Page 64 - Sinerji_s23
P. 64
köşe yazısı / Sema Adalı
Sema Adalı
İnsan Kaynakları Danışmanı
sema@semaadali.com Babam bana çalışmayı, fakat işin esiri
olmamayı öğretti. Şimdi okumanın, hikâye
anlatmanın, şakalaşmanın, konuşmanın ve
gülmenin iş kadar; hatta ondan da önemli
olduğunu biliyorum.
Abraham Lincoln
Mevsim sosyalleşme
mevsimi
Mevsim, sosyalleşme mevsimi… İlkbahar, yaz Oyunlardaki başarılı olma isteğinin, işinde de Bütün gün çalışmış ve problemlerle boğuşmuş
derken bu mevsim dinlenme ve eğlenme za- başarılı olmak isteyen kişilerde olduğunu, so- bir kişinin bu stresini atmak için iş çıkışı veya haf-
manı. Hücrelerimiz kıpır kıpır, gidelim eğlenelim nuç odaklı hareket edenlerin birçok oyunda da ta sonu şirket tarafından organize edilmiş bir et-
bir yerlerde. Daha verimli çalışmamız için bizi başarılı olduğunu, inisiyatif kullananların işinde kinlikte eğleneceğini bilmesi onu mutlu etmez
destekleyecek alternatifler önümüze sunuluyor; de inisiyatif kullandığını gözlemlememek elde mi? Üstelik bir sonraki işgünü güzel geçirilen za-
şirket piknikleri, şirket turnuvaları, festival organi- değil… manın motivasyonu ile iş verimini artırmak çok
zasyonları ile çalışanlarımız kendisini bu aktivite- Şirket tarafından düzenlenen aktivitelere katı- daha kolay olacaktır.
lerin içinde buluyor.
lanların, şirket içi aidiyet duygusunun daha fazla Çalışan, zamanın çoğunu bu şirkette geçirme-
Sosyal Etkinliklerin “Satır geliştiğini ve daha kolay iletişim kurduklarını gö- sinin karşılığını maddi olarak almasının yanı
Araları” rüyoruz. Çünkü bu tip kişiler, gerek şirket dışında sıra manevi olarak da alıyor olması onu mutlu
gerekse şirket içinde birçok farklı ortamlara gir- edecektir. Şirket verimliliğini artırmanın yanı sıra
Özellikle bu mevsimlerde bu tip etkinlikler bir-
çok şirket tarafından organize edilmektedir. Ya- diklerinden, farklı ortamlarda farklı karakterler- şirket sadakatinin bir yolu da bu sosyal etkinlik-
pılan organizasyonların hepsi çalışanlarımızın deki kişiler ile nasıl bir iletişim içinde bulunaca- lerden geçer.
daha mutlu ve verimli çalışması için. Ancak, bu ğını ve nasıl davranacağını biliyorlar. Ve genelde
tip organizasyonlara sadece eğlence gözüyle baktığımızda bu tip kişilerin şirket içerisindeki
farklı bölümlerle olan diyaloglarında sorunlara Son Söz
bakılmamalıdır, bunlar satır aralarında bize çok
şey ifade ediyor... Çalışanlarımızın aile yapılarını, daha kolay çözüm bulduklarını görüyoruz. Şirketteki kurallara uyan ama ya o kurallar olma-
giyim, konuşma ve davranış tarzlarını gözlemle- saydı nasıl davranırdı çalışanımız, onun gerçek
me imkânı veriyor olması şirket için önemlidir. Çalışandan Önce Onun Gibi karakterine ne kadar baskı yapıyor koyduğumuz
Çünkü, insan içinde yaşadığı kültürün bir parça- Düşünün şirket kuralları? Bunu ne kadar iyi bilirsek, şirket
sını şirkete yansıtmaktadır. kültürümüze yakın insanlarla birlikte çalışarak
Sosyal etkinliklerin satır aralarını iyi okuyabilen daha çok sinerji yaratabilir ve daha verimli çalış-
İşyerindeki sorumluluk üstlenme ve inisiyatif bir işveren/yönetici iseniz çoğu zaman çalışan malarını sağlayabiliriz.
kullanma becerisini basit gibi görünen sosyal gibi de düşünebilirsiniz…
etkinliklerden gözlemleme şansını yakalıyoruz. İşte bunun için çalışanlarımızı iş dışı farklı ortam-
Şirket pikniklerindeki oyunlara katılanlar ile ka- İşveren/yöneticilere hiçbir zaman söylenmeyen larda daha iyi tanımak için yaz mevsiminde daha
tılmayanlara baktığımızda; katılanların genelde ama çalışanların kendi aralarında geçen diyalog- fazla sosyal etkilikler organize etmeli ve çalışan-
şirket içerisinde daha fazla sorumluluk aldığını, lardan biri olan “Sürekli çalışıyoruz, gezmek için larımızı yakından tanımalıyız.
diğer grubun da kendini hep geri planda tuttu- vakit kalmıyor, böyle hayat geçer mi?“ yakınma-
ğunu ve mecbur kalırsa iş yaptığını görüyoruz. larını bizler de söylemiyor muyuz?
62 BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2017