Page 37 - Sinerji s9
P. 37
haber / Urteb
‘Fiyat
düşürmek
çıkar yol
Perakende satış fişleri gider belgesi
olarak kabul edilebilir mi? değil’
Rekabette fiyat düşürmenin
sonunun olmadığını belirten
URTEB Başkanı Prof. Dr. Ali
Ceylan, işletmelerin ayakta
kalabilmeleri adına AR-GE ve
inovasyona yönelmek gibi fiyat
dışı stratejiler geliştirmeleri
gerektiğini söyledi.
URTEB, gerçekleştirdiği eğitim çalışmaları ve se- stratejiler geliştirmelidir” diye konuştu. firmayı, yapılan ürünün sadece kendilerine satıl-
minerlerle rekabetin korunması ve haksız reka- Prof. Dr. Ceylan, bu süreçte hükümetten de ya- ması üzerine zorlayamayacağına dikkati çeken
betin önlenmesi adına yoğun çaba gösteriyor. tırım teşviklerini değiştirmesini ve büyük ölçüde Yılmaz Aslan, “Fakat iş sahibi yapılacak parçaların
Bu kapsamda son olarak ‘Otomotiv ve Otomotiv AR-GE ve yenilikçilik çalışmalarına yönlendirme- kalıplarını veriyorsa ve üretimi yapacak olan fir-
Yan Sanayiinde Uygulanacak Rekabet Kuralları’ sini beklediklerini ifade etti. ma, ancak o kalıplar sayesinde imalat gerçekleş-
konulu konferans, Bursa Ticaret ve Sanayi Oda- tirebilecekse ana sanayinin şartına uymak zorun-
sı’nda gerçekleştirildi. dadır” diye konuştu.
CEZAİ YAPTIRIMLARA DİKKAT!
Konferansın açılışında yaptığı konuşmada, kü- Son olarak, bazen yapılan ürünle değil, yazışma-
reselleşme ile birlikte dünyanın daha rekabetçi larla bile rekabet hukukunda suçlu duruma dü-
bir yapıya kavuştuğunu belirten URTEB Başkanı Konferansa konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Yıl- şülebileceğini ifade eden Aslan, “Eğer haklarımızı
Prof. Dr. Ali Ceylan, bu nedenle bireyler ve işlet- maz Aslan da otomotiv ana ve yan sanayii sektör- bilmezsek her an Rekabet Kurumu’na yakalana-
meler olarak daha çok ve daha bilimsel çalışma- leri açısından rekabet kuralları ve bu yöndeki po- bilir ve mahkemelerde yargılanabiliriz” dedi.
lar yapmak zorunda olduklarını söylerek, şunları litikaları anlattığı bir sunum yaptı. Konuşmasında,
kaydetti: “Günümüzde tasarım, rekabetin ilk aya- “Bir parçanın üzerinde marka varsa, başka bir fir-
ğını oluşturmaktadır. Bu nedenle tasarıma her za- ma üzerinde markanın olduğu o parçayı kesinlik-
mankinden daha fazla önem vermeliyiz. Rekabet le satamaz” diyen Prof. Dr. Aslan, şunları söyledi:
gücünü, işgücü verimliliği olarak kabul edersek, “Marka hakkı haksız yere ihlal edilirse, bu durum
eğitimin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmak- hapis cezasına kadar giden yaptırımlarla sonuç-
tadır. Bu sebep bütçe kaynaklarımızdan eğitime lanabilir. Fakat markaların isminden yararlanıp
çok daha fazla kaynak ayırmalıyız. Ayrıca eğitim yetkiliymiş izlenimi oluşturulmadığı müddetçe
ve öğretimin ömür boyu devam eden bir süreç kullanımında sıkıntı bulunmamaktadır. Aynı şe-
olduğunu da unutmamalıyız.” kilde bir üründe patentli olduğuna dair bir ifade
varsa ve bu ürün taklit edilirse yine cezai yaptı-
rımlar uygulanır. Bu durum ürünün imal edildiği
‘FİYAT STRATEJİLERİ, DOĞRU BİR
STRATEJİ DEĞİL’ makinenin imha edilmesine kadar gidebilir.
BURSA OSB’YE TEŞEKKÜR
‘KANUNLAR DOĞRU OKUNMALI’
Uygulamada rekabet stratejisi olarak belli başlı
iki stratejiden söz edilebileceğini, bunları da fiyat Konuşmaların ardından URTEB’e sağladığı des-
stratejileri ve fiyat dışı rekabet stratejileri olarak Aslan, görünmeyen tasarımları taklit etmenin ise teklerden ötürü Bursa Organize Sanayi Bölgesi
sıralayan Ceylan, “Birçok uzmana göre fiyat stra- Türkiye kanunlarına göre uygun olduğunu, buna adına Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Yiğit’e plaket
tejileri günümüz şartlarında rekabet gücü stra- örnek olarak da kaputun içerisindeki parçaların takdim edilirken, URTEB’in önümüzdeki süreç-
tejisi olamaz. Çünkü kârlılığı olumsuz etkileyen verilebileceğini söyledi. Diğer taraftan ana sana- te otomotiv ana ve yan sanayiinde olduğu gibi
stratejilerdir ve rekabette fiyat düşürmenin sonu yi firmalarının, kendilerine imalat gerçekleştiren tekstil sektöründe uygulanan rekabet kurallarını
yoktur. Bu nedenle ülkeler ve işletmeler fiyat dışı yan sanayii firmalarıyla yaptıkları sözleşmelerde, da ele alınacağı bildirildi.
BOSİAD SİNERJİ / Kasım - Aralık 2014 35