Page 55 - sinerji_s44_14042022_kucuk_pdf
P. 55
firma / Pilotcar
P-1000’e özel
montaj hattı
L7e-CU kategorisindeki trafiğe çıkış izinli
plakalı elektrikli mini kamyonet P-1000’e gelen
yoğun talep yatırımı da beraberinde getirdi.
Kargo teslimatı ve tedarik zincirinin son Özellikle pandemi etkisi ve global negatif
halkası için geliştirilip, 2021 yılında satışa etkenlerin getirdiği belirsizliği biz de faz-
sunulan P-1000’e yurtiçi ve yurtdışından lasıyla yaşadık fakat daima hedefimize
gelen yoğun talepler neticesinde bu ya- odaklandık ve hiçbir nedenin bizi başarısız
tırımı yaptıklarını anlatan Pılotcar Genel kılmasına izin vermedik” şeklinde konuştu.
Müdürü Şükrü Özkılıç, “Şu an eldeki sipa- Pılotcar araçlarının yerlilik oranına da de-
rişlerimizin yüzde 70’i ihracat, yurtiçi piya- ğinen Özkılıç “Bizim araçlarımızın kompo-
sasında ise Türkiye’nin önde gelen lojistik nentlerinin yüzde 90’ı Türkiye’de üretiliyor.
ve e ticaret firmalarına araç üretiyoruz. Ve Dolayısıyla Çin’ den getirilen araçlarla ka-
modelimize olan talep gün geçtikçe art- lite, güvenilirlik ve yedek parça kolaylığı
makta. Çok yakın zamanda yeni sürprizle- anlamında kıyaslama yapmıyoruz. Bizim
rimiz de olacak” dedi.
rakibimiz Çin değil, bizim rakibimiz Avru-
Yeni P-1000 bandı sayesinde yıllık 3600 pa’lı ve ABD’li üreticilerdir” dedi.
araç üretim kapasitesine ulaşacaklarını An itibariyle Avrupa’da 10’un üzerinde ül-
söyleyen Özkılıç “Türkiye’nin önde gelen kede distribütörlük anlaşması yaptıklarını
kargo ve e-ticaret firmaları ile anlaşmala- söyleyen Özkılıç, “Arkamızda şu an için bu
rımızı yaptık araç teslimatlarına başladık. işe destek veren büyük firmalar ya da ya-
Yurtdışında ise beklentilerimizin üzerin- bancı sermaye yok. 11 yıldır kendi imkan-
de talep oluştu. Üretimimizin yüzde 70’i larımızla işimizi bu seviyeye getirdik” dedi.
yurtdışına ihraç ediliyor. Özellikle ABD’de
aracımıza yoğun ilgi var. 2023 yılında Ayrıca elektrikli mini kamyonet P-1000
ABD’deki şirketimiz kanalıyla P-1000’i satı- faydalarından bahseden Özkılıç “Özellikle
şa sunmayı planlıyoruz. Biz bu büyümeyi filo kullanımı olan firmalarda son günlerde
yaşarken gerek döviz kurları gerekse kü- ciddi artış gösteren yakıt fiyatları sebebiy-
resel tedarik sıkıntısı tüm otomotiv en- le, işletme maliyeti ciddi anlamda düşüyor
düstrisinde olduğu gibi bizleri de zorladı. ve firmalara hem ekonomik hem operas-
yonel anlamda önemli katkı sağlıyor” dedi.
BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2022 53