Page 61 - Sinerji s13
P. 61

tirilmesine rağmen bu açık bir türlü giderilemiyor.                      ulaşmak ve kredi imkanları bize göre daha uygun
        Öte yandan katma değeri daha yüksek işlere de                            ve ileri düzeyde. Bu da şüphesiz markalara daha
        yönelmemiz gerekiyor. Uzak Doğu’dan ithal bez                            fazla cesaret veriyor. Oysa ülkemizde kur yüksel-
        alıyorsunuz  ama  bunu  herkes  yapıyor.  İşte  bu                       mesinde bile panik ortamı oluşabiliyor. Çünkü
        noktada çalışan kalitesiyle beraber tasarım ve                           firmalarımız borçlu. Yine de artık öz sermayemiz
        inovasyon işin içine girdiğinde diğer firmalardan                        güçleniyor ve markalaşma yolunda güzel geliş-
        ayrılıyorsunuz. Şirket olarak eskiden ürün bazında                       meler yaşanıyor. Şu bir gerçek; dünya çapında ka-
        2 dolarlık mal üretiyorsak, genel ortalama bugün                         liteli ürünler imal ediyoruz. Biraz daha sabretmeyi
        3 doların üzerinde. Fakat bu seviyeye kolay gel-                         bilmeli ve tanıtıma ağırlık vermeliyiz sanki.
        medik. Şirketimizin daha da büyüme ve gelişme
        potansiyeli var, bunu gerçekleştirmeye gayret                            Baba mesleğini aldınız ve 25 yıldır devam
        ediyoruz.
                                                                                 ettiriyorsunuz?  Sizden  sonra  da  çocukları-
        Bugün tekstilde  dünya genelinde üretim daha                             nız devam ettirebilecek mi?
        çok Uzak Doğu’ya kaydı. İşçiliklerin orada ucuz ol-                      Özcan Bey’in kızı Pelin Hanım 3 yıldır yanımızda.
        masından ötürü böyle bir handikap var. Özellikle                         Diğer çocukları da işimizde çalışabilecekleri alan-
        konfeksiyon kısmında bu daha fazla hissediliyor.                         larda eğitim görüyorlar. Benim oğlumda ise şu an
        Çünkü konfeksiyonda bir üründeki maliyetin en                            böyle bir durum gözükmüyor. Medya ve görsel
        az yüzde 50’sini işçilik oluşturuyor. Dolayısıyla                        sanatlar okuyor. Severek yaptığı bir iş. Bir de kızım
        biz de müşterimizle birlikte farklı farklı metotlar                      var 9 yaşında, henüz onun geleceğe dair plan-
        bulmaya çalışıyoruz. Yeni ve kaliteli ürünü çabuk                        ları tabii ki belli değil. Ancak ben baskının hayır
        verebilme yarışındayız aslında.
                                                                                 getirmeyeceğini düşünüyorum. Oğlum şimdilik
                                                                                 kendine bu şekilde bir yol çiziyor.  Tabii hayata
             “UZUN VADELİ PLANLAR                                                atıldığında durum neyi gösterir bilemem. Her
                 YAPAMIYORUZ”                                                    şeye rağmen önemli olan işinizi severek yapma-
                                                                                 nız. Mesela biz yeni bir ürün yaptığımızda büyük
        Şirket olarak nasıl hedefler belirlediniz? 5                             heyecan duyuyoruz. Fakat bir sipariş aldığımızda
        yıl sonra kendinizi nerede görmeyi planlı-                               ve o ürünü mağazada gördüğümüzde inanın o
        yorsunuz?
                                                                                 heyecan 10 kat daha artıyor. Bu da bizi ayakta tu-
        Maalesef tekstilde 5 yıl gibi uzun soluklu planlar                       tan şey aslında.
        yapmak pek mümkün değil. Çünkü makine ya da
        otomotivde olduğu gibi yıllar süren bağlantılar
        kuramıyorsunuz. Ama biz önümüzdeki 5 yılda                                         AİLESİNİ ASLA
        ciromuzu en az yüzde 50 oranında artırmayı he-                                    İHMAL ETMİYOR
        defliyoruz. Fakat nitelikli çalışan, hız, fire olayları,                 Birazda iş dışına çıkalım dilerseniz. İş hayatı
        üretim kalitesi gibi kriterleri sağlayabildiğimiz tak-                   dışında Haluk Arslan nelerle meşgul oluyor?
        dirde. Ve burada kısım kısım gitmek zorundayız.                          Fırsat bulduğum her an kesinlikle aileme vakit
        Bir yıl sonra neredeyiz? Düşündüklerimizi yapabil-                       ayırıyorum. Birlikte sinemaya gideriz. OSB’nin sos-
        dik mi? Dünya konjonktürü buna uygun mu? İşler   til yaparken farklı yatırımları düşünmek pek kolay   yal tesisleri faaliyete geçtikten sonra oraya üye
        rayında gittiği takdirde 5 yıllık plandaki hedefle-  değildir. Patron mesleği olduğundan, sürecin ne-  oldum ve vakit buldukça yüzüyorum, spor yapı-
        rimizi yüzde 80, 90’lar seviyesinde yakalamamız   redeyse her noktasıyla siz ilgileniyorsunuz. Haliy-  yorum. İş gereği çok sık yurt dışına çıkıyorum. Her
        mümkün.                             le, farklı bir yatırım için uygun zemin bile oluşsa,   gittiğim yerde gezmeyi, yeni yerler görmeyi asla
        Geçmiş yıllarda yaz-kış olarak iki koleksiyon ya-  o alana enerji sarf etmeniz kolay olmuyor. Farklı   es geçmem. Bazen hafta sonları kısa seyahatler
        parken, bugün büyük markalar yılda 24’e ulaşan   bir sektörlere yatırım yapan arkadaşlarımız tabii ki   yaptığım da oluyor.
        koleksiyon hazırlıyor. Bu hıza yetişmek kolay değil.   var, ama ya o büyüklüğe ulaşıyorlar ya da durum
        Müşteriye ürün satmak için gittiğimizde yeni bir   o an kendiliğinden oluşuyor. Zamanı gelince biz-
        taleple karşılaşıyorsunuz. Ve yeni bir şey yapmak,   de de neden olmasın.  Diğer görüşleriniz ve eklemek istedikleri-
        üstelik bunu kaliteli ve güzel yapmak çok zor.                           niz…
        Çünkü bu, sağlam altyapıyla mümkün. Tüm bu                               Bizim görevimiz kaliteli ürünler yapıp, istihdam
        olumsuzluklara rağmen tekstilci sıkıntı ve krizle   Türkiye’de tekstil sektörünün en önemli ek-  sağlamak ve ülkemiz ekonomisine katkı koymak.
        yaşamaya alıştı. Böyle bir gerçek de var.  sikliği global çapta bir markamızın olmayışı   Her insan kalıcı bir şeyler bırakmak ister. Bu sanat-
                                            olarak ifade ediliyor. Sizce bugüne kadar   çılar için belki daha kolay. Benim de yapmak is-
                                            neden böyle bir marka çıkaramadık?   tediğim, benden sonra da yaşayabilecek kalitesini
        Şirket olarak tekstilin dışında farklı bir sek-  Bugün bazı markalarımız bu yönde ilerliyorlar ve   herkesin bildiği bir firma oluşturmak. Avrupa’da
        törde  yatırım yapmak, en azından riskleri   güzel işler yapılıyor. Şu ana kadar neden uluslara-  100-150 yıllık tekstil firmalarının olduğunu görü-
        bölmek gibi bir düşünceniz var mı?  rası bir marka çıkaramadık? Diye soracak olursak   yoruz. Türkiye’de bu çok bulunmuyor ama benim
        Bu, zaman zaman aklımıza gelen bir düşünce. An-  da Türkiye’deki sermaye yetersizliği buna etken   nihai hedefim bu.
        cak belki de henüz o büyüklüğe gelemedik. Teks-  gösterilebilir. Çünkü özellikle Avrupa’da paraya


                                                                                                       BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2015  59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66