Page 42 - sinerji_46.sayi_web_pdf_30.11.2022
P. 42

söyleşi / Pınar Taşdelen Engin




                                                                                                                                     UTİB Başkanı Engin, “Bu yıl dördüncü kez düzenlenmekte olan “TechXtile Start-Up Challenge” programı, yeni teknoloji ve metotların üretime
                                                                                                                                     dahil edilmesi, yenilikçi ürünler tasarlanması, üniversite-sanayi iş birliğinin güçlendirilmesi ve tekstil alanında ihracatta katma değerin artırıl-
                                                                                                                                     masını destekleyen bu projemiz sektörümüz için çok önemli” şeklinde konuştu.





                                                                                                                                     Üretim ve ihracatta dünya sıralamasının üst   artırılmasını destekleyen bu projemiz sektörü-  UTİB  olarak  Ticaret  Bakanlığı  desteği  ile  yü-
                                                                                                                                     basamaklarında yer alan sektörün bu yılın so-  müz için çok önemli” şeklinde konuştu.   rüttüğümüz Ekolojik  Tekstiller UR-GE Projesi
                                                                                                                                     nunda yine en büyük pazarımız olan Avrupa                            kapsamında proje katılımcısı firmalarımızın
                                                                                                                                     Birliği ülkelerine ihracatının 4,4 milyar  dolar   YEŞİL MUTABAKATA UYUM   karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla Ku-
                                                                                                                                     olacağının öngörüldüğünü belirten Engin,   SAĞLAMALIYIZ              rumsal Karbon Ayak İzi Danışmanlığı sürecini
                                                                                                                                     “İkinci en büyük pazarımız olan Bağımsız   Bir süredir Avrupa ile ticari ilişkileri olan herkesi   tamamladık, akabinde firmalarımızın belirledi-
                                                                                                                                     Devletler  Topluluğu bölgesine de ihracatı-  etkileyecek olan Avrupa Yeşil Mutabakatı ko-  ği 1 ürün bazında Ürün Yaşam Döngüsü (LCA)
                                                                                                                                     mızı yüzde 25 dolaylarında artırarak 1 milyar   nusunda ihracatçıları yol gösteren çalışmalar   Danışmanlığı sürecini de başlattık.
                                                                                                                                     600 milyon dolar düzeyine taşıyoruz. Ayrıca   yaptıklarına değinen Engin, “Uludağ Hazır Gi-  Temel hedeflerimizden birisini  “Dış  Ticaret
                                                                                                                                     üçüncü büyük bölgemiz olan Afrika pazarına   yim İhracatçıları Birliği (UHKİB) ve Bursa Ticaret   Fazlası Veren Türkiye” olarak belirledik. Yurt dışı
                                                                                                                                     da ihracatımız 1 milyar dolar barajını aştı. Tür-  ve Sanayi Odası (BTSO) ile birlikte kurduğu-  pazarlara yönelik pazarlama stratejilerimizi
                                                                                                                                     kiye İhracatçılar Meclisi’nin 2021 yılı ilk 1000   muz Bursa Teknoloji ve Koordinasyon Ar-Ge   de bu hedef doğrultusunda oluşturduk. ABD,
                                                                                                                                     ihracatçısı arasında 132 adet hazır giyim ve   Merkezimizde (BUTEKOM) düzenlediğimiz   Almanya, Birleşik Krallık, İspanya, İtalya, Fran-
                                                                                                                                     53 adet tekstil firmamızın yer alması, sektörle-  eğitimler ile çevresel hassasiyet, doğal liflerin   sa ve Rusya gibi çok önemli pazarlara yönelik
            UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin:                                                                                       rimizin gücünü ve potansiyelini bir kez daha   yetiştirilme süreçleri, sentetik ürünlerin üretim   çalışmalarımızı sektörümüzün tanıtımını farklı
                                                                                                                                     gözler önüne seriyor” diye konuştu.
                                                                                                                                                                       emisyonları gibi çok sayıda konuda firmala-
                                                                                                                                                                                                          mecralarda yapıyoruz. Hem dijital hem de fi-
            Tekstil sektörü,                                                                                                         Artık sadece bir pazara odaklanmış değil, ya-  rımızı bilinçlendiriyoruz.  Tekstil sektöründe   ziksel  ortamda  birçok  faaliyetimizi  kesintisiz
                                                                                                                                        HEDEF PAZAR TÜM DÜNYA
                                                                                                                                                                       karbon ayak izi ve su ayak izi hesaplamaları ile
                                                                                                                                                                                                          sürdürüyoruz. PV New York, LA Textile Show,
                                                                                                                                                                       yaşam döngüsü analizleri yapıyoruz. Buna ek
                                                                                                                                                                                                          PV Paris, Denim by PV Milano, Heimtextil
            krizi fırsata                                                                                                            kın ve çevre ülkeler başta olmak üzere dün-  olarak sanayi ve ihracata yönelik birçok akredi-  Frankfurt gibi organizasyonları örnek göstere-
                                                                                                                                     yanın tamamını pazar kabul eden bir anlayışa
                                                                                                                                                                       te test gerçekleştiriyoruz.
                                                                                                                                                                                                          bilirim” dedi.
                                                                                                                                     sahip olduklarını kaydeden UTİB Başkanı Pınar
                                                                                                                                     Taşdelen Engin, “2022 yılı ilk 10 aylık dönem-
            dönüştürmeyi                                                                                                             de ülkemiz zor şartlara rağmen tam 196 ülke
                                                                                                                                     ve bölgeye tekstil ihracatı yaptı. Diğer yandan
                                                                                                                                     Türkiye tekstil sektörü sadece pazar çeşitlen-
            yaşayarak öğrendi                                                                                                        diren değil, ürün çeşitlendiren bir konuma da
                                                                                                                                     yükseldi. İşte bütün bu olumlu gelişmelerin al-
                                                                                                                                     tında yatan nedenlerin en önemlilerinden biri
                                                                                                                                     de Ar-Ge tasarım ve inovasyon kültürünün, ya-
                                                                                                                                     pılan çalışmalarla ülkemizde de yaygınlaşmış
                                                                                                                                     hale gelmesi. Tekstilin, tasarım ve yeniliklere
                Türkiye ekonomisinin en önemli dinamiklerinden olan tekstil sektörünün zor şartlara                                  her zaman açık bir sektör olmasını sektörün
                rağmen sadece Pazar değil ürün de çeşitlendiren bir konuma yükseldiğini söyleyen UTİB                                güçlü yanlarından birisi olarak iyi değerlen-
                                                                                                                                     dirmemiz gerekiyor. Sektörün küresel rekabet
                Başkanı Pınar Taşdelen Engin, bu olumlu gelişmelerin altında yatan en önemli nedenin                                 ortamında öne çıkabilmesi için Ar-Ge, ino-  UTİB himayesinde bu yıl 4.’sü gerçekleştirilen Türkiye’nin en önemli girişimcilik programı TechXti-
                                                                                                                                                                          le Start-Up Challenge’da, finale bir adım daha yaklaşıldı. Toplam 74 projenin başvurduğu prog-
                Ar-Ge tasarım ve inovasyon kültürü ile girişimcilik kavramının, yapılan çalışmalarla                                 vasyon, tasarım ve markalaşma, ekoloji dostu   ramda tüm elemeleri geçen 16 proje, 21 Aralık’ta yapılacak finalde yarışmaya hak kazandı.
                                                                                                                                     çevreci üretim vb. konularında çalışmalarımıza
                ülkemizde de yaygınlaşmış hale gelmesine bağladı.                                                                    aralıksız devam ediyoruz. Tekstil ve Ar-Ge çok   LEVEL-UP KATEGORİSİ FİNALE KALAN PROJELER:  SCALE-UP KATEGORİSİ FİNALE KALAN
                                                                                                                                     önemli iki kavram olarak önümüzde yer alıyor.   1. Amazon Bra                                                                                             PROJELER:
                                                                                                                                     İkisini bir araya getirdiğimizde büyük bir sinerji   2. Elma Artıklarından Vegan Deri Üretimi                                                                                         1. Activewear 2.0- Performans Baz-
            Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetim Kuru-  duğuna değinen UTİB Başkanı Engin, “Pandemi   nedeniyle  Avrupa  ülkelerinde  yaşanan  enerji   ortaya çıkıyor. Birlik olarak yıllardır yaptığımız   3. Materix Clean Textile Antibakteriyel, Hid-  lı, Yeni Nesil Akıllı Spor Kıyafetleri
            lu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Türkiye ekono-  döneminde sektörün maske ve koruyucu ekip-  sorunu ve bazı alanlarda üretimin yavaşlaması,   projelerin de temelinde bu iki kavram var. Son   rofobik& Fotokatalitik Nano Tekstil Kaplama                                                                                       2. Giyilebilir Ateş Ölçer ve
            misinin en önemli dinamiklerinden olan tekstil   man gibi alanlara yönelmesi, bu zorlu dönemde   bazı bölgelerdeki taleplerin ülkemize yönlen-  yıllarda yeni bir kavram daha önem kazandı.   4. Moda- Yapay Zeka Teme-  Sağlıklı Takip Uygulaması
            sektörünün  yıllar  itibariyle  yaşadığı  krizlerden   firmaların ayakta kalmasını, üretim ve istihdam   mesi bakımından yeni sonuçlar doğurabilir. Bu-  Bu da girişimcilik. Bu yıl dördüncü kez düzen-  linde Alışveriş Aplikasyonu                                                                                                      3. Isıtmalı Ceket
            ders çıkararak ayakta kalmayı başardığını söyledi.   kaybının minimum seviyede tutulmasını sağla-  nun olması durumunda Türk tekstil sektörü ve   lenmekte olan “TechXtile Start-Up Challenge”   5. Sanal Giyim Aynası                                                             4. Mavi Yakıt
            Son olarak pandeminin en yoğun yaşandığı dö-  dı. Uluslararası ticarete engel olan salgın, savaş,   birliğimiz üyesi firmalar, üretimden gelen gücü,   programı, yeni teknoloji ve metotların üretime   6. Swatchloop: Yapay Zeka Tabanlı Sür-  5. Phoenix Enerji
            nemde hızlı hareket ederek, maske ve koruyucu   enerji sıkıntısı gibi konuların ortadan kalkmasını   kalitesi ve yenilikçi yaklaşımlarıyla her zaman   dahil edilmesi, yenilikçi ürünler tasarlanması,   dürülebilir Atık Yönetimi Dijital Platformu                                                                                             6. ProMeta
            ekipman üretmesinin bunun bir göstergesi ol-  temenni etmekle birlikte; Rusya-Ukrayna savaşı   hedefini yükselterek, ihracatını artıracaktır” dedi.   üniversite-sanayi iş birliğinin güçlendirilmesi   7. Taggle                                                                                             7.  Star
                                                                                                                                     ve tekstil alanında ihracatta katma değerin   8. Yetkili Terzi             8.  Wear’s


       40  BOSİAD SİNERJİ / Aralık 2022                                                                                                                                                                                                 BOSİAD SİNERJİ / Aralık 2022  41
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47