruz. Satış rakamları ise değişken döviz
        munda  kalıyoruz.  Makine  ve  ekipmanlarımızı   kurlarından ötürü hedeflerin bir miktar altında,
        kendimiz geliştirdiğimizden ve bunları da AR-GE   fakat geçen yılki rakamların üzerinde bir trendle
        içerisinde değerlendirdiğimizde, araştırma ve   devam ediyoruz. İkinci altı ayda belirlediğimiz he-
        geliştirme çalışmalarına ayırdığımız bütçe Grup   deflere ulaşacağımızı düşünüyoruz.
        olarak yüzde 5’in üzerindedir.

                                            Otomotiv sektöründeki iş bırakma eylemle-
        Çek Cumhuriyeti ve Amerika’da depoları-  rinin size bir etkisi oldu mu?
        nızın olduğunu söylediniz. Gündeminizde   Otomobil ve yan sanayine yönelik herhangi üre-
        farklı bölgelerde de buna benzer yatırım   tim yapmadığımız için bize bir etkisi olmadı.
        planlarınız var mı?
        Yurt dışında ilk depo kurmaya karar verdiğimizde
        5 farklı lokasyon öngörüyorduk. Ancak Serbest   İş hayatınızda pişmanlık duyduğunuz bir
        Bölge’de üretime başladıktan sonra bunun gerek-  olay ya da ‘keşke’niz var mı?
        liliği bir noktada ortadan kalktı. Malum, serbest   İş hayatında yanlış karar almayan yoktur sanırım.
        bölgelerden dünyanın her yerine çok rahat ihra-  Fakat önemli olan doğruların yanlışlardan daha
        cat yapılabiliyor. Yine stoklarımızı da orada tuttu-  fazla olması ve belirlenen hedefe varılabilmesi. Ta-
        ğumuz için sevkiyat süreleri nispeten azalmakta.   bii ki benim de iş hayatında keşke dediğim birkaç
        Dolayısıyla şimdilik bu noktada bir planımız yok,   durum oldu. Bunlardan en önemlisi, 2008 yılında
        ama uzun vadede hedef gördüğümüz 3-4 ülkede   kriz ortamında ortak bir firma kurmamız ve sonra-
        daha depomuzu, kendi lojistik merkezimizi oluş-  sında kendimizi o firmanın dışında ve firmayı da
        turma gibi bir düşüncemiz var.
                                            bize rakip olarak bulmamız oldu. Buradan şunu
                                            da söyleyebilirim: Aslında sektörümüzün kanayan
                                            yarası, sektör içerisindeki profesyonellerin çalıştığı
        Bu ülkeler hangileri?
                                            yerden ayrılarak ve kendisine bir finansör ortak
        Afrika pazarında çok aktif olduğumuz ülkeler   bularak, eski çalıştıkları ya da mevcut firmalara
        mevcut. Özellikle Doğu Afrika’da bir oluşum ön-  rakip bir oluşum içerisine girmeleri maalesef. Ve
        görebiliriz.                        bu artık bir trend haline geldi. Dolayısıyla 2000
                                            yılında hava süspansiyon körüğü üreticisi 4 iken
                                            bugün 40’ın üzerine çıktı. Tabii ki girişimci sayısı-
        2015’i nasıl geçiriyorsunuz?        nın artmasına karşı değiliz, ancak sektördeki üreti-
                                            cilerin birbiriyle kıyasıya rekabet eder hale gelme-
        2015’te döviz kurlarındaki değişkenliklerden do-                            Meklas’ın
        layı hedeflerimizin bir miktar gerisinde kaldık.   sinin sonuçları da kimse için pek iç açıcı olmuyor.
        Ancak geçen yıla göre satış rakamlarının ise üze-                           3 stratejik
                                                                                    vizyonu



                                                                                    1.   Meklas Grup olarak 10’ar yıllık
                                                                                        stratejik planlarla çalışıyoruz.
                                                                                        Önümüzdeki yıllara ilişkin
                                                                                        geçtiğimiz senelerde hedefler
                                                                                        koyduk. Yeni yere taşınmayı
                                                                                        bundan 5 yıl evvel 2010’da
                                                                                        öngörmüştük. Ve şu an bu
                                                                                        öngörüyü gerçekleştiriyoruz.
                                                                                    2.   AR-GE merkezi ile ilgili çalış-
                                                                                        mamızı birkaç yıl evvel öngör-
                                                                                        müştük. Bu konu hâlâ daha
                                                                                        bizim için stratejik önemde.
                                                                                    3.   Bir sonraki hedefimiz 2020
                                                                                        yılında 2 milyon adet körük
                                                                                        üretir hale gelmek.



                                                                                                        BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2015  49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56