Page 70 - Sinerji s33 kucuk
P. 70
teknoloji
Mercedes’ten
değişen araç
Amazon kendi
havalimanını yapıyor
Mercedes-Benz GLE modelinin temel
Amazon, 1,5 milyar dolar yatırımla 3 milyon alındığı ESF 2019’da yer alan güvenlik
metrekare alanda kendi havalimanını inşa ediyor. önlemlerinden birisi de, kaza sırasında
tasarımı değişen araç olması.
E-ticaret devi Amazon, kendi havalimanını inşa etmek için
hazırlıklara başladı. Havalimanı ABD’nin Kentucky eyaletindeki Alman otomobil devinin geliştirdiği Deneysel
Cincinati kentine kurulacak. Havalimanının temel atma Güvenlik Aracı – ESF 2019, bu durumun nasıl
törenine katılan Amazon CEO’su Jeff Bezos, iş makinesinin çalışabileceğini göstermek için tasarlandı. Araç
direksiyonuna geçip sembolik olarak inşaat çalışmalarını otonom sürüş modundayken bir çarpışma anında
başlattı ve “Bunu sürmenin eğlenceli olduğunu tahmin sürücünün yaralanma olasılığını azaltmak için
ediyorsanız, haklısınız” diye konuştu. gösterge panelini geriye doğru çekiyor.
Bezos, temel atma törenine ilişkin Twitter hesabından yaptığı Gösterge panelinin konumu değişmesine
paylaşımda, “Paketlerinizi daha hızlı alabilmeniz için yeni hava rağmen, hava yastıklarının iç tasarımda yaşanan
merkezimize 1,5 milyar dolar yatırım yapıyoruz. 3 milyon değişikliklerden etkilenmediği belirtiliyor. ESF 2019,
metrekare büyüklüğünde olacak ve 2 bin kişiye iş yaratacak” otonom sürüş sırasında diğer arabaların hareketlerini
ifadelerini kullandı. anlamak için ön ızgarasında yer alan ışıklardan
faydalanırken, kavşaklardan geçerken yandaki ışık
şeritleri açılabiliyor.
Çalışanlar sosyal medya paylaşımlarını
patronlarından gizliyor
Türkiye’de tüketicilerin yaklaşık üçte biri sosyal medyadaki paylaşımlarını
patronlarından gizlemeyi tercih ediyor.
Kaspersky Lab tarafından hazırlanan Global Gizlilik Raporu’na göre, Türkiye’de tüketicilerin
yaklaşık üçte biri (yüzde 35) sosyal medya paylaşımlarını patronlarından gizleme eğilimi
gösteriyor. İşyerindeki bu gizlilik iş arkadaşlarına da uzanıyor. Kullanıcıların yüzde 60’ı
paylaşımlarını birlikte çalıştıkları kişilerin de görmesini istemiyor. Çalışanların yüzde 90’ı da her
gün pek çok kez internete giriyor. Bu da onların iş günlerinde özel ve çalışma yaşamlarını ayrı
tutmasını zorlaştırıyor.
Bir çalışan, hayatının ortalama 13 yıl 2 aylık bir bölümünü işyerinde geçiriyor. Bu sürenin
tamamı işle ilgilenmek veya terfi almakla geçmiyor. Tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi (yüzde 64)
her gün işyerinden işle ilgili olmayan web sitelerine girdiğini belirtiyor.
68 BOSİAD SİNERJİ / Mart - Nisan 2019