Page 38 - Sinerji39
P. 38
söyleşi / Şahince Otomotiv
Şahince’den dijital
dönüşüm atağı
Otomotiv sektörünün güçlü oyuncularından Şahince Otomotiv,
sıra dışı bir dijital dönüşüm projesi başlattı. Şirket, insan
gözüyle birtakım verileri toplayarak, işgücü başına üretimin
yani verimliliğin artırılmasını hedefliyor.
Bu aralar şirket sıra dışı bir dijital dönüşüm projesi de ulaşabilmek ve daha doğru kararlar alabilmek
üzerinde de çalışıyor. Microsoft’un karma ger- mümkün. Şahince Otomotiv olarak bizim de bu
çeklik cihazı Hololens 2’yi kullanarak üretimde konuda 12 yıldır sahadan veri toplamayla başla-
ve kârlılıkta verimliliği artırmanın peşinde. Geliş- yan bir hikâyemiz var. Fakat biz buradaki strateji-
tirilen yazılımla, operatörün ve çalışma ortamı- mizi, hazır bir çözümü alıp kullanmak yerine ha-
nın dijital ikizini oluşturarak yapılacak analizlerle yal ettiğimiz çözümü üretebilir ya da ürettirebilir
sonuç alınması hedefleniyor. Şahince Otomotiv miyiz olarak belirledik. 10 yılı aşkın zamandır da
Genel Müdürü Özgür Şahin, dünyada ilk kez uy- tezgâhlarımızdan üretim bilgilerini canlı olarak
gulanan bazı yaklaşımları da içeren ve ticarileş- kayıt ve analiz edebiliyoruz.
me potansiyeli yüksek olan bu projede ulaştıkları
Şahince Otomotiv 1984 yılında kuruldu. Müşteri- nokta ve yol haritalarını şöyle anlattı: Üretimde operasyonel verimliliği artırmanın ilk
lerinin tamamı otomotiv sektöründe yer alan şir- şartı standartlaşmak. Bu konuda yaptığımız bazı
ket, ana sanayi ve uluslararası Tier1’lara sac parça- “ÇALIŞMALARIMIZ 12 YIL uygulamalar zaten vardı, fakat bunların iyileşme
lar üretiyor. Türkiye’nin yanı sıra dünyanın birçok ÖNCE BAŞLADI” potansiyeli olan noktaları olduğunu da gördük.
ülkesine ürünlerini gönderen Şahince Otomotiv, Rekabetçi kalabilmenin ve kâr edebilmenin gi- Ve nasıl farklı çözümler bulabilir, yeni teknolojileri
Bursa OSB’de 20 bin metrekare kapalı alana sahip derek zorlaştığı günümüzde dijital dönüşüm nasıl kullanabiliriz diyerek araştırmaya başladık.
fabrikasında 530 personeliyle her gün 100 bin artık bir zorunluluk haline geldi. Dijital dönüşüm 2016 yılında eye-tracking, yani gözün baktığı ye-
dolayında ürünü müşterilerine sevk ediyor. sayesinde veriye çok daha hızlı ve etkin bir şekil- rin takip edildiği bir teknoloji üzerinde çalışma-
36 BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020