Page 70 - Sinerji s17
P. 70

haber / Rekabet İçin Pazarlama Eğitimi



































            Rekabet için pazar eğitimleri



               Uluslararası pazarlarda etkinlik gösterirken karar verme süreçlerinde bilgiye ihtiyacı olacak olan
               kümedeki  27  firmaya,  masa  başı  pazar  araştırması,  pazarlama  karması,  pazarlama  programı  ve
               pazarlama stratejileri oluşturulması konularında bilgi verildi.

            Ekonomi Bakanlığı tarafından ‘İyi Uygulama Ör-   PAZARLAMA SATIŞ DEMEK DEĞİLDİR  PAZARLAMA SADECE
            neği” olarak gösterilen 2012-2015 dönemindeki   Gerçekleştirilen ikinci eğitimde ise, öncelikle pa-  YARATICILIK DEĞİLDİR
            tekstil ile otomotiv kümelenme faaliyetlerinin ar-  zarlamanın tanımı yapıldı. İşletmenin amaçlarını   Birçok kişinin pazarlamanın yaratıcılık gerektirdi-
            dından yeni dönemde artan katılımla çalışmalara   gerçekleştirebilmesi için müşterilerin istek ve ih-  ğinden bahsettiği ancak bunu nasıl yapacağını
            start  veren Bursa OSB, uluslararası  rekabet için   tiyaçları doğrultusunda mal, hizmet ve fikirlerin   bilemediği vurgulanan eğitimde şu bilgilere yer
            pazar araştırması ile pazarlama ve satış eğitimi   geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması   verildi:
            ile işe koyuldu. Bursa OSB’nin Meşeli Park Sosyal   ve dağıtımı işlemi olarak ifade edilen pazarlama-
            Tesisleri’nde yer alan toplantı salonunda gerçek-  nın, kesinlikle satış olmadığı vurgulandı. Özellikle   “Yaratıcılık her dalda olduğu gibi pazarlamaya da
            leştirilen ilk eğitimde, uluslararası pazarlarda et-  ülkemizde pazarlama kavramının satış ile karış-  bir artı katar. Ancak gerçek pazarlama veri topla-
            kinlik gösterirken karar verme süreçlerinde bilgiye   tırıldığı belirtilirken, birçok iş ilanında pazarlama   yarak,  analiz yaparak ve yorumlayarak ilerlemek-
            ihtiyacı olacak olan kümedeki 27 firmaya, pazar-  elemanı başlığı altında satış elemanı arandığına   tedir. Firmalarımızın pazarlama ve satış arasındaki
            lama karması, pazarlama programı ve pazarlama   vurgu yapıldı. Pazarlamanın müşteri ile firma ara-  farkı anlamalarını ve pazarlamalarının uluslararası
            stratejileri oluşturulması konularında bilgi verildi.   sında köprü olduğu ve satışın gerçekleşmesini   olarak gerçekleştirme yeteneklerinin artırılması
            Yeni pazarlara gitmeden önce Masa Başı, Alan   sağlayan katalist olduğu belirtilirken, ancak satı-  hedeflenmiştir.”
            Araştırması, Alan Araştırmasında  Teşvik ve Des-  şın kendisi olmadığı ifade edildi.
            tekleri inceleyerek ihracat hedefine ulaşmasının
            hedeflendiği eğitimin içeriği şu başlıkları kapsıyor:
            İhracatın stratejik yönü, neden ihracat?,  Fayda ve
            risk analizi, tipik bir ihracat işlemi, dış pazar araş-
            tırması, işletme stratejisi, neden pazar araştırması,
            dış pazar araştırması nasıl yapılır?, masa başı, alan
            araştırması, alan araştırmasında teşvik ve destek-
            ler, gerekli kaynak ve örnekler, dış pazar araştırma-
            sı bilgi kaynakları, örnek bir dış pazar araştırmasın-
            da yararlanılabilecek web sitesi ve yayınlar, hedef
            pazar bölümlenmesi, uygun ürünün belirlenmesi,
            uygun fiyat teklifi, uygun dağıtım kanalı, uygun
            tanıtım ve pazarlama faaliyetleri.


       68  BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2016
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75