Page 54 - Sinerji s21
P. 54

röportaj / Serkan Ateş


                                                                                     olan ne? Bunları araştırıyor, takip ediyoruz. Bunun
                                                                                     yanında trend, renkler nereye gidiyor, dünyada
                                                                                     neler değişiyor, tekstilde ne tür yenilikler yapılıyor,
                                                                                     halıya  giren  ürünlerde  ne  tür  farklılıklar  oluyor?
                                                                                     Tüm bunlar bizim AR-GE’mizi etkiliyor. Bunları ta-
                                                                                     kip ediyor, geliştirmeye çalışıyoruz. Bunun yanın-
                                                                                     da Mc Three Holding’in Belçika’da ve Amerika’da
                                                                                     da fabrikası var. Avrupa’nın merkezinin yanında
                                                                                     Amerika  ve Türkiye’de olmamızdan dolayı ciddi
                                                                                     bir avantaja sahibiz. Ekip olarak bir araya gelip
                                                                                     marketin kokusunu daha iyi alabiliyoruz.



                                                                                     Halı sektörünün bugünü hakkında neler
                                                                                     söylersiniz? Sektörün büyüklüğü, pazarda-
                                                                                     ki şirket sayısı, üretim ve ihracat potansiyeli
            gelişmiş, yenilikçi ve çevre dostu ekipmanlarla   Sofiteks 2016 yılında cirosunu 42 milyon TL’den 50   nedir?
            yapmakta olan firmamız, müşterilerimize kaliteli   milyon TL’ye yükseltmiştir. Beklentilerimiz 2017 yı-  Türkiye’de 150’nin üzerinde halı üretimi ve ihraca-
            iplik ve makine halısı sunmaktadır. Bunları yapa-  lında bu rakamın çok daha üzerine çıkmaktır. Mc   tı yapan firma bulunmaktadır. Toplam üretim ka-
            bilmek için en son teknolojileri sürekli izlemekte   Three grubuna geçiş ile birlikte burada iş bilgisi,   pasitesi 350 milyon metrekareyi bulmuş durum-
            ve yatırım yapmaktayız. Sofiteks, 2013 yılında   halıyı, piyasayı bilme konularında daha tecrübeli   da. Halı ihracatı da 2015 yılında 2 milyar 15 milyon
            tam entegre makine halısı üretim tesisi olarak Mc   bir ekip kuruldu. Bu yeniliğin sebebi de burada   dolar iken, bu rakam 2016’da 1 milyon 920 milyon
            Three grubuna katılmıştır. Üç şirketin kombinas-  bir atılım yapmak istememizdi. Bunun yanı sıra   dolar olarak gerçekleşti.
            yonu (Mc Three Carpet Belçika, Orian Rugs ABD   ürün geliştirme ile ilgili bir değişim yaptığımızda
            ve Sofiteks  Türkiye) bize avantajlar getirmekle   markette daha iyi satış yapacağımızı ve daha iyi
            beraber, halı pazarındaki küresel varlığımıza katkı   yerlere geleceğimizi gördük. Ve buna yatırım yap-  EV VE OFİS HALILARINA
            sağlamaktadır.                      tık. Ciro artışımızın arkasında yatan sebeplerden   ODAKLANDIK
                                                bir tanesi de ürün geliştirme. Geçen yıla göre bu   Sektörde yeni gelişmeler, özel ürünler orta-
                                                yıl daha büyük bir artışı yakalayacağımızı öngörü-
            Üretim, istihdam, ihracat ve ciro rakamları-  yoruz. Hem halihazırdaki hem de Avrupa ve Ame-  ya çıkıyor mu?
            nız nelerdir?                       rika’daki müşterilerimiz açısından iş tecrübemizle   Tabii ki halıda da yeni ürünler, pazarlar oluşuyor.
                                                baktığımızda daha da yukarılara çıkabileceğimizi   Ancak teknik tekstil gibi işe baktığımızda çok fazla
            Sofiteks olarak ortalama 200 çalışanlı tesisimizde
            yıllık 4,2 milyon metrekare halı üretiminin yanı   düşünüyoruz. Belli bir hedef belirledik ve bu doğ-  yeniliğin ortaya çıktığını söylemek doğru olmaz.
            sıra 3000 ton polipropilen halı ipliği üretmekteyiz.   rultuda ilerliyoruz.   Biz evlerde ve ofislerde kullanılan halılara odak-
            2016 yılında 50 milyon TL’lik ciroya ulaşmış bulun-                      lanmış durumdayız. Önce müşterilerden talepler
            maktayız.                                                                geliyor ve bu doğrultuda hareket ediliyor. Şu an
                                                AR-GE ve yeni ürün geliştirme ile ilgili ne tür   bize daha çok yumuşak ürün talepleri gelmekte.
                                                çalışmalar yapıyorsunuz?             Amerika, Kanada ve Avrupa’da zor tutuşur ürün
              2016’DA CİRO YÜZDE 20 ARTTI       Yeni bir ürün geliştirirken önce piyasanın neye   özellikleri sürekli sorgulanıyor. Zaten biz de zor
                                                                                     tutuşur malzemelerden ürünler imal etmeye ve o
                                                ihtiyacı olduğunu ve piyasada var olan ürünleri
            Sofiteks’in son yıllardaki büyüme grafiği,                               standardı sağlamaya çalışıyoruz. Bunun yanında
            ciro artışları hakkında bilgi verir misiniz?  analiz ediyoruz. Buraya neler eklemeliyiz, eksik   özellikle Avrupa’da sorulan sertifikalar var. Bunla-




              Mc Three Grup CEO’su Stefaan Duchi
              Türkiye çok
              rekabetçi bir ülke



              Sofiteks’in grup içerisinde çok önemli bir yeri var. Şu an burada gerekli ve yeterli
              bir ekip kurduk. Sofiteks’in varlığı da grup için önemli bir kazanç. Halı üretiminin
              merkezinin Türkiye’de olması ve Sofiteks’in de burada bulunması büyük bir avantaj.
              Burada daha da büyüme öngörüyoruz. Türkiye çok rekabetçi bir ülke, maliyetlerin
              düşük olması büyük bir avantaj. Bunun yanında, sanayinin gelişmişliğinden dolayı
              her türlü yatırımın yapılabildiği, her ürüne ulaşılabilen bir yer olması nedeniyle de
              Türkiye’de bulunmak bizim için büyük bir kazanım.


       52  BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Şubat 2017
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59