Page 63 - Sinerji_s23
P. 63
Bursa OSB’ye gelişiniz nasıl oldu? Burada mamladık. 2017 yılında ise yüzde 15’lik büyüme yansıtmanız gerekiyor. Bu sefer karşınıza çıkan
yatırım yapmaya nasıl karar verdiniz? yakalayacağımızı düşünüyoruz. Son iki yıldaki fotoğraf sizi zorluyor. Siz çalışanınızdan, işyerin-
yüzde 20’lik büyümenin esas kaynağı yatırımlar deki doktorunuza ve her türlü vergi mevzuatına
Çalı Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikamız içerisinde uygun hareket etmenize rağmen, karşı taraf aynı
metal üretimi sıkışık bir alandaydı. Yer ihtiyacımız oldu. Bu yatırımların sonuçlarını da kârlılık olarak duyarlılıkları sergilemediğinde maliyet olarak siz-
doğdu. Yaptığımız araştırmalar sonucu buraya önümüzdeki dönemde alacağımıza inanıyoruz. den hep iki adım geride kalıyor. Dolayısıyla alıcıla-
geldik. Bursa OSB gerek altyapı gerek elektrik, ula- rın bilinçli şekilde bu durumun üzerine gitmesi ve
şım gibi tüm ihtiyaçlarda bizi çok rahatlattı. Türki- Gündeminizde yeni bir yatırım, proje var bu soruna çözüm bulması gerekiyor. Maalesef her
ye’nin ilk organize sanayi bölgesi olması sebebiyle mı? firma gelişme odaklı düşünmüyor.
de tüm hizmetler aksamadan veriliyor ve bu çok
güzel. Bursa OSB’de olmak bakış açımızı oldukça Şu an 2019 ve 2020’de piyasaya çıkacak araçlarla
genişletti. Burada işçi bulabilmemiz bile kolaylaş- ilgili projeler yürütüyoruz. Bu araçlarda yer alacak Zaman zaman sektörde birleşmeler yaşanı-
tı. Bu bölgenin şirketlere gerçekten katma değer parçaların geliştirilmesi, koltuklarındaki iyileştir- yor. Siz hiç teklif aldınız mı, bu duruma nasıl
sağladığına inanıyorum. meler üzerine çalışıyoruz. Bulunduğumuz bu ala- bakıyorsunuz?
nın şimdilik bize yettiğini söyleyebilirim ama yeni
projeler aldıkça buraya da sığmayacağımızı biliyo- Tabii ki olabilir, bu duruma karşı değiliz. Zamana
Otomotiv endüstrisinin bir parçası olarak rum. O dönemki koşullara göre yatırım yapabiliriz. ve konjonktüre bağlı olarak bizde de böyle bir sü-
sektör bugün nasıl ilerliyor? Sonuçta gündemi çok çabuk değişen bir ülkede reç yaşanabilir. Ancak bizi daha da geliştirip ileri
yaşıyoruz. Döviz kurlarındaki anlık değişimler, fi- taşıyacak bir firma olmalı karşımızda.
Ticari araçlar açısından baktığımızda sektör ilk nansal riskler, faizlerdeki durum… Kısacası tüm
çeyrekte biraz daraldı, ikinci çeyrek biraz daha bunlara göre biz de zamanı gelince aksiyon ala-
iyiydi ama üçüncü çeyrekte daha fazla iyileşme cağız. 5 yıl sonra şirketinizi hangi noktaya taşıma-
bekliyoruz. Yıl sonunda da 2016 yılındaki rakam- yı hedefliyorsunuz?
ların yakalanacağını öngörüyoruz.
5 yıl sonra organize sanayi bölgesinde 20 bin
Rekabette sizi en fazla zorlayan etmenler metrekarelik bir alanda tüm tesislerimizi bir araya
MÜŞTERİLEMİZLE neler? toplamış, entegre olarak müşterilerine hizmet ve-
GELECEĞİ KONUŞUYORUZ Bugün dünyada hammadde de fiyat artışları yaşa- rebilen bir firma haline gelmek istiyoruz. Üretim
AR-GE ve yeni ürün geliştirmeye yönelik ne nıyor ve malzemeyi zamanında bulamıyorsunuz. kapasitesi ve müşteri portföyü aynı oranda zen-
tür çalışmalar yürütüyorsunuz? Emtia fiyatları yükselişte ve bu durum bizi zorlayı- ginleşmiş ve genişlemiş bir şirket haline gelmek
cı bir etken. Bunun dışında merdiven altı üretim hedefindeyiz. Müşteri talepleri doğrultusunda
Şirket olarak proje odaklı çalıştığımız için, müşte- de bizi sıkıntıya sokan bir gerçek. Aynı iş başka bir mevcut üretim kolunun dışında yeni ürünlere
rilerimizin bizden istek ve talepleri doğrultusun- yerde bir usta ve işçi ile yapılabiliyor. Dolayısıyla de yönelebiliriz. Bugün Umkar Otomotiv enteg-
da AR-GE çalışmalarımız oluyor. Tabii ki bizim de onun maliyetleri çok düşük. Tabii ki kalitenin aynı re bir şirket. Evdeki oturma grubundan araçtaki
önerilerimiz oluyor. Bu alanda karşılıklı etkileşim olması söz konusu değil. Ancak siz kurumsallaş- koltuklara kadar her şeyi yapabilecek seviyedeyiz.
halindeyiz. Bildiğiniz üzere daha ucuza mal etme ma yolunu seçtiğinizde ve gerekli adımları attığı- Kalıbından plastiğine, poliüretanından metaline
politikası her sektörde olduğu gibi otomotivde de nızda, bunun bir maliyeti oluyor ve onu da ürüne kadar her şeyi yapabilecek konumdayız.
mevcut. Ancak son dönemde ürünleri hafifletme
talebi daha fazla alıyoruz. Bu durum yakıt tasarru-
fundan tutun da emisyon ve araç içerisindeki ala-
nın büyütülmesine kadar pek çok fayda sağlıyor.
Tabii bunu başarmanın yolu üretimden çok, ya-
pacağınız inovasyon çalışmaları ve malzemenin
gelişimiyle ilgili. Biz de çağın gerektirdiği koşullara
uyum sağlayacak adımları atıyoruz. Özellikle son
yıllarda malzeme bilim yapıları oldukça gelişti. Biz
de müşterilerimizin taleplerine cevap verecek şe-
kilde çalışıyoruz.
Bugün müşterilerimizle 2018, 2020’de neler ya-
pabileceğimiz konuşuyoruz. Ve şu anda 2018’de
üretilmesi muhtemel araçlar için prototip ürünler
imal ediyoruz. Ve bu projeler bizim 2023 yılına
kadar işlerimizin devam edeceği anlamını taşıyor.
2017’nin ilk yarısı nasıl geçti? Yıl sonuna iliş-
kin beklenti ve hedefleriniz neler?
2015 ve 2016 yıllarını yüzde 20 büyüme ile ta-
BOSİAD SİNERJİ / Mayıs - Haziran 2017 61