Page 38 - Sinerji s7
P. 38
röportaj / Mefkure Zümbülova
ğa çıkarınca, zaten biz de kiradan rahatsızdık, boşaldığı yeri ne yapacağız” derken, bu sefer Ah- Peki Pilotcar ile nasıl bir ivme yakaladınız?
hemen orayı satın aldık. Fakat orası küçük, 2 met Bey orada golf aracını doğurdu. Ondan son- Pilotcar, Pilot’tan tamamen ayrı. Birbirine karış-
dönümdü. En sonunda maliyetler arttığı, de- ra başladık birbirimizi büyütmeye. Golf araçlarını tırmıyoruz ama Türkiye’de bu alandaki boşluğu
netim azalıp hakimiyet kaybolunca ‘Bu iş böyle elektrikli araç olarak isimlendiriyoruz. Türkiye’de dolduracağımıza inanıyoruz. Bu araçlar yurt dı-
olmayacak’ diyerek büyük bir yer alma kararına ilk biz üretiyoruz. İthalatı var. Biz de üretici olarak şından ithal ediliyor ama servis diye bir şey yok.
vardık. 2006’da Bursa OSB’deki 10 dönümlük bu devam ediyoruz. Çok hızlı piyasaya girdik. Serviste de büyük sıkıntı çekiliyor. Hatta oteller
yeri aldık. Ve hemen NOSAB’dan presleri, kayna- birkaç tane fazla alıp, onların yedek parçalarını
ğı taşıdık. Golf aracı üretmek aklınıza nereden geldi? kullanıyorlarmış. Böyle bir kayıp olur mu? Bun-
Sadece Ahmet Bey’in fikri ile oldu bu iş. Ameri- ların hepsi yurt dışından geliyor ve dolayısıyla
“İSMİMİZ GİBİ HIZLI OLUNCA ka’daki fuar sırasında kafasında bir ışık yanmış. ithalat cari açığı yükseltiyor. Bu alanda ithalatın
YATIRIM YAPMADAN “Ben de koltuğun altına iki tekerlek taksam. Şöy-
DURAMIYORUZ” le olsa, böyle olsa” derken bu golf aracını yapma
fikri uyanmış. Zaten hep hayalinde de araç yap-
2008’in sonunda kriz bir geldi, biz ‘Stop’ diyerek mak vardı.
inşaatı durdurduk. Mümkün değildi ilerletme-
miz. Vaziyet aldık, küçüldük. Çünkü ihracatçı ol- Türkiye’de golfe ilgi nasıl?
duğumuz için, 2008’e kadar hiç kriz yaşamamış- Biz, bu aracı sadece golf amaçlı üretmiyoruz. Bu
tık. Ne körfezler ne 2001 hiç, hiçbir şey… Hatta araçların kullanım alanı çok fazla; oteller, liman-
krizler bize iyi geliyordu. Avantaj sağlıyordu ama lar, havaalanları, çiftlikler, belediyeler, hastaneler,
kriz neymiş biz de öğrendik. Biraz küçülerek, bi- siteler, fabrikalar… Biz de kendi fabrikamızda
raz zorlanarak krizi atlattık. Akabinde de yarım kullanıyoruz. Ambardan malzemelerin dağıtımı-
kalan inşaatımızı tamamlayıp taşındık. 2 senedir nı bu araçla yapıyoruz.
de buradayız. Yani bütün Pilot burada. “Oh, çok
güzel dinlendik” dedik ama girişimcilik ruhu- “PİLOTCAR TÜRKİYE’DEKİ
muza yerleşince yerimizde duramadık. “Pilot’un BOŞLUĞU DOLDURACAK”
İş yaşamında prensip şart...
BUİKAD 2013 / Yılın En Başarılı İş Kadını karşı bir sorumluluğunuz var. Kural koyup, onu Babanızın sürekli size aktardığı en önemli
olarak iş ve özel yaşam dengesini sağlamak uygulamak zorundasınız. Fütursuz bir yaşam söz deneyim neydi?
için uyguladığınız yöntemler nelerdir? konusu olamaz. Ben hep onu söylerim ve kıza- “İyilik yap denize at” derdi. Asla kötülükten yana
Öncelikleriniz, kurallarınız, olmazsa rım da; okuldaki toplantılarda “Benim çocuğum değildi. Devamlı ‘okuyun’ derdi. “Magazinsel
olmazlarınız vs… çok serbest, ben serbest büyüttüm” diyen veliler olayları bırakın, makale okuyun” derdi. Kendisi
Bir defa iş yaşamında prensipli olmak, başarı- olurdu. Hayır, öyle bir şey olamaz. Herkes belli de çok okurdu, eve gelir geç saatlere kadar eko-
yı elde etmek için kurallar şart. Hayatın hiçbir kurallara uymak zorundadır. Bu kurallara uyuldu- nomi dergileri, kitaplar okurdu.
safhasında aileden tutun; okul döneminden, iş ğu zaman başarı ve verimlilik zaten kendiliğin-
döneminden, kendi işiniz dahi olsa müşterinize den geliyor. Sonra ciddiyet de çok önemli.
36 BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2014