Page 43 - sinerji_46.sayi_web_pdf_30.11.2022
P. 43
söyleşi / Pınar Taşdelen Engin
UTİB Başkanı Engin, “Bu yıl dördüncü kez düzenlenmekte olan “TechXtile Start-Up Challenge” programı, yeni teknoloji ve metotların üretime
dahil edilmesi, yenilikçi ürünler tasarlanması, üniversite-sanayi iş birliğinin güçlendirilmesi ve tekstil alanında ihracatta katma değerin artırıl-
masını destekleyen bu projemiz sektörümüz için çok önemli” şeklinde konuştu.
Üretim ve ihracatta dünya sıralamasının üst artırılmasını destekleyen bu projemiz sektörü- UTİB olarak Ticaret Bakanlığı desteği ile yü-
basamaklarında yer alan sektörün bu yılın so- müz için çok önemli” şeklinde konuştu. rüttüğümüz Ekolojik Tekstiller UR-GE Projesi
nunda yine en büyük pazarımız olan Avrupa kapsamında proje katılımcısı firmalarımızın
Birliği ülkelerine ihracatının 4,4 milyar dolar YEŞİL MUTABAKATA UYUM karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla Ku-
olacağının öngörüldüğünü belirten Engin, SAĞLAMALIYIZ rumsal Karbon Ayak İzi Danışmanlığı sürecini
“İkinci en büyük pazarımız olan Bağımsız Bir süredir Avrupa ile ticari ilişkileri olan herkesi tamamladık, akabinde firmalarımızın belirledi-
Devletler Topluluğu bölgesine de ihracatı- etkileyecek olan Avrupa Yeşil Mutabakatı ko- ği 1 ürün bazında Ürün Yaşam Döngüsü (LCA)
mızı yüzde 25 dolaylarında artırarak 1 milyar nusunda ihracatçıları yol gösteren çalışmalar Danışmanlığı sürecini de başlattık.
600 milyon dolar düzeyine taşıyoruz. Ayrıca yaptıklarına değinen Engin, “Uludağ Hazır Gi- Temel hedeflerimizden birisini “Dış Ticaret
üçüncü büyük bölgemiz olan Afrika pazarına yim İhracatçıları Birliği (UHKİB) ve Bursa Ticaret Fazlası Veren Türkiye” olarak belirledik. Yurt dışı
da ihracatımız 1 milyar dolar barajını aştı. Tür- ve Sanayi Odası (BTSO) ile birlikte kurduğu- pazarlara yönelik pazarlama stratejilerimizi
kiye İhracatçılar Meclisi’nin 2021 yılı ilk 1000 muz Bursa Teknoloji ve Koordinasyon Ar-Ge de bu hedef doğrultusunda oluşturduk. ABD,
ihracatçısı arasında 132 adet hazır giyim ve Merkezimizde (BUTEKOM) düzenlediğimiz Almanya, Birleşik Krallık, İspanya, İtalya, Fran-
53 adet tekstil firmamızın yer alması, sektörle- eğitimler ile çevresel hassasiyet, doğal liflerin sa ve Rusya gibi çok önemli pazarlara yönelik
UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin: rimizin gücünü ve potansiyelini bir kez daha yetiştirilme süreçleri, sentetik ürünlerin üretim çalışmalarımızı sektörümüzün tanıtımını farklı
gözler önüne seriyor” diye konuştu.
emisyonları gibi çok sayıda konuda firmala-
mecralarda yapıyoruz. Hem dijital hem de fi-
Tekstil sektörü, Artık sadece bir pazara odaklanmış değil, ya- rımızı bilinçlendiriyoruz. Tekstil sektöründe ziksel ortamda birçok faaliyetimizi kesintisiz
HEDEF PAZAR TÜM DÜNYA
karbon ayak izi ve su ayak izi hesaplamaları ile
sürdürüyoruz. PV New York, LA Textile Show,
yaşam döngüsü analizleri yapıyoruz. Buna ek
PV Paris, Denim by PV Milano, Heimtextil
krizi fırsata kın ve çevre ülkeler başta olmak üzere dün- olarak sanayi ve ihracata yönelik birçok akredi- Frankfurt gibi organizasyonları örnek göstere-
yanın tamamını pazar kabul eden bir anlayışa
te test gerçekleştiriyoruz.
bilirim” dedi.
sahip olduklarını kaydeden UTİB Başkanı Pınar
Taşdelen Engin, “2022 yılı ilk 10 aylık dönem-
dönüştürmeyi de ülkemiz zor şartlara rağmen tam 196 ülke
ve bölgeye tekstil ihracatı yaptı. Diğer yandan
Türkiye tekstil sektörü sadece pazar çeşitlen-
yaşayarak öğrendi diren değil, ürün çeşitlendiren bir konuma da
yükseldi. İşte bütün bu olumlu gelişmelerin al-
tında yatan nedenlerin en önemlilerinden biri
de Ar-Ge tasarım ve inovasyon kültürünün, ya-
pılan çalışmalarla ülkemizde de yaygınlaşmış
hale gelmesi. Tekstilin, tasarım ve yeniliklere
Türkiye ekonomisinin en önemli dinamiklerinden olan tekstil sektörünün zor şartlara her zaman açık bir sektör olmasını sektörün
rağmen sadece Pazar değil ürün de çeşitlendiren bir konuma yükseldiğini söyleyen UTİB güçlü yanlarından birisi olarak iyi değerlen-
dirmemiz gerekiyor. Sektörün küresel rekabet
Başkanı Pınar Taşdelen Engin, bu olumlu gelişmelerin altında yatan en önemli nedenin ortamında öne çıkabilmesi için Ar-Ge, ino- UTİB himayesinde bu yıl 4.’sü gerçekleştirilen Türkiye’nin en önemli girişimcilik programı TechXti-
le Start-Up Challenge’da, finale bir adım daha yaklaşıldı. Toplam 74 projenin başvurduğu prog-
Ar-Ge tasarım ve inovasyon kültürü ile girişimcilik kavramının, yapılan çalışmalarla vasyon, tasarım ve markalaşma, ekoloji dostu ramda tüm elemeleri geçen 16 proje, 21 Aralık’ta yapılacak finalde yarışmaya hak kazandı.
çevreci üretim vb. konularında çalışmalarımıza
ülkemizde de yaygınlaşmış hale gelmesine bağladı. aralıksız devam ediyoruz. Tekstil ve Ar-Ge çok LEVEL-UP KATEGORİSİ FİNALE KALAN PROJELER: SCALE-UP KATEGORİSİ FİNALE KALAN
önemli iki kavram olarak önümüzde yer alıyor. 1. Amazon Bra PROJELER:
İkisini bir araya getirdiğimizde büyük bir sinerji 2. Elma Artıklarından Vegan Deri Üretimi 1. Activewear 2.0- Performans Baz-
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetim Kuru- duğuna değinen UTİB Başkanı Engin, “Pandemi nedeniyle Avrupa ülkelerinde yaşanan enerji ortaya çıkıyor. Birlik olarak yıllardır yaptığımız 3. Materix Clean Textile Antibakteriyel, Hid- lı, Yeni Nesil Akıllı Spor Kıyafetleri
lu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Türkiye ekono- döneminde sektörün maske ve koruyucu ekip- sorunu ve bazı alanlarda üretimin yavaşlaması, projelerin de temelinde bu iki kavram var. Son rofobik& Fotokatalitik Nano Tekstil Kaplama 2. Giyilebilir Ateş Ölçer ve
misinin en önemli dinamiklerinden olan tekstil man gibi alanlara yönelmesi, bu zorlu dönemde bazı bölgelerdeki taleplerin ülkemize yönlen- yıllarda yeni bir kavram daha önem kazandı. 4. Moda- Yapay Zeka Teme- Sağlıklı Takip Uygulaması
sektörünün yıllar itibariyle yaşadığı krizlerden firmaların ayakta kalmasını, üretim ve istihdam mesi bakımından yeni sonuçlar doğurabilir. Bu- Bu da girişimcilik. Bu yıl dördüncü kez düzen- linde Alışveriş Aplikasyonu 3. Isıtmalı Ceket
ders çıkararak ayakta kalmayı başardığını söyledi. kaybının minimum seviyede tutulmasını sağla- nun olması durumunda Türk tekstil sektörü ve lenmekte olan “TechXtile Start-Up Challenge” 5. Sanal Giyim Aynası 4. Mavi Yakıt
Son olarak pandeminin en yoğun yaşandığı dö- dı. Uluslararası ticarete engel olan salgın, savaş, birliğimiz üyesi firmalar, üretimden gelen gücü, programı, yeni teknoloji ve metotların üretime 6. Swatchloop: Yapay Zeka Tabanlı Sür- 5. Phoenix Enerji
nemde hızlı hareket ederek, maske ve koruyucu enerji sıkıntısı gibi konuların ortadan kalkmasını kalitesi ve yenilikçi yaklaşımlarıyla her zaman dahil edilmesi, yenilikçi ürünler tasarlanması, dürülebilir Atık Yönetimi Dijital Platformu 6. ProMeta
ekipman üretmesinin bunun bir göstergesi ol- temenni etmekle birlikte; Rusya-Ukrayna savaşı hedefini yükselterek, ihracatını artıracaktır” dedi. üniversite-sanayi iş birliğinin güçlendirilmesi 7. Taggle 7. Star
ve tekstil alanında ihracatta katma değerin 8. Yetkili Terzi 8. Wear’s
40 BOSİAD SİNERJİ / Aralık 2022 BOSİAD SİNERJİ / Aralık 2022 41