Page 38 - Sinerji39
P. 38

söyleşi / Şahince Otomotiv










































            Şahince’den dijital




            dönüşüm atağı





               Otomotiv sektörünün güçlü oyuncularından Şahince Otomotiv,
               sıra dışı bir dijital dönüşüm projesi başlattı. Şirket, insan
               gözüyle birtakım verileri toplayarak, işgücü başına üretimin
               yani verimliliğin artırılmasını hedefliyor.

                                                Bu aralar şirket sıra dışı bir dijital dönüşüm projesi   de ulaşabilmek ve daha doğru kararlar alabilmek
                                                üzerinde  de  çalışıyor.  Microsoft’un  karma  ger-  mümkün. Şahince Otomotiv olarak bizim de bu
                                                çeklik  cihazı  Hololens  2’yi  kullanarak  üretimde   konuda 12 yıldır sahadan veri toplamayla başla-
                                                ve kârlılıkta verimliliği artırmanın peşinde. Geliş-  yan bir hikâyemiz var. Fakat biz buradaki strateji-
                                                tirilen  yazılımla,  operatörün  ve  çalışma  ortamı-  mizi, hazır bir çözümü alıp kullanmak yerine ha-
                                                nın dijital ikizini oluşturarak yapılacak analizlerle   yal ettiğimiz çözümü üretebilir ya da ürettirebilir
                                                sonuç alınması hedefleniyor. Şahince Otomotiv   miyiz olarak belirledik. 10 yılı aşkın zamandır da
                                                Genel Müdürü Özgür Şahin, dünyada ilk kez uy-  tezgâhlarımızdan üretim bilgilerini  canlı  olarak
                                                gulanan bazı yaklaşımları da içeren ve ticarileş-  kayıt ve analiz edebiliyoruz.
                                                me potansiyeli yüksek olan bu projede ulaştıkları
            Şahince Otomotiv 1984 yılında kuruldu. Müşteri-  nokta ve yol haritalarını şöyle anlattı:  Üretimde operasyonel verimliliği artırmanın ilk
            lerinin tamamı otomotiv sektöründe yer alan şir-                         şartı standartlaşmak. Bu konuda yaptığımız bazı
            ket, ana sanayi ve uluslararası Tier1’lara sac parça-  “ÇALIŞMALARIMIZ 12 YIL    uygulamalar zaten vardı, fakat bunların iyileşme
            lar üretiyor. Türkiye’nin yanı sıra dünyanın birçok   ÖNCE BAŞLADI”      potansiyeli olan noktaları olduğunu da gördük.
            ülkesine ürünlerini gönderen Şahince Otomotiv,   Rekabetçi kalabilmenin ve kâr edebilmenin gi-  Ve nasıl farklı çözümler bulabilir, yeni teknolojileri
            Bursa OSB’de 20 bin metrekare kapalı alana sahip   derek zorlaştığı günümüzde dijital dönüşüm   nasıl kullanabiliriz diyerek araştırmaya başladık.
            fabrikasında  530  personeliyle her gün  100 bin   artık bir zorunluluk haline geldi. Dijital dönüşüm   2016 yılında eye-tracking, yani gözün baktığı ye-
            dolayında ürünü müşterilerine sevk ediyor.   sayesinde veriye çok daha hızlı ve etkin bir şekil-  rin takip edildiği bir teknoloji üzerinde çalışma-
       36  BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43