Page 51 - Sinerji s12
P. 51
bir firma olduğumuzdan ve bu anlamda piyasa- rine çıktık. İlk 6 aylık verilere baktığımıza; üretim
dan sürekli talepler aldığımızdan ötürü AR-GE’ye adetlerimizi yüzde 99 civarında gerçekleştirmiş
ayırdığımız payı oldukça yüksek tutmak duru- bulunuyoruz. Satış rakamları ise değişken döviz
munda kalıyoruz. Makine ve ekipmanlarımızı kurlarından ötürü hedeflerin bir miktar altında,
kendimiz geliştirdiğimizden ve bunları da AR-GE fakat geçen yılki rakamların üzerinde bir trendle
içerisinde değerlendirdiğimizde, araştırma ve devam ediyoruz. İkinci altı ayda belirlediğimiz he-
geliştirme çalışmalarına ayırdığımız bütçe Grup deflere ulaşacağımızı düşünüyoruz.
olarak yüzde 5’in üzerindedir.
Otomotiv sektöründeki iş bırakma eylemle-
Çek Cumhuriyeti ve Amerika’da depoları- rinin size bir etkisi oldu mu?
nızın olduğunu söylediniz. Gündeminizde Otomobil ve yan sanayine yönelik herhangi üre-
farklı bölgelerde de buna benzer yatırım tim yapmadığımız için bize bir etkisi olmadı.
planlarınız var mı?
Yurt dışında ilk depo kurmaya karar verdiğimizde
5 farklı lokasyon öngörüyorduk. Ancak Serbest İş hayatınızda pişmanlık duyduğunuz bir
Bölge’de üretime başladıktan sonra bunun gerek- olay ya da ‘keşke’niz var mı?
liliği bir noktada ortadan kalktı. Malum, serbest İş hayatında yanlış karar almayan yoktur sanırım.
bölgelerden dünyanın her yerine çok rahat ihra- Fakat önemli olan doğruların yanlışlardan daha
cat yapılabiliyor. Yine stoklarımızı da orada tuttu- fazla olması ve belirlenen hedefe varılabilmesi. Ta-
ğumuz için sevkiyat süreleri nispeten azalmakta. bii ki benim de iş hayatında keşke dediğim birkaç
Dolayısıyla şimdilik bu noktada bir planımız yok, durum oldu. Bunlardan en önemlisi, 2008 yılında
ama uzun vadede hedef gördüğümüz 3-4 ülkede kriz ortamında ortak bir firma kurmamız ve sonra-
daha depomuzu, kendi lojistik merkezimizi oluş- sında kendimizi o firmanın dışında ve firmayı da
turma gibi bir düşüncemiz var.
bize rakip olarak bulmamız oldu. Buradan şunu
da söyleyebilirim: Aslında sektörümüzün kanayan
yarası, sektör içerisindeki profesyonellerin çalıştığı
Bu ülkeler hangileri?
yerden ayrılarak ve kendisine bir finansör ortak
Afrika pazarında çok aktif olduğumuz ülkeler bularak, eski çalıştıkları ya da mevcut firmalara
mevcut. Özellikle Doğu Afrika’da bir oluşum ön- rakip bir oluşum içerisine girmeleri maalesef. Ve
görebiliriz. bu artık bir trend haline geldi. Dolayısıyla 2000
yılında hava süspansiyon körüğü üreticisi 4 iken
bugün 40’ın üzerine çıktı. Tabii ki girişimci sayısı-
2015’i nasıl geçiriyorsunuz? nın artmasına karşı değiliz, ancak sektördeki üreti-
cilerin birbiriyle kıyasıya rekabet eder hale gelme-
2015’te döviz kurlarındaki değişkenliklerden do- Meklas’ın
layı hedeflerimizin bir miktar gerisinde kaldık. sinin sonuçları da kimse için pek iç açıcı olmuyor.
Ancak geçen yıla göre satış rakamlarının ise üze- 3 stratejik
vizyonu
1. Meklas Grup olarak 10’ar yıllık
stratejik planlarla çalışıyoruz.
Önümüzdeki yıllara ilişkin
geçtiğimiz senelerde hedefler
koyduk. Yeni yere taşınmayı
bundan 5 yıl evvel 2010’da
öngörmüştük. Ve şu an bu
öngörüyü gerçekleştiriyoruz.
2. AR-GE merkezi ile ilgili çalış-
mamızı birkaç yıl evvel öngör-
müştük. Bu konu hâlâ daha
bizim için stratejik önemde.
3. Bir sonraki hedefimiz 2020
yılında 2 milyon adet körük
üretir hale gelmek.
BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2015 49