Page 48 - Sinerji s53_ES_HD_YEPYENİ_WEB
P. 48

haber / Sergi





































                                                                                                                                                         Kabadayı’nın, İMALAT-HANE’nin desteğiyle üretilen 3 yeni video çalışma-  Sanatçı Hakkında:
                                                                                                                                                         sını içeren mekâna özgü yerleştirmesi, ışık, desen, video ve sesi kullana-
                                                                                                                                                         rak, dinamik bir ortam olarak çöl ve camın arasındaki maddesel ilişkisel-
                                                                                                                                                         liğe yakından bakıyor. Serginin yarattığı oryantasyon bozukluğu, belirli   Burak Kabadayı (1989) sanatçı, İstan-
                                                                                                                                                         şekillerde görmeye ve uyumlanmaya alıştığımız maddesel dünyayı sar-  bul’da yaşıyor. Kabadayı video, ses ve
                                                                                                                                                                                                                 çeşitli nesneler ile kurduğu yerleştir-
                                                                                                                                                         sıyor ve bilişsel bir yabancılaşma deneyimi tasarlıyor. Böylece, alışkanlık
            Burak Kabadayı’nın                                                                                                                           ve ortam (habit ve habitat) arasındaki ilişkinin kırılganlığını vurguluyor.   melerle enerji üretme-harcama biçim-
                                                                                                                                                                                                                 lerine ve hareketin formlarına odak-
                                                                                                                                                         Orada olmayanı göstermeye çalışma hâli üzerinden kurmaca evrenler
                                                                                                                                                         yaratarak, belirsizlik, kırılma, yansıma, yanılma kavramları üzerine düşün-  lanıyor. Doğal ya da doğal olmayan
            “Çölde olduğunu                                                                                                                              meye davet ediyor.                                      yollarla, bir araya geldiği diğer öğeler-
                                                                                                                                                                                                                 le etkileşimde, alışverişte bulunan ve
                                                                                                                                                         Kabadayı’nın kurguladığı parçalı hikâyeler, kısmi perspektifimizi ve par-
                                                                                                                                                                                                                 zaman içinde evrilen, dönüşen yapılar
            söylemenin anlamı yok”                                                                                                                       çası olduğumuz ağların içinde bir beden olarak konumlanma hâlimizi   üzerinden bir çevre kurmakla ilgileni-
                                                                                                                                                         görünür kılıyor. Aynı zamanda, bilmenin kısıtlılığı ile yüzleşmeye çağıra-
                                                                                                                                                                                                                 yor; bir arada var olma/yok olma im-
                                                                                                                                                         rak, bedensel deneyimi yoruma dayalı ve kısmen kurgusal bir olgu olarak
                                                                                                                                                                                                                 kanlarını ve algılama biçimlerini yeni-
            Başlıklı Sergisi                                                                                                                             konumlandırıyor. Bilginin yalnızca bir ortama özgü bir şekilde düşünüle-  den kurguluyor.
                                                                                                                                                         bileceğini ve algısal alışkanlıklara bağlı olduğunu vurguluyor.

            İMALAT-HANE’de                                                “Burak Kabadayı’nın 2

                                                                          Kasım 2024–11 Ocak 2025
                                                                          tarihlerinde İMALAT-
                                                                          HANE’de gerçekleşen,
                                                                          küratörlüğünü Deniz
                                                                          Kırkalı’nın üstlendiği,
                                                                          “Çölde olduğunu
                                                                          söylemenin anlamı yok”
                                                                          başlıklı kişisel sergisi,
                                                                          yansıma ve serap gibi
                                                                          doğal fenomenlerin
                                                                          yarattığı algı yanılmaları
                                                                          üzerinden görmenin
                                                                          ve bilmenin muğlak
                                                                          sınırlarını sorgulatıyor.


       46  BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025                                                                                                                                                                                                   BOSİAD SİNERJİ / Ocak 2025  47
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53