Page 50 - Sinerji39
P. 50

köşe yazısı / Sema Adalı
















                                                Geleceğin iş gücü:


                                                2030





                                   Sema Adalı
                        İnsan Kaynakları Danışmanı
                             sema@semaadali.com  2020 yılını geride bırakırken, hiç beklemediğimiz   ne güveniyor. Mavi Dünya’da bir tarafta çalışan
                                                bir anda iş yapma şeklimizin aniden ve hazırlıksız   çekirdek bir insan grubu, diğer tarafta koşullara
                                                bir şekilde değişebileceğini hepimiz deneyim-  göre istihdam edilecek bir iş gücü yapısı var. Be-
                                                ledik. Hızlı karar verme ve adaptasyon yetene-  ceriler ihtiyaç olduğu kadar ve ihtiyaç olduğu za-
                                                ği yüksek olan şirketler bu duruma daha kolay   man işe alınacak şekilde. Mevcut işlerin çoğunu
                                                uyum sağladı.                        teknoloji alacak veya geliştirecek.
                                                Ve belki de hepimiz, “Her an her şey olacakmış   Otomasyon ve yapay zekânın yoğun bir şekil-
                                                gibi hazırlıklı ol.” cümlesini ilke edindik.  de kullanımı verimlilik ve kaliteyi artırıyor, ancak
                                                                                     insanlara olan talep hâlâ devam etmekte. İnsan
                                                Ben de bu bakış açısı ile “Geleceğin iş gücü nasıl   performansı fiziksel ve tıbbi iyileştirme teknikle-
                                                şekillenir?”  sorusunun  cevabını,  yapılan  araştır-  rinin ve teknolojinin kullanımı ile en üst seviye-
                                                malara göre sizinle paylaşmak istedim.
                                                                                     ye çıkartılıyor ve insan performansı işyerinde en
                                                Dört Farklı Çalışma Dünyası          üst limitlerine kadar zorlanıyor. İşverenler yüksek
                                                                                     performans gösteren bu çekirdek gruba harika
                                                PWC tarafından hazırlanan “Geleceğin İş Gücü
                                                2030“ Raporuna göre, 2030 yılında dört farklı ça-  ödüller sunarak, çekirdek bir çalışan grubunu
                                                lışma dünyası öngörülüyor.           elde tutuyor.

                                                Kırmızı Dünya’da İş Gücü             Yeni bir elit süper çalışan jenerasyonu yaratmak
                                                                                     için çalışanların performansı sensörler ve veri
                                                Kurumların ve bireylerin tüketici istediklerini kar-  analitiği ile sürekli olarak ölçülüyor, analiz ediliyor
                                                şılamak için yarıştıkları bir dünyada niş alanlarda   ve optimize ediliyor. Bireysel tercihler ile ödüller
                                                yeni ürün / hizmet / yöntemler bulmak için “hız”   büyük, ancak çalışanlar bu ödüllerin bedelini veri
                                                ve “inovasyon” ön plana çıkmakta.    ile ödüyorlar. Veriler, performansı ve insanlar ile
                                                Kırmızı Dünya’da inovasyon ve çalışanlar ayrılmaz   ilgili riskleri önceden tahmin etmek için kullanı-
                                                bir bütün. Aynı zihin yapısındaki insanlar bir ara-  lıyor.
                                                ya gelerek yeni fikir ve işleri piyasaya çabuk sürer-  Yeşil Dünya’da İş Gücü
                                                ler. Şirketler yetenekli çalışanlara sahip oldukları
                                                için kendilerinden emin ve çeviktirler. Çünkü ça-  Sosyal sorumluluk ve güven şirketlerin ilk sırasın-
                                                lışmalar genellikle iş veya proje bazlı olduğu için   da olup; şirketler sosyal hedeflerini ticari strateji-
                                                iş kısa sürede tamamlanmakta.        lerinin merkezine koymalı. Yeşil Dünya’nın temel
                                                                                     özellikleri; güçlü bir sosyal bilinç, çevreye karşı
                                                Yeni ürün üzerinde çalışarak önündeki fırsatları   duyarlılık, çeşitliliğe odaklanma ve insan hakları.
                                                rahatça yakalayabilecek çevik, uyumlu ve en çok   Bu etkilerin finansal sonuçların çok ötesine geç-
                                                aranan becerilere sahip yetenekli çalışanların   tiğinin kabul edilmesi ile çalışanlar ve tüketiciler,
                                                yüksek  ücret  paketine sahip  olacağı  öngörül-  şirketlerin çalışanları ve dünya için doğru şeyler
                                                mekte.                               yapmalarını talep ediyor. “Güven”, iş ve istihdamın
                                                Mavi Dünya’da İş Gücü                temelini oluşturan anaparanın yerine geçtiğini
                                                                                     hepimiz Covid-19 sürecinde yaşayarak gördük.
                                                Büyük şirketler kendi ulusal ve uluslararası gücü-




       48  BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55