Page 67 - Sinerji s18
P. 67
Otomotiv sektörü dışında herhangi bir alanda nomik ve teknolojik araçlar ön plana çıkıyor. 7-8 alan isimlerden birisiniz. Sanayicilerin OSB
yatırım yapmayı düşünmüyoruz. Tüm konsant- sene sonra özellikle hibrit ve elektrikli araçların yönetimi olarak sizlerden en önemli beklen-
rasyonumuzu ve kaynaklarımızı mevcut işimize yaygın olarak Türkiye’de de üretileceğini ve kul- tileri neler?
ve sektörümüzde yapmayı sürdürüyoruz. Bu ko- lanılacağını düşünüyorum. Mutlaka kendimizi Sanayiciler; en iyi hizmeti en ekonomik şekilde
nuda da AR-GE ve teknoloji birimlerimizin yaptı- buna göre geliştirmek zorundayız. sunmamızı bekliyorlar. Biz de bunun için çalışıyo-
ğı araştırma ve çalışmalarla entegrasyonumuzu Pazara yeni oyuncu girişleri oluyor mu? Re- ruz.
geliştirmeye devam ediyoruz. Tabii biz iş aldıkça kabette sizi en çok neler zorluyor?
büyüyen bir firmayız. Şu anda takip ettiğimiz bir Son olarak Müfit Karademirler iş dışında ne-
takım projeler var. Bu projelerin hayata geçme Otomotiv özünde çok rekabetçi bir sektör. Dola- ler yapar?
durumuna göre gayet tabii kapasitemizi artırma- yısıyla bu rekabetçiliği; fiyatlama, verdiğiniz hiz- Kendi şirketlerimiz dışında, sektörde çeşitli gö-
mız söz konusu olacaktır. metin kalitesi, yaptığınız ürünün en mükemmel revler de üstleniyorum. OİB’de Yönetim Kurulu
olmasını sağlayacak zorlayıcı bütün şartları oto- üyesiyim, Bursa OSB Yönetim Kurulu üyesiyim.
motiv sizden ister. Eğer bunu sağlarsanız işi sür-
“İŞİMİZE SAYGI GÖSTERİYORUZ” dürülebilir olarak devam ettirebilirsiniz, sağlaya- Haftada 2-3 gün düzenli olarak Gym yapıyorum.
Farklı yerleri ve kültürleri tanımak adına seyahat-
mazsanız da sistem sizi zaman içinde tasfiye eder.
ler yaparım. Hafta sonları ailemle birlikte dışarda
Yeni dönemde Bursa OSB yönetiminde yer vakit geçirmekten hoşlanırım.
Şirketlerinizin başarısındaki sürdürülebilir-
liğin sırrı ne?
Kısaca özetlemek gerekirse; yaptığımız işe göster-
diğimiz saygı, doğru düşünme, doğru uygulama
ve çalışma azmimiz.
Siz aynı zamanda Otomotiv İhracatçıları Bir-
liği’nin de Yönetim Kurulu üyesisiniz. Oto-
motiv sektörünün bugün ulaştığı noktayla
ilgili konuşacak olursak neler söylersiniz?
Şu an sektör ne durumda?
Otomotiv sektörü kesinlikle çok iyi ilerliyor. Bu
sene sonu itibarıyla Türkiye’deki araç üretiminin
rekor kırarak 1 milyon 400 bin seviyesine çıkaca-
ğını umuyorum. Biliyorsunuz Avrupa artık büyü-
meye geçti ve yüzde 2-3 seviyesinde büyüme
kaydediyor. Otomotivin ise bu oranın daha üze-
rinde büyüdüğünü ihracat rakamlarımız gösteri-
yor. İhracatın yükselişi sadece AB’nin taşıt alımına
yönelik artıştan ziyade, Türkiye’de üretilen araçlara
olan talepteki artışla ilgili de bir durum. Otomo-
tiv ihracatında 2015’in Ocak-Haziran dönemine
göre, 2016’nın aynı döneminde yüzde 12’lik bir
artış yaşandı. Otomotiv ihracatında rekor kırılan
2008 yılındaki en yüksek seviyeye, 2016 Haziran
ayında ulaşılmış oldu. Otomotivde bu yıl 23 mil-
yar dolarlık ihracat hedefimiz var. İlk altı ayda 11,7
milyar dolara ulaşıldı. İkinci yarıyılda bu rakamın
daha da artması ve muhtemelen 23 milyar doları
geçmesi bekleniyor. Sadece ağustos ayındaki 15
günlük tatil döneminde belki ihracat düşebilir
ama bu durum genel toplamı etkilemeyecektir
diye düşünüyorum.
TEKNOLOJİK ARAÇLAR ÖN PLANDA
Türk otomotiv sektörünün geleceği için
sizce önümüzdeki dönemde ne tür adımlar
atılabilir? Bu konudaki öngörüleriniz neler?
Her şeyde olduğu gibi otomotivde de daha eko-
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2016 65