Page 42 - sinerji_s47_web_pdf
P. 42
haber / BOSİAD Z Meclisi
BOSİAD Z Meclisi
dijital dönüşümü
konuştu
BOSİAD Z Meclisi, düzenlendiği ‘Dijital Dönüşüm ve Z Kuşağının Rolü’
başlıklı panelle dijital hayatın içinde doğup yetişen bir nesil olarak çalışma
hayatlarında bu dönüşüme ayak uyduran işletmeleri tercih edecekleri
mesajını verdi. MESS’in dünya standartlarındaki dijital fabrikası Teknoloji
Merkezi’ne (MEXT) de sanal bir gezi düzenleyen Z Meclisi, firmaların dijital
olgunluk seviyelerini sorgulamalarını ve bu olgunluğa nasıl ulaşacakları
konusunda farkındalık sağladı.
Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve ÖZGÜR ŞAHİN: altından hızlıca kalkabilmek adına dahili kayıpla-
İş İnsanları Derneği’nin (BOSİAD) Z kuşağının iş HÂLÂ EMEKLİYORUZ rın hızlıca tespit edilmesi ve ortadan kaldırılması
dünyasından beklentilerini belirlemek ve sanayi- Etkinliğin ilk konuşmacısı Şahince Otomotiv Ge- gerekmekteydi. Sahadan veri toplama sistemleri
ci ile Z kuşağı arasında köprü görevi üstlenmesi nel Müdürü Özgür Şahin, şirketinin dijitalleşme kurulumu ile yola başladık. Sonuç olarak veriye
amacıyla hayata geçirdiği Z Meclisi, dijitalleşmeyi sürecindeki deneyimlerini paylaştı. Dijital dönü- dayalı bir yönetim şeklini kullanarak içinde bu-
masaya yatırdı. Z kuşağının mezun olduktan son- şümü odağına almış bir şirket olduklarını dile ge- lunduğumuz durumu aşmayı başarabildik. Bu-
ra iş seçimi yaparken dijitalleşme ile ilgili kafaların- tiren Şahin, şunları söyledi: rada da dijital dönüşüm araçlarını kullanmanın
daki sorulara yanıt bulmak ve firmalara ‘ne kadar çok büyük katkıları olduğunu düşünüyorum.
dijital’ olduklarını sorgulatmak amacıyla ‘Dijital “Şahince eski adıyla Şahinkul, iki aile tarafından Bu süreç çok kolay geçmedi. Hâlâ emekliyoruz.
Dönüşüm ve Z Kuşağının Rolü’ konulu bir etkinlik kurulmuş bir işletmeydi ve şirketin bağımsız iki Karşılaştığımız birçok problem oldu. En büyük
düzenlendi. şirket olarak yollarına devam etmesi kararı alın- problem de teknolojinin uygulanması değil zi-
mıştı. Bu karar sonrası yapılan yatırımlar sonrası hinsel dönüşümün gerçekleşmesi. Şirketimizde
ÇAĞAN: Z KUŞAĞI DİJİTAL önemli oranda finansal borç oluşmuştu. Bu yükün X ve Y kuşağından çalışanlar var. Arkadaşlar bu
ŞİRKETLERİ TERCİH EDİYOR dönüşüme çok kolay adapte olamadılar. Özel-
Z Meclisi Danışmanı, Profesyonel Koç, Eğitmen ve likle konfor alanından çıkmak herkese zor geldi.
Yazar İpek Gezer’in moderatörlüğünde gerçekle- Piyasada da bu konuda yetkin arkadaş bulmak
şen etkinliğin açılış konuşmasını yapan BOSİAD zor. O yüzden gelecekte buralarda çalışmak için
Başkanı Rasim Çağan, iş hayatında X, Y ve Z kuşa- sizler gibi genç arkadaşlara çokça ihtiyacımız
ğının ilk defa bir arada çalışmaya başladığını be- olacak.”
lirterek, “Bundan sonra da ekibimize katacağımız
yeni çalışanlar Z Kuşağı’ndan olacak. Bu sebeple Z Z KUŞAĞI DÖNÜŞÜME
Kuşağı’nın beklentilerini iyi analiz etmek zorunda- HAZIR VE İSTEKLİ
yız. Yeni gençliği daha iyi anlamak için BOSİAD Z Şahin’in ardından Z Meclisi üyesi 4 genç beklen-
Meclisi’ni oluşturduk ve bu çalışmadan elde ettik- tilerini anlattı. BOSİAD Z Meclisi Başkanı, Bursa
lerimizi sizlerle muhtelif sunumlarla paylaşacağız. Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği son
Z Kuşağı’nın en büyük özelliklerinden bir tanesi sınıf öğrencisi Görkem Koç da Z kuşağının dijital
de dijital olmaları. Z Kuşağı dijital şirketleri tercih dönüşüme hazır ve çok istekli olduğunu belirte-
ediyor. Şirketler başarılı olmak için genç yetenek- rek, “Örneğin ben sosyal medyada kendi profilim
leri kendilerine çekmek zorundalar. Bir başka ifa- için kullandığım bir programı bir otomotiv firma-
deyle yetenekli gençlerin tercih ettikleri firmalar sının yeni bir araç modelinde de kullanabilirim. Z
olmak zorundayız. Z’nin tercih ettiği bir firma ol- Kuşağı bunun gibi hayatında kullandığı metotla-
mak için yapacaklarımızdan bir tanesi de dijital bir rı iş dünyasına da yansıtabilecek seviyede. Peki
firma olmaktır” dedi. biz gelecekte neler yapabiliriz? Veri madenciliği,
40 BOSİAD SİNERJİ / Şubat 2023 BOSİAD SİNERJİ / Şubat 2023 41