Page 70 - Sinerji s17
P. 70
haber / Rekabet İçin Pazarlama Eğitimi
Rekabet için pazar eğitimleri
Uluslararası pazarlarda etkinlik gösterirken karar verme süreçlerinde bilgiye ihtiyacı olacak olan
kümedeki 27 firmaya, masa başı pazar araştırması, pazarlama karması, pazarlama programı ve
pazarlama stratejileri oluşturulması konularında bilgi verildi.
Ekonomi Bakanlığı tarafından ‘İyi Uygulama Ör- PAZARLAMA SATIŞ DEMEK DEĞİLDİR PAZARLAMA SADECE
neği” olarak gösterilen 2012-2015 dönemindeki Gerçekleştirilen ikinci eğitimde ise, öncelikle pa- YARATICILIK DEĞİLDİR
tekstil ile otomotiv kümelenme faaliyetlerinin ar- zarlamanın tanımı yapıldı. İşletmenin amaçlarını Birçok kişinin pazarlamanın yaratıcılık gerektirdi-
dından yeni dönemde artan katılımla çalışmalara gerçekleştirebilmesi için müşterilerin istek ve ih- ğinden bahsettiği ancak bunu nasıl yapacağını
start veren Bursa OSB, uluslararası rekabet için tiyaçları doğrultusunda mal, hizmet ve fikirlerin bilemediği vurgulanan eğitimde şu bilgilere yer
pazar araştırması ile pazarlama ve satış eğitimi geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması verildi:
ile işe koyuldu. Bursa OSB’nin Meşeli Park Sosyal ve dağıtımı işlemi olarak ifade edilen pazarlama-
Tesisleri’nde yer alan toplantı salonunda gerçek- nın, kesinlikle satış olmadığı vurgulandı. Özellikle “Yaratıcılık her dalda olduğu gibi pazarlamaya da
leştirilen ilk eğitimde, uluslararası pazarlarda et- ülkemizde pazarlama kavramının satış ile karış- bir artı katar. Ancak gerçek pazarlama veri topla-
kinlik gösterirken karar verme süreçlerinde bilgiye tırıldığı belirtilirken, birçok iş ilanında pazarlama yarak, analiz yaparak ve yorumlayarak ilerlemek-
ihtiyacı olacak olan kümedeki 27 firmaya, pazar- elemanı başlığı altında satış elemanı arandığına tedir. Firmalarımızın pazarlama ve satış arasındaki
lama karması, pazarlama programı ve pazarlama vurgu yapıldı. Pazarlamanın müşteri ile firma ara- farkı anlamalarını ve pazarlamalarının uluslararası
stratejileri oluşturulması konularında bilgi verildi. sında köprü olduğu ve satışın gerçekleşmesini olarak gerçekleştirme yeteneklerinin artırılması
Yeni pazarlara gitmeden önce Masa Başı, Alan sağlayan katalist olduğu belirtilirken, ancak satı- hedeflenmiştir.”
Araştırması, Alan Araştırmasında Teşvik ve Des- şın kendisi olmadığı ifade edildi.
tekleri inceleyerek ihracat hedefine ulaşmasının
hedeflendiği eğitimin içeriği şu başlıkları kapsıyor:
İhracatın stratejik yönü, neden ihracat?, Fayda ve
risk analizi, tipik bir ihracat işlemi, dış pazar araş-
tırması, işletme stratejisi, neden pazar araştırması,
dış pazar araştırması nasıl yapılır?, masa başı, alan
araştırması, alan araştırmasında teşvik ve destek-
ler, gerekli kaynak ve örnekler, dış pazar araştırma-
sı bilgi kaynakları, örnek bir dış pazar araştırmasın-
da yararlanılabilecek web sitesi ve yayınlar, hedef
pazar bölümlenmesi, uygun ürünün belirlenmesi,
uygun fiyat teklifi, uygun dağıtım kanalı, uygun
tanıtım ve pazarlama faaliyetleri.
68 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2016