Page 69 - Sinerji s17
P. 69

Bursa OSB Tektil Kümesi’nde yer
           alan firma temsilcileri, ihtiyaç

           analizi sonuçlarının değerlendirildiği
           toplantıda ilk 7 hedef pazarı; Japonya,
           İngiltere, ABD, Fransa, İran, Almanya                   İlk ziyaret
           ve Suudi Arabistan olarak belirledi.
                                                                   Japonya’ya

        Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde, Ekonomi Bakanlığı destekli 2. UR-GE   Hedef pazarlarını belirleyen Bursa OSB Tekstil Kümesi, pazar analizi-
        projelerinin çalışmalarına başlandı. Tekstil Kümesi’nde yer alan 27 firmanın   ne Japonya’dan başlama kararı aldı. Bu amaçla 29 Mayıs- 4 Haziran
         analiz sonuçlarının değerlendirildiği toplantı, Uludağ İhracatçı Birlikle-  tarihinde Japonya’ya giden küme üyeleri, ziyaret öncesi Uluyama
          ri’nde gerçekleştirildi.                                 Türk-Japon Kültür Derneği Başkanı Hakan Kaplan ile Japon Bilişim
                                                                   Uzmanı Sekine  Yasunori’den ülke hakkında bilgi aldı. Ziyaretin
          Toplantıda, kümede yer alan firmaların ihtiyaç analizlerini gerçekleş-
          tiren Tabu Solutions şirketinin yöneticilerinden Ekin Taşkın tarafından   amacına uygun olması, küme üyelerinin Japonya’ya daha iyi fokus-
          bir sunum yapıldı. İhtiyaç analizinin bakanlık onayından sonra 3 yıllık   lanabilmeleri ve daha çok ayrıntı yakalayarak hedeflerine çok daha
                                                                   kısa sürede ulaşmalarını sağlamak amacıyla yapılan bilgilendirilme
          küme  faaliyet döneminin başlayacağını  belirten  Taşkın,  firmalarda   toplantısında konuşan Kaplan, dernek faaliyetlerini anlatarak söze
            gerçekleştirdikleri ihtiyaç analizlerine ilişkin çalışmalar kapsamında   başladı. Uludağ’ın ULU, Fujiyama’nın YAMA hecelerinin birleşimin-
            yapılanları şöyle anlattı:
                                                                   den oluşan derneklerinin kurulduğu 1992 yılından bu yana Türk
             “İlk toplantıyı firmalarla bu süreci nasıl yürüteceğimize dair kasım   ve Japon kültürleri arasında köprü görevi gördüğüne vurgu yapan
             ayının sonunda yaptık. Süreci nasıl yürüteceğiz? İşi nasıl ilerlete-  Kaplan, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda Japonya ile faaliyet-
            ceğiz? Bu işin çıktıları neler olacak? diyerek adım adım anlattık. Bu   ler yapıldığını, ancak ticaret hacminin oldukça düşük kaldığına
            tip projelerde bir firma grubunu analiz edebilirsiniz, yol haritasını   değindi. Başkan Kaplan, “Japonya’ya ticaret yapan kişilerin daha
             çizmeye çalışabilirsiniz ama hepsinin mutabakata varması çok   da cesur olması, daha da cesaretlendirilmeleri ve ufak hatalardan
             önemlidir. Bu süreçte analizler iki şekilde yapılır. Birincisi, birebir   kaynaklanan sorunların olmaması adına bilgilerimizi küme üyeleri
              görüşmede yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılır. Her   ile paylaşmaya geldik. ‘Japonya’da ticari faaliyetleri nasıl yürütürler?’,
              firmanın  kendi  büyüklüğü,  bulunduğu  sektör  ve  değer  zinciri   ‘Nelere evet derler’ gibi konularla ilgili bir eğitim planladık” dedi.
              değerlendirilir. Ve firmanın uluslararası pazarlara çıkmadan önce
              kendisini kârlı bir stratejiyle nasıl geliştirebileceğinin adımları be-
              lirlenir. Buna ek olarak, o firmanın değer zinciri içerisinde hedef   SÜREKLİ SATIŞ YAPMANIN
            pazar olabilecek ülkeler belirlenir. Bu iki çalışmayı geçtiğimiz bir ay   KOŞULLARI ARAŞTIRILACAK
         içerisinde tamamladık.”                                   Öte yandan 9 firma ile gerçekleştirecekleri  Japonya gezi-
                                                                   si ile ilgili bilgi veren kümelenme çalışmasının Bursa Orga-
                                                                   nize Sanayi Bölgesi’ndeki Proje Koordinatörlüğü’nü üstle-
                 GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN ALANLAR                    nen  Nilay Durukan, pazarı tanımayı ve  bu ülkeye  bir kerelik
        Artık firmalarla mutabakata varıp, yapılan çalışmanın sonuçlarının doğ-  değil sürekli satış yapmanın koşullarını oluşturmayı amaçladık-
        ruluğunu test ederek, 3 yıl boyunca projedeki öncelikler çerçevesinde   larını dile getirdi. Ticari gezinin ilk günü pazarla ilgili bilgi almak
        gelişme alanlarına odaklanmayı istediklerini kaydeden Taşkın, “Bu süreçte   için retail tur yapılacağını belirten Durukan, şöyle devam etti:
        firmaların strateji geliştirme aşamasında kendilerini geliştirmeleri gerekti-  “Tokyo’daki en alt kesimden en üst kesime kadar perakende sa-
        ği ortaya çıktı. Özellikle yakın pazarlara çok uzun süredir çalışan firmaların,   tışlarda hangi ürünler satılıyor. Hangi kalitede satılıyor gibi husus-
        pazar çeşitliliğini yükseltebilmek için pazar araştırması konusunda destek   lar yerinde incelenecek. Bir sonraki gün ise Japonya hükümeti
        almaları ve bununla birlikte hedef pazar çalışmalarını destekleyecek olan   destekli  JETRO  (Japonya  Dış  ticaret  teşkilatı)  ve  JITAC,  JTIA  gibi
        altyapılarını; insan kaynağı, bilgi, knowhow ve ilişkiler olarak geliştirmesi   Japonya ithalatçı derneklerinden destek alarak JETRO binasın-
        gerektikleri ortaya çıktı. Ama termindeki gücümüz hâlâ bizi ön planda tu-  da  ikili  iş  görüşmeleri  gerçekleştireceğiz.  Bu  görüşmelerin  etkin
        tuyor. Ve Bursa OSB’de çok iyi bir servis kalitesiyle çalışan bir firma grubuna   geçmesi için yoğun bir çalışmamız var. 1-3 Haziran 2016 günle-
        sahibiz” dedi.                                             rinde MESSE Fuarcılık’ın düzenlediği Tokyo Interior Life Style Fua-
        Taşkına ayrıca, en geç iki ay içerisinde bakanlık onayına müteakip 3 yılık   rı’na katılacağız. Ardından yalın uygulama görmek için Toyota’ya
        sürecin resmi olarak başlamasını beklediklerini de ifade etti.  gideceğiz. Burada yalın uygulama teknikleri ile ilgili bir yarım
                                                                   günlük mini bir kurs düzenlenecek. Ayrıca yalın üretim teknik-
        Toplantıda, 24 hedef pazar üzerinde önceliklerini sıralayan firma temsilci-  leri uygulayan bir tekstil fabrikası  ile de görüşmelerimiz sürüyor.”
        leri; ilk 7 hedef ülke olarak İngiltere, ABD, Fransa, İran, Almanya, Japonya ve
        Sudi Arabistan üzerine mutabakata vardı.

                                                                                                        BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2016  67
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74