Page 49 - Sinerji s13
P. 49

verdiği bir mesaj vardı: Önde olabilme süreniz altı   İKİ AYRI DİSTRİBÜTÖRLÜK
        aydır. Altı ay içerisinde birileri sizi mutlaka yakalar.
        Bu, uzun soluklu ve bitmek bilmez bir yarış. Do-
        layısıyla ben, rakibimizin de her zaman kendimiz   Otomotiv yan sanayi sektörünün dışında
        olduğuna inanıyorum. Bu bakışla yola çıktığımız-  farklı alanlara da girmek gibi bir planınız
        da ve son durumumuz nedir? Diyerek özeleştiri   var mı?
        yaptığımızda; son iki yılda Avrupa pazarımızı   Göreve başladıktan sonra yaptığımız ilk toplantı-
        ciddi manada geliştirdik. Bununla birlikte yakın   larımızda, hayatımıza sadece bu yönde mi devam
        gelecekte firmamız için çok önemli ihracat pazar-  edelim, yoksa yeni fırsatlara da kaynak ayıralım
        ları olacağını öngördüğümüz Kuzey Amerika ve   mı? Şeklinde istişarelerimiz oldu. Bunun sonucun-
        Güney Amerika’da çok önemli iş bağlantılarının   da grup şirketlerimizden BKM Bursa Kalıp Merke-
        temellerini attık. İç pazarda da hizmet verdiğimiz   zi bünyesine  2 distribütörlük kattık. Bunlardan
        firmaların beklentilerini yüksek seviyede karşıladı-  biri konusunda dünyanın önemli aktörlerinden
        ğımızı içtenlikle söyleyebilirim. Bu durumun uy-  Japon Punch Indistries firmasıdır. Bu firma kalıp
        gulama alanına baktığımızda, hem adetsel hem   standart elemanları alanında faaliyet göstermek-
        de cirosal bazdaki artışlarımız bu durumu teyit   tedir.
        etmektedir.
                                            Buna ilave olarak 2014 yılında Amerikan Hyson
        2013’ün ilk 6 ayından sonra yeni yönetimin gö-  Products firması ile de bir distribütörlük anlaş-
        revi devralmasının ardından ve özellikle makine   masına varılmıştır. Hyson firması gazlı kalıp yayları
        ve insan kaynağına yönelik yatırımlar sonucunda,   üretiminde dünyanın önde gelen şirketlerinden.
        2013’ün ikinci 6 ayında üretimde yüzde 10’luk bir   Dünya pazar payı yüzde 50 seviyelerindedir. Hy-
        artış gerçekleşti. Bu, cirosal bazda da yüzde 12’lik   son firmasının kalıp sektörü yanında madencilik
        bir yükselişe tekabül etti. Personel sayımız da   ve çelik sanayileri için özel, yüksek katma değerli
        yüzde 4 arttı. 2014 yılına baktığımızda ise 2013’e   ürünleri de bulunuyor.
        oranla yine yüzde 10 seviyesindeki üretim artışına
        karşılık, yüzde 37 seviyesinde cirosal bir yükseliş
        yaşandı. Cirodaki bu büyük yükselişin ardında ise   “YERİMİZ DAR GELMEYE BAŞLADI”
        katma değeri yüksek, spesifik ürünlerin, üretim-
        deki payının artışı söz konusu. 2014 yılında iki ve
        bu sene bir olmak üzere üç seçim yaşadık, önü-  Kendi bünyenizde bir yatırım planınız var
        müzdeki günlerde bir seçim daha yaşayacağız,   mı?
        ama sevindirici taraf Destek Şirketler Grubu olarak
        tüm bu tabloya rağmen istikrarlı bir biçimde yo-  Alanımız bize yavaş yavaş dar gelmeye başladı, bu
        lumuza devam ediyoruz.              gerçeği biliyor ve görüyoruz. Önümüzdeki süreç-
                                            te bu durumu masaya yatırmayı planlıyoruz. Çün-
                                            kü süratle gelişen bu iş yoğunluğu içerisinde ister
        Satışlar bazında yurt içi ve ihracat oranınız   istemez taleplere yetişebilmek adına yeni makine
        nedir?                              yatırımlarına yöneliyorsunuz. Dolayısıyla böyle bir
                                            gerçek önümüzde duruyor. Aynı zamanda Destek
        Kendi satışımıza baktığımızda yurt dışı yüzde 60   Şirketler Grubu olarak BTSO kanalıyla oluşturulan
        seviyelerinde. Fakat bizim bir de tedarikçi ola-  Uzay Havacılık ve Raylı Sistemler kümelerinde de
        rak hizmet verdiğimiz firmalar var. Bu şirketler   yer alıyoruz. Bu durum bilgi açısından dahi olsa
        de bizden aldıkları ürünlerle, bitirmiş oldukları   firmamıza önemli kazanımlar sağlıyor. Bu çerçe-
        ürünlerini yurt dışına gönderiyorlar. Buradan da   vede yurt içi ve yurt dışı ziyaretler gerçekleştirili-
        endirekt olarak ihraç edilen ürünlerimiz hesaba   yor, toplantılara katılıyoruz. Ve bu alanlarda ken-
        katıldığında, üretimimizin yüzde 80’i ihraç ediliyor   dimizi yavaş yavaş hazırlamaya başlıyoruz. Tabii
        diyebilirim.
                                            bunlar uzun soluklu bir yolculuğu gerektiriyor.




        Yeni bir ürünün AR-GE çalışmaları sürüyor


        Gündeminizde yeni bir ürün var mı?                     devam ediyor. Ayrıca bu ürün için yeni teknik arkadaşları kadromuza kattık.
                                                               Hayata geçirdiğimiz takdirde o da hem ülkemiz hem şirketimiz için güzel
        Evet, Destek Amortisör ürün grubuna önemli katkı sağlayacak yeni bir ürün
        üzerine çalışmalarımız sürüyor. Şu an AR-GE çalışmaları yoğun bir şekilde   sonuçlar doğuracak inşallah. Ürünün niteliğini açıklamak isterdim ancak şu
                                                               an biraz erken.


                                                                                                       BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2015  47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54