Page 51 - sinerji_42.sayi_web_pdf
P. 51
de önemli ölçüde azalttığı bilinmekte olup; Öncelikle belirtmek gerekir ki; kişilerin tahlil, Bu noktadan hareketle salgın hastalık gibi
bu bilimsel gerçeklikten hareketle devletler, görüntüleme, test, rapor, aşı durumu gibi sağ- kamu güvenliği ve kamu düzenini tehdit eden
kamu sağlığının korunmasını teminen işyerleri lık durumlarına ilişkin bilgileri Kanunun 6 ncı durumlarda bu tehdidi ortadan kaldırabilmek
de dâhil olmak üzere toplu halde bulunulacak maddesine göre kişisel sağlık verisi niteliğini amacıyla salgın hastalığın bulaşıcılığının önüne
alanlarda, Covid-19 aşı bilgisi ve/veya PCR testi haiz olup, özel nitelikli kişisel veri kategorisinde geçilebilmesini teminen kanunla yetki verilmiş
sonuçlarının işlenmesi zorunluluğu getirmek- bulunmaktadır. Bu sebeple, söz konusu bilgi- kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülen faali-
tedirler. lerin Kanunun 6 ncı maddesinde yer verilen yetler kapsamında kişisel verilerin işlenmesinin
işleme şartlarına uygun olarak işlenmesi gerek- de Kanunun 28 inci maddesinin birinci fıkra-
Nitekim ülkemizde de İçişleri Bakanlığınca 81 İl mektedir. sının (ç) bendi kapsamında değerlendirilmesi
Valiliğine gereği, ilgili Bakanlıklara da bilgi için gerektiği düşünülmektedir.
gönderilen 20.08.2021 tarihli yazıda; salgının Öte yandan, Covid-19 salgınının dünya ça-
toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluş- pındaki gerek sağlık, gerek sosyal hayat gerek Bu kapsamda Covid-19’un sebebiyet verdiği
turduğu riskin asgari seviyeye düşürülmesi için ekonomi üzerindeki etkileri dikkate alındığın- salgın hastalığın kamu güvenliği ve kamu dü-
konser, sinema, tiyatro ve toplu ulaşım araçları da, bu salgınla mücadele kapsamında aşı du- zenini tehdit etmesi sebebiyle hastalığın yayılı-
gibi insanların toplu olarak bulunduğu faaliyet- rumu ve PCR test sonucu gibi Covid-19’a ilişkin mını engellemek amacıyla Covid-19 aşı bilgisi
lere katılım sağlamak isteyen kişilere Covid-19 kişisel sağlık verilerinin; kamu sağlığının, kamu ve/veya negatif sonuçlu PCR test bilgisinin
aşı bilgisi ve/veya negatif sonuçlu PCR test bil- güvenliğinin ve kamu düzeninin korunması anılan madde hükmü kapsamına giren kamu
gisinin bildirilmesi zorunluluğu getirilmiştir. amacıyla işlenmesi gerekliliğinin ortaya çıkma- kurum ve kuruluşlarınca yürütülen önleyici ve
sı kaçınılmazdır. koruyucu faaliyetler kapsamında işlenmesinin
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının 81 İl önünde bir engel bulunmadığı, dolayısıyla
Valiliğine gereği için, ilgili Bakanlıklara da bil- Bilindiği üzere Kanunun 28 inci maddesinin söz konusu kişisel veri işleme faaliyetlerinin
gi için gönderdiği 02.09.2021 tarihli yazıda birinci fıkrasının (ç) bendinde, “Kişisel verilerin Kanunun 28 inci maddesinin birinci fıkrasının
ise işyerlerinde karşılaşılabilecek sağlık ve gü- millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güven- (ç) bendi kapsamında gerçekleştirilebileceği,
venlik risklerine yönelik koruyucu ve önleyici liğini, kamu düzenini veya ekonomik güvenli- bununla birlikte, Covid-19 salgını kapsamında
tedbirler kapsamında; Covid-19 aşısı olmayan ği sağlamaya yönelik olarak kanunla görev ve yürütülen kamu güvenliğini ve kamu düzeni-
işçilerden zorunlu olarak haftada bir kez PCR yetki verilmiş kamu kurum ve kuruluşları tara- ni koruma amacına yönelik faaliyetler dışında
testi yaptırmalarının işyeri/işveren tarafından fından yürütülen önleyici, koruyucu ve istih- kalan ya da bu amacı aşan nitelikteki kişisel veri
istenebileceği ve test sonuçlarının gerekli iş- bari faaliyetler kapsamında işlenmesi” halinde işleme faaliyetlerinin Kanun kapsamında yer
lemler yapılmak üzere kayıt altında tutulacağı Kanun hükümlerinin uygulanmayacağı düzen- alacağı değerlendirilmektedir.
ifade edilmiştir. lenmiştir.
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Eylül 2021 49