Page 22 - Sinerji s53_ES_HD_YEPYENİ_WEB
P. 22

haber / JUNI’OR Projesi
































                                                                                                                                         “Geleceğin Teknik Gücü JUNI’OR Projesiyle Yetişiyor”



                                                                                                                                         BOSİAD’ın ziyareti sırasında JUNI’OR Projesi’nin detayları ve etkileri   PROJENİN KAZANIMLARI
                                                                                                                                         geniş bir perspektiften ele alındı. İşte ziyaret sırasında paylaşılan bazı   •   Eğitim ve İstihdam: Proje kapsamında bugüne kadar 182 öğ-
            “JUNI’OR Projesi:                                                                                                            önemli bilgiler:                                         renci eğitim aldı. Bunlardan 28’i mezuniyet sonrası doğrudan
                                                                                                                                                                                                  istihdam edildi.
                                                                                                                                                PROJENİN HEDEFLERİ VE YAPISI
            Gençlere Meslek,                                                                                                             JUNI’OR Projesi, otomotiv endüstrisinin ihtiyaç duyduğu teknik bilgi   •   Mesleki Farkındalık ve Gelişim: Proje, öğrencilere yalnızca
                                                                                                                                                                                                  mesleki beceri kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda iş kültü-
                                                                                                                                         ve beceriye sahip nitelikli iş gücünü yetiştirmek amacıyla 2019 yılında
                                                                                                                                                                                                  rünü ve endüstriyel disiplini de aşılıyor.
                                                                                                                                         başlatıldı. Proje; Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, OYAK Re-
            Geleceğe Güvence!”                                                                                                           nault ve PERYÖN iş birliğiyle yürütülüyor. Temel hedefleri:  •   Toplumsal Katkı:  Öğrenci velilerinin projeye dahil edilmesi,
                                                                                                                                             Mesleki eğitimin kalitesini artırmak,
                                                                                                                                         •
                                                                                                                                                                                                  meslek seçimi sürecindeki farkındalığı artırıyor.
                                                                                                                                         •
                                                                                                                                                                                                  Uzun Vadeli  Hedefler:  Mesleki eğitim sisteminin ihtiyaçları
                                                                                                                                                                                               •
                                                                                                                                             Teknik bilgi ve beceriyi geliştirmek,
                                                                                                                                                                                                  doğrultusunda  program sürekli güncelleniyor.  Yeni alanlarda
                                                                                                                                         •   Mezunlara istihdam önceliği sağlamak,                uzmanlaşma ve kız öğrencilerin katılımını artırma gibi hedeflerle
                OYAK Renault, MEB ve PERYÖN iş birliğiyle hayata                                                                         •   Mesleki eğitimde paydaş iş birliğini güçlendirmek.   çalışmalar devam ediyor.
                geçirilen JUNI’OR Projesi, gençleri mesleki eğitimle                                                                     Proje kapsamında, 11. sınıf öğrencileri, fabrika ortamında haftada üç   ZİYARET SIRASINDAKİ DİKKAT ÇEKEN
                fabrikaya, mezuniyet sonrası ise işe hazırlıyor. BOSİAD                                                                  gün mesleki eğitimlerini alıyor. 12. sınıfta ise stajlarını OYAK Renault   PAYLAŞIMLAR
                ziyaretinde projenin başarı hikayesi ve Türkiye’de mesleki                                                               gibi proje paydaşlarının bünyesinde tamamlıyorlar. Eğitim sürecinde   1.  Mesleki Eğitimde Eksiklikler ve Çözümler: Ziyaret sırasında
                                                                                                                                         MEB müfredatının yanı sıra Kaizen, 5S ve iş sağlığı ve güvenliği gibi ek
                eğitime kattığı değer gözler önüne serildi.                                                                              eğitimler de veriliyor.                                  konuşmacılar, Türkiye’de mesleki eğitimin yeterince etkin olma-
                                                                                                                                                                                                  dığını, mezunların yalnızca %20’sinin kendi alanında çalıştığını
                                                                                                                                                         ÖĞRENCİ SEÇİMİ                           belirtti. JUNI’OR Projesi’nin bu sorunu çözmek için etkili bir mo-
                                                                                                                                                                                                  del olduğu vurgulandı.
                                                                                                                                         Her yıl 10. sınıf öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı ola-
            Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş   İlişkiler ile İK Operasyonları Müdürü Ömer Başa-  se proje paydaşları bünyesinde istihdam önceliği   rak yapılan başvurular değerlendiriliyor. Öğrencilerin başarı durumu,   2.  Kız  Öğrenciler  İçin  Fırsatlar:  Proje, kız öğrencilerin teknik
            İnsanları Derneği (BOSİAD) Yönetimi, OYAK Rena-  ran ve PERYÖN Güney Marmara Şubesi Yönetim   elde edebiliyor. Şu ana kadar 28 öğrenci bu pro-  devam-devamsızlık kayıtları ve disiplin geçmişi gibi kriterler ışığında   alanlara katılımını artırmak için özel bir çaba harcıyor. Bu doğrul-
            ult Otomobil Fabrikaları A.Ş. tarafından Mesleki   Kurulu Başkanı Neslihan Özer’den dinledi. Proje,   jeden yararlanarak OYAK Renault bünyesinde iş   mülakatlar gerçekleştiriliyor. Mülakatlar, fabrika yöneticileri ve okul   tuda mentorluk programları uygulanıyor.
            ve  Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ve  Türkiye   otomotiv endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli   sahibi oldu.              idaresi tarafından düzenleniyor. Mülakat sürecinden başarıyla geçen
            İnsan Yönetimi Derneği Güney Marmara Şubesi   iş gücünü yetiştirme amacıyla 11. ve 12. sınıf öğ-  BOSİAD, mesleki eğitimdeki bu başarılı uygula-  öğrenciler JUNI’OR Projesi’ne katılmaya hak kazanıyor.  3.  İş Gücü İhtiyacına Uygun Bölümler: Proje kapsamında, fab-
            (PERYÖN) iş birliğiyle yürütülen ve 2019 yılından   rencilerine yönelik olarak fabrikalarda uygulamalı   mayı yakından izlerken, JUNI’OR Projesi’nin genç-                            rikaların ihtiyaç duyduğu bölümlerde öğrenci yetiştirmek için
            beri başarıyla devam eden JUNI’OR Projesi hak-  eğitim imkânı sunuyor ve bugüne kadar 182 öğ-  lerin teknik bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik   EĞİTİM SÜRECİ                   yeni alanlar açılıyor. Örneğin, döküm ve alüminyum enjeksiyon
            kında bilgi almak üzere bir ziyaret gerçekleştirdi.  renciye ulaşmayı başardı.                                                                                                        gibi modern üretim süreçlerine yönelik eğitimler.
                                                                                     katkısını takdirle karşıladı. Projenin detayları, pay-  Seçilen öğrenciler, fabrikaların eğitim birimlerinde ve atölyelerinde
            BOSİAD Başkanı Rasim Çağan ve Eğitim Komis-  Proje  kapsamında  öğrenciler,  mesleki  eğitimle-  daşların iş birliği ve öğrenciler üzerindeki olum-  pratik eğitim alıyor. Bu süreçte öğrenciler, alanlarına göre belirlenen   4.  Takip ve Süreklilik: Mezun olan öğrencilerle iletişim koparıl-
            yonu Başkanı Özgür Şahin, bu ziyarette proje ile   rini ve atölye derslerini fabrika ortamında alıyor.   lu etkisi, mesleki eğitimin önemini bir kez daha   teknik öğretmenler tarafından takip ediliyor. Öğrencilere mesleki eği-  mıyor; istihdam olanakları ortaya çıktığında onlara öncelik tanı-
            ilgili gelişmeleri OYAK Renault Endüstriyel İlişki-  Ayrıca iş güvenliği, Kaizen ve 5S gibi ek eğitimler-  gözler önüne serdi.  timlerinin yanı sıra otomotiv sektörüyle ilgili özel bilgiler sunuluyor.   nıyor.
            ler Sorumlusu Murat Kula, Endüstriyel ve Sosyal   le destekleniyor. Mezun olan öğrenciler, dilerler-                         12. sınıfta staj yapan öğrenciler, projeyi tamamladıktan sonra istih-
                                                                                                                                         dam önceliği elde ediyor.

       20  BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025                                                                                                                                                                                                   BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025  21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27