Page 66 - Sinerji s9
P. 66

köşe yazısı / Nurgül Ay














                                                Çocuklarda


                                                cinsel eğitim




                                                Çocuklarımız, dünyadaki en değerli varlıklarımız.   latırken  hangi  kelimeleri  kullanmam  gerektiğini
                                                Onlar dünyaya geldikten sonra hayatımızda pek   bilmiyorum.”
                                                çok şeyi onların yararına olacak şekilde değiştiri-
                     Psikolog&Aile Danışmanı& Cinsel Terapist   riz. İmkânlarımız doğrultusunda en iyi kıyafetleri,   Anne babanın, kendisinin bu konudaki çekingen-
                                 bilgi@nurgulay.com  en iyi yiyecekleri, en iyi oyuncakları alır, evimizin   liği bilgi vermeyi hep yarına bırakma eğilimini do-
                                                her köşesini onlara uygun şekilde düzenleriz. En   ğurduğu gibi, çocuğun bu konudaki sorularının
                                                iyi okullara göndeririz. Bazı anne babalar çocuk-  da yanıtsız kalmasına yol açmaktadır. Böylece ço-
                                                ların gelişimsel yönünü çok iyi takip edebilmek   cuğun kadın-erkek olma konusundaki tutumu ve
                                                ve doğru davranışlarda bulunabilmek için, çocuk   eğilimlerinin tohumları atılmış olacaktır. Şimdi bu
                                                eğitimi üzerine kitaplar  okur,  filmler  izler  ya da   yazımı okuyanların bazılarının,  “Aman canım bize
                                                seminerlere katılarak onları sağlıklı bireyler olarak   çocukken cinsel eğitim dersi mi verdiler, ne oldu?
                                                yetiştirmek için ellerinden geleni yaparlar. Kuş-  Kadın da olduk erkek  de…”  diye söylediklerini
                                                kusuz bütün bunlar çok önemli ve gerekli ebe-  duyar gibiyim. Fakat bilimsel araştırmalar bunun
                                                veynlik tutumlarıdır. Ancak göz ardı ettiğimiz ve   tam tersini söylüyor.
                                                aslında sağlıklı bir gelişimin olmazsa olmazların-  Ülkemizde hem kadınlarda hem de erkeklerde
                                                dan olan çocuklarımıza vermemiz gereken “cinsel   çok yüksek bir oranda cinsel işlev bozukluklarına
                                                eğitim” konusudur.
                                                                                     rastlanmaktadır. Türkiye’ de ‘vajinismus’ her 10 ka-
                                                YOK SAYILMAMALI                      dından birinde, erken boşalma 18-59 yaşları ara-
                                                                                     sındaki erkeklerin yaklaşık yüzde 30’unda görül-
                                                Cinsellik birçok anne babanın, hatta öğretmenle-  mektedir. Cinsel işlev bozukluklarının en önemli
                                                rin bile yok saymayı tercih ettiği bir konudur. Bu-  nedenlerinden biri, hep göz ardı ettiğimiz ve in-
                                                nun en önemli nedenlerinden biri, cinsel eğitimin   sanların yaşamı boyunca ihtiyaç duyduğu cinsel
                                                seks eğitimi ile karıştırılmış olmasıdır. Toplum ola-  eğitimin olmamasıdır. İnsan doğduğu günden
                                                rak sağlıklı nesiller yetiştirmek; bedensel, ruhsal,   ölümüne kadar cinselliği olan bir varlıktır. Dolayı-
                                                zihinsel, sosyal ve cinsel yönden kendisi ve çev-  sıyla cinsellik hakkında bilgilenmenin veya cinsel
                                                resi ile barışık bireyler yetiştirmekle mümkündür.   eğitimin yaşam boyunca sürmesi gerekir. Ancak
                                                Bu konuda yürütülmüş pek çok araştırmada ana   cinsellikle ilgili bilmek istediklerimiz veya bilme-
                                                babaların çoğunun üreme ve cinsiyet konusunda   miz gerekenler her yaşta aynı değildir.
                                                çocuklara küçük yaşta bilgi vermeyi savunduğu-
                                                nu, fakat yine bu aynı kişilerin çocuklarına hiç-  Bunun için anne, babalar ve eğitimciler, bilimsel
                                                bir bilgi vermemiş olduğu görülmüştür. Bunun   kaynaklardan ve eğitim seminerlerinden fayda-
                                                temel nedeninin, anne babaların konuyu nasıl   lanarak bu konuda bilgi sahibi olmalıdırlar. Ço-
                                                ele alacaklarını  bilemeyişlerine  dayandığı  düşü-  cuğun bütün gelişim evrelerinde onun fiziksel
                                                nülmektedir. Çekingenlikleri, yaşamın bu doğal   gelişimi kadar ruhsal gelişimi de özenle takip
                                                parçasını küçük yaşta öğrenmenin sakıncalı etki-  edilmelidir. Çünkü bu; sağlıklı, ne istediğini bilen,
                                                leri olabileceği düşüncesinden çok, bu konudaki   güçlü, sosyal nesiller için kritik bir öneme sahiptir.
                                                bilgisizliklerden ve konunun onları tedirgin etme-
                                                sinden kaynaklanır. İşte tipik tepkilerden birkaçı:
                                                “Bu işi nasıl açıklayacağımı bilemiyorum”,  “Acele
                                                etmeme gerek yok, nasıl olsa öğrenir”, “Bunu an-






       64  BOSİAD SİNERJİ / Kasım - Aralık 2014
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71