Page 54 - Sinerji s21
P. 54
röportaj / Serkan Ateş
olan ne? Bunları araştırıyor, takip ediyoruz. Bunun
yanında trend, renkler nereye gidiyor, dünyada
neler değişiyor, tekstilde ne tür yenilikler yapılıyor,
halıya giren ürünlerde ne tür farklılıklar oluyor?
Tüm bunlar bizim AR-GE’mizi etkiliyor. Bunları ta-
kip ediyor, geliştirmeye çalışıyoruz. Bunun yanın-
da Mc Three Holding’in Belçika’da ve Amerika’da
da fabrikası var. Avrupa’nın merkezinin yanında
Amerika ve Türkiye’de olmamızdan dolayı ciddi
bir avantaja sahibiz. Ekip olarak bir araya gelip
marketin kokusunu daha iyi alabiliyoruz.
Halı sektörünün bugünü hakkında neler
söylersiniz? Sektörün büyüklüğü, pazarda-
ki şirket sayısı, üretim ve ihracat potansiyeli
gelişmiş, yenilikçi ve çevre dostu ekipmanlarla Sofiteks 2016 yılında cirosunu 42 milyon TL’den 50 nedir?
yapmakta olan firmamız, müşterilerimize kaliteli milyon TL’ye yükseltmiştir. Beklentilerimiz 2017 yı- Türkiye’de 150’nin üzerinde halı üretimi ve ihraca-
iplik ve makine halısı sunmaktadır. Bunları yapa- lında bu rakamın çok daha üzerine çıkmaktır. Mc tı yapan firma bulunmaktadır. Toplam üretim ka-
bilmek için en son teknolojileri sürekli izlemekte Three grubuna geçiş ile birlikte burada iş bilgisi, pasitesi 350 milyon metrekareyi bulmuş durum-
ve yatırım yapmaktayız. Sofiteks, 2013 yılında halıyı, piyasayı bilme konularında daha tecrübeli da. Halı ihracatı da 2015 yılında 2 milyar 15 milyon
tam entegre makine halısı üretim tesisi olarak Mc bir ekip kuruldu. Bu yeniliğin sebebi de burada dolar iken, bu rakam 2016’da 1 milyon 920 milyon
Three grubuna katılmıştır. Üç şirketin kombinas- bir atılım yapmak istememizdi. Bunun yanı sıra dolar olarak gerçekleşti.
yonu (Mc Three Carpet Belçika, Orian Rugs ABD ürün geliştirme ile ilgili bir değişim yaptığımızda
ve Sofiteks Türkiye) bize avantajlar getirmekle markette daha iyi satış yapacağımızı ve daha iyi
beraber, halı pazarındaki küresel varlığımıza katkı yerlere geleceğimizi gördük. Ve buna yatırım yap- EV VE OFİS HALILARINA
sağlamaktadır. tık. Ciro artışımızın arkasında yatan sebeplerden ODAKLANDIK
bir tanesi de ürün geliştirme. Geçen yıla göre bu Sektörde yeni gelişmeler, özel ürünler orta-
yıl daha büyük bir artışı yakalayacağımızı öngörü-
Üretim, istihdam, ihracat ve ciro rakamları- yoruz. Hem halihazırdaki hem de Avrupa ve Ame- ya çıkıyor mu?
nız nelerdir? rika’daki müşterilerimiz açısından iş tecrübemizle Tabii ki halıda da yeni ürünler, pazarlar oluşuyor.
baktığımızda daha da yukarılara çıkabileceğimizi Ancak teknik tekstil gibi işe baktığımızda çok fazla
Sofiteks olarak ortalama 200 çalışanlı tesisimizde
yıllık 4,2 milyon metrekare halı üretiminin yanı düşünüyoruz. Belli bir hedef belirledik ve bu doğ- yeniliğin ortaya çıktığını söylemek doğru olmaz.
sıra 3000 ton polipropilen halı ipliği üretmekteyiz. rultuda ilerliyoruz. Biz evlerde ve ofislerde kullanılan halılara odak-
2016 yılında 50 milyon TL’lik ciroya ulaşmış bulun- lanmış durumdayız. Önce müşterilerden talepler
maktayız. geliyor ve bu doğrultuda hareket ediliyor. Şu an
AR-GE ve yeni ürün geliştirme ile ilgili ne tür bize daha çok yumuşak ürün talepleri gelmekte.
çalışmalar yapıyorsunuz? Amerika, Kanada ve Avrupa’da zor tutuşur ürün
2016’DA CİRO YÜZDE 20 ARTTI Yeni bir ürün geliştirirken önce piyasanın neye özellikleri sürekli sorgulanıyor. Zaten biz de zor
tutuşur malzemelerden ürünler imal etmeye ve o
ihtiyacı olduğunu ve piyasada var olan ürünleri
Sofiteks’in son yıllardaki büyüme grafiği, standardı sağlamaya çalışıyoruz. Bunun yanında
ciro artışları hakkında bilgi verir misiniz? analiz ediyoruz. Buraya neler eklemeliyiz, eksik özellikle Avrupa’da sorulan sertifikalar var. Bunla-
Mc Three Grup CEO’su Stefaan Duchi
Türkiye çok
rekabetçi bir ülke
Sofiteks’in grup içerisinde çok önemli bir yeri var. Şu an burada gerekli ve yeterli
bir ekip kurduk. Sofiteks’in varlığı da grup için önemli bir kazanç. Halı üretiminin
merkezinin Türkiye’de olması ve Sofiteks’in de burada bulunması büyük bir avantaj.
Burada daha da büyüme öngörüyoruz. Türkiye çok rekabetçi bir ülke, maliyetlerin
düşük olması büyük bir avantaj. Bunun yanında, sanayinin gelişmişliğinden dolayı
her türlü yatırımın yapılabildiği, her ürüne ulaşılabilen bir yer olması nedeniyle de
Türkiye’de bulunmak bizim için büyük bir kazanım.
52 BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Şubat 2017