Page 43 - sinerji_s47_web_pdf
P. 43

haber / BOSİAD Z Meclisi




 BOSİAD Z Meclisi




 dijital dönüşümü



 konuştu






 BOSİAD Z Meclisi, düzenlendiği ‘Dijital Dönüşüm ve Z Kuşağının Rolü’
 başlıklı panelle dijital hayatın içinde doğup yetişen bir nesil olarak çalışma
 hayatlarında bu dönüşüme ayak uyduran işletmeleri tercih edecekleri
 mesajını verdi. MESS’in dünya standartlarındaki dijital fabrikası Teknoloji
 Merkezi’ne (MEXT) de sanal bir gezi düzenleyen Z Meclisi, firmaların dijital
 olgunluk seviyelerini sorgulamalarını ve bu olgunluğa nasıl ulaşacakları
 konusunda farkındalık sağladı.




        Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve   ÖZGÜR ŞAHİN:             altından hızlıca kalkabilmek adına dahili kayıpla-
        İş İnsanları Derneği’nin (BOSİAD) Z kuşağının iş   HÂLÂ EMEKLİYORUZ      rın hızlıca tespit edilmesi ve ortadan kaldırılması
        dünyasından beklentilerini belirlemek ve sanayi-  Etkinliğin ilk konuşmacısı Şahince Otomotiv Ge-  gerekmekteydi. Sahadan veri toplama sistemleri
        ci ile Z kuşağı arasında köprü görevi üstlenmesi   nel Müdürü Özgür Şahin, şirketinin dijitalleşme   kurulumu ile yola başladık. Sonuç olarak veriye
        amacıyla hayata geçirdiği Z Meclisi, dijitalleşmeyi   sürecindeki  deneyimlerini  paylaştı.  Dijital  dönü-  dayalı bir yönetim şeklini kullanarak içinde bu-
        masaya yatırdı. Z kuşağının mezun olduktan son-  şümü odağına almış bir şirket olduklarını dile ge-  lunduğumuz durumu aşmayı başarabildik. Bu-
        ra iş seçimi yaparken dijitalleşme ile ilgili kafaların-  tiren Şahin, şunları söyledi:  rada da dijital dönüşüm araçlarını kullanmanın
        daki sorulara yanıt bulmak ve firmalara ‘ne kadar                        çok  büyük  katkıları  olduğunu  düşünüyorum.
        dijital’  olduklarını  sorgulatmak  amacıyla  ‘Dijital   “Şahince  eski  adıyla  Şahinkul,  iki  aile  tarafından   Bu süreç çok kolay geçmedi. Hâlâ emekliyoruz.
        Dönüşüm ve Z Kuşağının Rolü’ konulu bir etkinlik   kurulmuş bir işletmeydi ve şirketin bağımsız iki   Karşılaştığımız birçok problem oldu. En büyük
        düzenlendi.                         şirket olarak yollarına devam etmesi kararı alın-  problem de teknolojinin uygulanması değil zi-
                                            mıştı. Bu karar sonrası yapılan yatırımlar sonrası   hinsel dönüşümün gerçekleşmesi. Şirketimizde
            ÇAĞAN: Z KUŞAĞI DİJİTAL         önemli oranda finansal borç oluşmuştu. Bu yükün   X ve Y kuşağından çalışanlar var. Arkadaşlar bu
           ŞİRKETLERİ TERCİH EDİYOR                                              dönüşüme çok kolay adapte olamadılar. Özel-
        Z Meclisi Danışmanı, Profesyonel Koç, Eğitmen ve                         likle konfor alanından çıkmak herkese zor geldi.
        Yazar İpek Gezer’in moderatörlüğünde gerçekle-                           Piyasada da bu konuda yetkin arkadaş bulmak
        şen etkinliğin açılış konuşmasını yapan BOSİAD                           zor.  O yüzden gelecekte buralarda çalışmak için
        Başkanı Rasim Çağan, iş hayatında X, Y ve Z kuşa-                        sizler gibi genç arkadaşlara çokça ihtiyacımız
        ğının ilk defa bir arada çalışmaya başladığını be-                       olacak.”
        lirterek, “Bundan sonra da ekibimize katacağımız
        yeni çalışanlar Z Kuşağı’ndan olacak. Bu sebeple Z                             Z KUŞAĞI DÖNÜŞÜME
        Kuşağı’nın beklentilerini iyi analiz etmek zorunda-                              HAZIR VE İSTEKLİ
        yız. Yeni gençliği daha iyi anlamak için BOSİAD Z                        Şahin’in ardından Z Meclisi üyesi 4 genç beklen-
        Meclisi’ni oluşturduk ve bu çalışmadan elde ettik-                       tilerini anlattı. BOSİAD Z Meclisi Başkanı, Bursa
        lerimizi sizlerle muhtelif sunumlarla paylaşacağız.                      Uludağ  Üniversitesi  Endüstri  Mühendisliği  son
        Z Kuşağı’nın en büyük özelliklerinden bir tanesi                         sınıf öğrencisi Görkem Koç da Z kuşağının dijital
        de dijital olmaları. Z Kuşağı dijital şirketleri tercih                  dönüşüme hazır ve çok istekli olduğunu belirte-
        ediyor. Şirketler başarılı olmak için genç yetenek-                      rek, “Örneğin ben sosyal medyada kendi profilim
        leri kendilerine çekmek zorundalar. Bir başka ifa-                       için kullandığım bir programı bir otomotiv firma-
        deyle yetenekli gençlerin tercih ettikleri firmalar                      sının yeni bir araç modelinde de kullanabilirim. Z
        olmak zorundayız. Z’nin tercih ettiği bir firma ol-                      Kuşağı bunun gibi hayatında kullandığı metotla-
        mak için yapacaklarımızdan bir tanesi de dijital bir                     rı iş dünyasına da yansıtabilecek seviyede. Peki
        firma olmaktır” dedi.                                                    biz gelecekte neler yapabiliriz? Veri madenciliği,


 40  BOSİAD SİNERJİ / Şubat 2023                                                                           BOSİAD SİNERJİ / Şubat 2023  41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48