Page 44 - sinerji_s44_14042022_kucuk_pdf
P. 44
köşe yazısı / Sema Adalı
Çalışanın, işverenin
gözünde bittiği an
Sema Adalı İşverenler profesyonellerden ve çalışanlardan Sevgi kutsal bir duygudur ve çalışan sever, ba-
İnsan Kaynakları Danışmanı beklentilerini firmanın kurumsallık derecesine zen çok bazen az ama sonuç itibarı ile sever.
sema@semaadali.com göre farklı sistem yaklaşımları ile belirler ve oyu- Sevginin karşılığını yerine getirmek ister, ama
nun kurallarını başlatırlar. sevgi dipsiz bir kuyu gibidir “hep daha fazlasını
ister”. Türkiye’de gerçekleşen Workmonitor Araş-
Kurumsallık yaklaşımı ile profesyonel yöneticiler tırmasına katılan çalışanların % 65’i işverenlerin
firmanın hedefleri doğrultusunda çalışanlardan bugün çalışanlarından 5 yıl öncesine göre daha
ne istediğini iletir. Bu karşılıklı beklentiler ile “Ça- fazla beklentisi olduğuna inanıyor. Ve bu beklen-
lışanlar, müdürlerinden ne ister ?” sorusunu daha tiler gün geçtikçe daha da çok artacaktır.
önceki yazılarımızda belirlemiştik. Kısaca hatırla-
tacak olursak ; Çalışanın, İŞVERENİN GÖZÜNDE
Çalışanlar, MÜDÜRLERİNDEN BİTTİĞİ AN
ne ister ? Beklentiler arttıkça, sabırsızlık azalıyor ve mem-
nuniyetsizlik artıyor. 60 kilodaki eşiniz, 1-2 kg
İş ortamında yüksek performans göstermek için
çalışanların müdürlerinden bekledikleri 12 tane alınca problem oluyor. Bu iş hayatında da böyle-
ana faktör vardır. dir. Eskiden her şey normal ölçülerde, kabul edi-
lebilir iken bugün artık jep daha fazlası talep edi-
liyor. Çünkü normallik, anormallik oldu. İşveren
başlıyor çalışana yüklenmeye “Ne oldu ? Neden
bitmedi ? gibi soruların ardı arkası kesilmiyor.
Eskiden hoşgörü gösterdiği her şey şu anda de-
ğersizdir ve bir dakikalık sabır bile gösterilemez.
“Yapamıyor, istenen performansı gösteremiyor”
şeklindeki sözler ulu orta söylenir, her yaptığınız
değersizleşir… İşte o an sizin işveren gözünde
bittiğiniz andır.
Sevgiyi kurtarma çabasına yönelik bir iki geri
bildirim konuşması yapılır, ama nafile… Eskisine
göre daha çok çalışmanıza rağmen o size takmış,
Ya İşverenler, sizin haklı / haksız olmanızın hiçbir önemi yoktur,
ÇALIŞANLARINDA ne ister ? sizi işten çıkartacaktır, Çünkü siz artık onu rahat-
Genelde işverenler çalışanların mükemmel ol- sız ediyorsunuz, gözünüzün üstünde kaşınız var-
masını ister… İşveren derdine derman arar. Pro- dır söylemi yerini bulur.
aktif, çözümcü, vizyon sahibi, inisiyatif alabilen, Bunu her iki taraf hissettiği an karşılıklı ipleri ko-
işi sahiplenen, hırslı ve enerjisi yüksek çalışan parmakta fayda var. Yoksa geçen her süre siz-
ister. İster hem de gitgide daha çok ister.
den bir şeyler alıp götürür. Yerine gelecek olan
Bu tek taraflı sevgi gibidir… Beni sevmelisin, çalışan daha mı iyi olacak, belki evet belki hayır
hem de öyle sevgi ile öyle tutku ile benim için ama onun da daha iyisi var ve işveren bu sonsuz
her türlü fedakarlığı yapmalısın şeklinde bir bek- beklenti ile yaşar.
lentidir.
42 BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2022