Page 51 - Sinerji39
P. 51

Entelektüel rahatlığın dostumuz olmadığını ve
          yeni şeylerin ötesinde yeni düşünme şekilleri öğrenmenin
          yaşam boyu devam eden bir çaba olduğunu unutmamalıyız.








































        ‘İnsan ve Toplum’ olarak yeniden adlandırılan İK   Sarı Dünya’da insanlar büyük değer taşıyor, tek-  ödüller elde edilir.
        fonksiyonunda çalışanlar, takdir ettikleri / edildik-  nolojinin  insan  beyninin  yerini  almayacağına   Geleceği Düşünüyorum
        leri ve değerleri kendi değerleri ile uyumlu olan   inanılıyorlar. Çalışanlar işverenlere sadakatten
        şirketlerde çalışmak istiyor. İş gücünün bu işlet-  ziyade, benzer becerilere sahip kişilere daha çok   Şirketimizin  bulunduğu  faaliyet  alanına  göre
        meye gelmesi için kişinin işletmenin misyonuna   değer vermekte. Zanaatkârlar, el işçiliği yapanlar,   2030 yılında yukarıda tanımlanan dört farklı ça-
        inanması gerekir. Çalışanların hem işyerinde hem   küçük esnaflar bu grupta tanımlanabilecek kişiler   lışma dünyasından hangisine dahil olduğumuzu
        de sosyal hayatlarında hem işletmenin hem de   olup, çalışma şekli genellikle daha esnektir.   şimdiden düşünmeliyiz. Gelecek uzakta değil,
        kendi değerlerini yansıtmaları bekleniyor. Bu   Benzer düşünce yapısına sahip çalışanlar tekno-  kapımızda ve işverenler organizasyonel yapıları-
        dünyada da en iyi yetenekleri elde etmek için   loji platformları ile birbirlerine yaklaşıyor. Bireyle-  nın nasıl olacağı hakkında şimdiden düşünmeye
        rekabet var, dolayısıyla maddi ödül hâlâ önemli,   rin bir proje üzerinde çalışmak veya bir fikri haya-  başlamalı.
        ancak çalışanları şirkete çekmek ve onları şirkette   ta geçirmek için bir araya gelmeleri ile “işbirliği”   Kaynak: PWC - “Workforce of the future 2030”
        tutmak için çok çok yönlü teşvik paketi geliştirili-  kilit öneme sahip oluyor. Meslek odaları (Meslek
        yor. (Örn: Sosyal projelerde çalışmak için ücretli   Komiteleri, Esnaf ve Sanatlarlar Odası, KOSGEB
        izin kullanımı gibi)
                                            vb.), çalışanların ihtiyaçları olduklarında ölçekleri-
        Sarı Dünya’da İş Gücü               ni büyütmelerine, güncel gelişmeleri takip etme-
                                            lerine ve hizmetleri ile güven inşa etmelerine yar-
        Sosyal amaçlara öncelik veren ve toplum yararını
        gözeten şirketlerde öncelik “insan” olup, şirketler   dım ediyor. Böylece birlik üyeleri güçlü bir aidiyet
        ve çalışanlar yaptıkları işlerde büyük anlamlar   duygusu kazanıyor ve her bir birey kendisini o
        arıyor. Kitlesel fonlar, çalışanlar ve tüketiciler etik   mesleğin bir üyesi olarak görüyor. Çalışanlar ben-
        değerlere sahip ve geçmişi temiz olan markalara   zer becerileri, ilgi alanları ve hedefleri sayesinde
        yöneliyor.                          kendilerini diğer çalışanlar ile özdeşleştirirler.
                                            Daha düşük ödeme karşılığında maddi olmayan




                                                                                                       BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020  49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56