Page 22 - Sinerji s53_ES_HD_YEPYENİ_WEB
P. 22
haber / JUNI’OR Projesi
“Geleceğin Teknik Gücü JUNI’OR Projesiyle Yetişiyor”
BOSİAD’ın ziyareti sırasında JUNI’OR Projesi’nin detayları ve etkileri PROJENİN KAZANIMLARI
geniş bir perspektiften ele alındı. İşte ziyaret sırasında paylaşılan bazı • Eğitim ve İstihdam: Proje kapsamında bugüne kadar 182 öğ-
“JUNI’OR Projesi: önemli bilgiler: renci eğitim aldı. Bunlardan 28’i mezuniyet sonrası doğrudan
istihdam edildi.
PROJENİN HEDEFLERİ VE YAPISI
Gençlere Meslek, JUNI’OR Projesi, otomotiv endüstrisinin ihtiyaç duyduğu teknik bilgi • Mesleki Farkındalık ve Gelişim: Proje, öğrencilere yalnızca
mesleki beceri kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda iş kültü-
ve beceriye sahip nitelikli iş gücünü yetiştirmek amacıyla 2019 yılında
rünü ve endüstriyel disiplini de aşılıyor.
başlatıldı. Proje; Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, OYAK Re-
Geleceğe Güvence!” nault ve PERYÖN iş birliğiyle yürütülüyor. Temel hedefleri: • Toplumsal Katkı: Öğrenci velilerinin projeye dahil edilmesi,
Mesleki eğitimin kalitesini artırmak,
•
meslek seçimi sürecindeki farkındalığı artırıyor.
•
Uzun Vadeli Hedefler: Mesleki eğitim sisteminin ihtiyaçları
•
Teknik bilgi ve beceriyi geliştirmek,
doğrultusunda program sürekli güncelleniyor. Yeni alanlarda
• Mezunlara istihdam önceliği sağlamak, uzmanlaşma ve kız öğrencilerin katılımını artırma gibi hedeflerle
OYAK Renault, MEB ve PERYÖN iş birliğiyle hayata • Mesleki eğitimde paydaş iş birliğini güçlendirmek. çalışmalar devam ediyor.
geçirilen JUNI’OR Projesi, gençleri mesleki eğitimle Proje kapsamında, 11. sınıf öğrencileri, fabrika ortamında haftada üç ZİYARET SIRASINDAKİ DİKKAT ÇEKEN
fabrikaya, mezuniyet sonrası ise işe hazırlıyor. BOSİAD gün mesleki eğitimlerini alıyor. 12. sınıfta ise stajlarını OYAK Renault PAYLAŞIMLAR
ziyaretinde projenin başarı hikayesi ve Türkiye’de mesleki gibi proje paydaşlarının bünyesinde tamamlıyorlar. Eğitim sürecinde 1. Mesleki Eğitimde Eksiklikler ve Çözümler: Ziyaret sırasında
MEB müfredatının yanı sıra Kaizen, 5S ve iş sağlığı ve güvenliği gibi ek
eğitime kattığı değer gözler önüne serildi. eğitimler de veriliyor. konuşmacılar, Türkiye’de mesleki eğitimin yeterince etkin olma-
dığını, mezunların yalnızca %20’sinin kendi alanında çalıştığını
ÖĞRENCİ SEÇİMİ belirtti. JUNI’OR Projesi’nin bu sorunu çözmek için etkili bir mo-
del olduğu vurgulandı.
Her yıl 10. sınıf öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı ola-
Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş İlişkiler ile İK Operasyonları Müdürü Ömer Başa- se proje paydaşları bünyesinde istihdam önceliği rak yapılan başvurular değerlendiriliyor. Öğrencilerin başarı durumu, 2. Kız Öğrenciler İçin Fırsatlar: Proje, kız öğrencilerin teknik
İnsanları Derneği (BOSİAD) Yönetimi, OYAK Rena- ran ve PERYÖN Güney Marmara Şubesi Yönetim elde edebiliyor. Şu ana kadar 28 öğrenci bu pro- devam-devamsızlık kayıtları ve disiplin geçmişi gibi kriterler ışığında alanlara katılımını artırmak için özel bir çaba harcıyor. Bu doğrul-
ult Otomobil Fabrikaları A.Ş. tarafından Mesleki Kurulu Başkanı Neslihan Özer’den dinledi. Proje, jeden yararlanarak OYAK Renault bünyesinde iş mülakatlar gerçekleştiriliyor. Mülakatlar, fabrika yöneticileri ve okul tuda mentorluk programları uygulanıyor.
ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ve Türkiye otomotiv endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli sahibi oldu. idaresi tarafından düzenleniyor. Mülakat sürecinden başarıyla geçen
İnsan Yönetimi Derneği Güney Marmara Şubesi iş gücünü yetiştirme amacıyla 11. ve 12. sınıf öğ- BOSİAD, mesleki eğitimdeki bu başarılı uygula- öğrenciler JUNI’OR Projesi’ne katılmaya hak kazanıyor. 3. İş Gücü İhtiyacına Uygun Bölümler: Proje kapsamında, fab-
(PERYÖN) iş birliğiyle yürütülen ve 2019 yılından rencilerine yönelik olarak fabrikalarda uygulamalı mayı yakından izlerken, JUNI’OR Projesi’nin genç- rikaların ihtiyaç duyduğu bölümlerde öğrenci yetiştirmek için
beri başarıyla devam eden JUNI’OR Projesi hak- eğitim imkânı sunuyor ve bugüne kadar 182 öğ- lerin teknik bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik EĞİTİM SÜRECİ yeni alanlar açılıyor. Örneğin, döküm ve alüminyum enjeksiyon
kında bilgi almak üzere bir ziyaret gerçekleştirdi. renciye ulaşmayı başardı. gibi modern üretim süreçlerine yönelik eğitimler.
katkısını takdirle karşıladı. Projenin detayları, pay- Seçilen öğrenciler, fabrikaların eğitim birimlerinde ve atölyelerinde
BOSİAD Başkanı Rasim Çağan ve Eğitim Komis- Proje kapsamında öğrenciler, mesleki eğitimle- daşların iş birliği ve öğrenciler üzerindeki olum- pratik eğitim alıyor. Bu süreçte öğrenciler, alanlarına göre belirlenen 4. Takip ve Süreklilik: Mezun olan öğrencilerle iletişim koparıl-
yonu Başkanı Özgür Şahin, bu ziyarette proje ile rini ve atölye derslerini fabrika ortamında alıyor. lu etkisi, mesleki eğitimin önemini bir kez daha teknik öğretmenler tarafından takip ediliyor. Öğrencilere mesleki eği- mıyor; istihdam olanakları ortaya çıktığında onlara öncelik tanı-
ilgili gelişmeleri OYAK Renault Endüstriyel İlişki- Ayrıca iş güvenliği, Kaizen ve 5S gibi ek eğitimler- gözler önüne serdi. timlerinin yanı sıra otomotiv sektörüyle ilgili özel bilgiler sunuluyor. nıyor.
ler Sorumlusu Murat Kula, Endüstriyel ve Sosyal le destekleniyor. Mezun olan öğrenciler, dilerler- 12. sınıfta staj yapan öğrenciler, projeyi tamamladıktan sonra istih-
dam önceliği elde ediyor.
20 BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025 BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025 21