Page 51 - Sinerji39
P. 51
Entelektüel rahatlığın dostumuz olmadığını ve
yeni şeylerin ötesinde yeni düşünme şekilleri öğrenmenin
yaşam boyu devam eden bir çaba olduğunu unutmamalıyız.
‘İnsan ve Toplum’ olarak yeniden adlandırılan İK Sarı Dünya’da insanlar büyük değer taşıyor, tek- ödüller elde edilir.
fonksiyonunda çalışanlar, takdir ettikleri / edildik- nolojinin insan beyninin yerini almayacağına Geleceği Düşünüyorum
leri ve değerleri kendi değerleri ile uyumlu olan inanılıyorlar. Çalışanlar işverenlere sadakatten
şirketlerde çalışmak istiyor. İş gücünün bu işlet- ziyade, benzer becerilere sahip kişilere daha çok Şirketimizin bulunduğu faaliyet alanına göre
meye gelmesi için kişinin işletmenin misyonuna değer vermekte. Zanaatkârlar, el işçiliği yapanlar, 2030 yılında yukarıda tanımlanan dört farklı ça-
inanması gerekir. Çalışanların hem işyerinde hem küçük esnaflar bu grupta tanımlanabilecek kişiler lışma dünyasından hangisine dahil olduğumuzu
de sosyal hayatlarında hem işletmenin hem de olup, çalışma şekli genellikle daha esnektir. şimdiden düşünmeliyiz. Gelecek uzakta değil,
kendi değerlerini yansıtmaları bekleniyor. Bu Benzer düşünce yapısına sahip çalışanlar tekno- kapımızda ve işverenler organizasyonel yapıları-
dünyada da en iyi yetenekleri elde etmek için loji platformları ile birbirlerine yaklaşıyor. Bireyle- nın nasıl olacağı hakkında şimdiden düşünmeye
rekabet var, dolayısıyla maddi ödül hâlâ önemli, rin bir proje üzerinde çalışmak veya bir fikri haya- başlamalı.
ancak çalışanları şirkete çekmek ve onları şirkette ta geçirmek için bir araya gelmeleri ile “işbirliği” Kaynak: PWC - “Workforce of the future 2030”
tutmak için çok çok yönlü teşvik paketi geliştirili- kilit öneme sahip oluyor. Meslek odaları (Meslek
yor. (Örn: Sosyal projelerde çalışmak için ücretli Komiteleri, Esnaf ve Sanatlarlar Odası, KOSGEB
izin kullanımı gibi)
vb.), çalışanların ihtiyaçları olduklarında ölçekleri-
Sarı Dünya’da İş Gücü ni büyütmelerine, güncel gelişmeleri takip etme-
lerine ve hizmetleri ile güven inşa etmelerine yar-
Sosyal amaçlara öncelik veren ve toplum yararını
gözeten şirketlerde öncelik “insan” olup, şirketler dım ediyor. Böylece birlik üyeleri güçlü bir aidiyet
ve çalışanlar yaptıkları işlerde büyük anlamlar duygusu kazanıyor ve her bir birey kendisini o
arıyor. Kitlesel fonlar, çalışanlar ve tüketiciler etik mesleğin bir üyesi olarak görüyor. Çalışanlar ben-
değerlere sahip ve geçmişi temiz olan markalara zer becerileri, ilgi alanları ve hedefleri sayesinde
yöneliyor. kendilerini diğer çalışanlar ile özdeşleştirirler.
Daha düşük ödeme karşılığında maddi olmayan
BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Kasım - Aralık 2020 49