Page 47 - Sinerji 40. Sayı
P. 47

TKG Otomotiv, sektörünün öncü       kavrulmuş sattığım için daha                    MESLEKİ EĞİTİM ÇOK
        firmalarından. Firmanın bugünlere   çok tercih ediliyordum. Bir işi                       ÖNEMLİ
        gelmesinde en büyük pay kuşkusuz    nasıl yaptığınız önemli. Bunu                Bizi  Devlet  Demiryolları  Çıraklık
        kurucusu İrfan Demirdüzen’e ait.    çekirdek satarken fark ettim                  Okulu’nda çok iyi yetiştirdiler. Bir ah-
        Demirdüzen, çok farklı bir sanayi-  ve ondan sonra sürekli böyle                  lak vardı. Üst ve alt sınıflar arasında
        ci. Hayatı hep öğrenmek ve öğren-   arayışlar içinde oldum. İlko-                 abi-kardeş ilişkisi vardı. O şartlarda
        diğini  en iyi  şekilde  uygulamakla   kuldan  sonra  Devlet  Demir-                          yetiştik,  büyüdük.
        geçmiş. TKG’nin açılımı olan teknik,   yolları’nın çıraklık okulu imti-                       Şu  an Türkiye’de
        kalite ve güvenden hiç vazgeçme-    hanlarına girdim ve kazandım.                            teknik eğitim çok
        miş. En önemli farkı da hayatını    Okul 4 yıldı. Bırakırsanız tazmi-                        zayıf bence. Ben
        rafine zevkleriyle daha kaliteli ya-  nat ödüyordunuz. 5 yıl da de-                          çok faydasını gör-
        şamayı bilmiş. Yönetim Kurulu Baş-  miryollarında mecburi çalışma zorunluluğu                düm ve çok önem-
        kanlığı’nı oğlu Ertan Demirdüzen’e   vardı. 4 sene sonunda diploma verdiler,                siyorum. O eğitim
        devreden sanayici, fotoğrafçılık ho-  o diplomayı hakkıyla                                  sayesinde mevki ka-
        bisiyle çok mutlu. Demirdüzen, An-  aldığımı, daha sonrala-                                 zandım, makam ka-
        kara’dan başlayan hayat yolculuğu-  rı piyasaya çıktığımda                                 zandım, para kazan-
        nu şöyle anlatıyor… Bize de sadece   fark ettim ben. Askere                                dım, itibar kazandım.
        kayıt cihazının düğmesine basıp,    gidene kadar Ankara’da                                 Teknik  eğitim  olma-
        onun dilinden aktarmak kalıyor….    demir yollarında çalıştım.                             dan hiçbir şey olacağı-
                                            Askerden geldikten son-                               nı zannetmiyorum.
                                            ra yeni fabrika kuracak
        Çocukluğum Ankara Polatlı’nın bir köyünde   olan Oyak Renault yöneti-                     OYAK RENAULT
                                                                                                      YILLARI
        çiftlikte geçti. İlkokula başlayacağım zaman   cilerinin daveti ile Bursa’ya
        Polatlı’ya geldik. Polatlı’da hem okuyor hem de   geldim. 23 yaşındaydım.                Renault’da 3 yıl tornacı
        boş  zamanlarımda  simit, maçlarda su satıyor-  İlk  önce  teklif  ettikleri üc-          olarak çalıştım. Sonra
        dum. Tren geçerken halden aldığımız portakalı   reti beğenmedim. Beni 2                   kalıp atölyesinde ekip
        yolculara satıyorduk. Çiğ aldığım ay çekirdeği-  sınav daha yaptıktan sonra               şefi oldum. Bütün her
        ni simit  fırınında  kavurtup,  hayvan pazarında   istediğim parayı vermeyi kabul         şey yurtdışından iyi
        satıyordum. O benim en çok para kazandığım   ettiler. Çünkü kendime güveni-                paralara  geliyordu.
        şeydi. Herkes çiğ satmaya çalışıyordu ama ben   yordum. İşimde çok iyiydim.                ‘Ben bunları daha ucu-
                                                                                                   za yapabilirim’ diye
                                                                                                   düşündüm. 1977’de
                                                                                                 Nevzat Duyan arkada-
                                                                                 şımla Gülbahçe’de küçük bir atölye kurduk. Ama
                                                                                 o bir süre sonra ayrıldı. Ben hem Renault’da
                                                                                 çalışıyordum hem de arta kalan zamanlarda o
                                                                                 atölyede bir şeyler yapıyordum. Renault’a da iş
                                                                                 yapmaya başladım. Çok çalışıyordum. Eve git-
                                                                                 tiğimde  yorgunluktan  yatıp  kalıyordum.  Ama
                                                                                 kendi işimde daha özgür hissediyordum. 1980



                                                                                                          BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2021  45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52