Page 48 - Sinerji 40. Sayı
P. 48
bbkh / İrfan Demirdüzen
yılında ekonomik kriz olunca işten ayrılmak is- 1990 yılında anonim şirket olduk. Bizim işte, ana
teyenin tazminatını vereceklerini söylediler. Ben sanayi ile beraber büyüme gibi bir zorunluluk
de 15 gün içinde arabamı sattım, evimi Mudan- var. Büyümezseniz zaten kaybolursunuz. Biz de
ya’dan Altıparmak’a taşıdım bir freze makinesi kendimize yer ararken Çalı’da bir fabrika yaptık.
aldım ve istifa ettim. Kabul etmediler başta ama Orada bayağı büyüdük. Sonra Bursa OSB’den
zorla ikna ettim. Dışarıda hiç kimseyi tanımam, yer almayı kafaya koydum. Ama bir türü yeri de
sudan çıkmış balık gibi oldum. Berk Omsan’ın alamıyoruz bize vermiyorlar. Faik Çelik arkada-
Genel Müdürü Rüştü Abi vardı. Bana traktörlerin şım, onun sattığı bir yer vardı. Bankadan aldığım
kalıplarının yapılacağını söyledi. ‘Yaparım’ dedim. kredi ile orayı aldım. Türkiye’deki işletmelerin en
Ben Ankara’ya gidiyor, traktöre kalıpları yapıyor, büyük noksanlıklarından bir tanesi birikmiş ser-
burada kabul ettiriyordum. Krizde 24 saat çalışı- mayeleri olmaması. Mecburen bankaları kullan-
yorum. Sonra öyle bir hale geldi ki ben istediğim mak gerekiyordu.
sanayiciye istediğim paraya iş yapar hale geldim. SEKTÖR BÜYÜRKEN KENDİMİZİ
Sevmesem yapmıyordum o sanayicinin işini. GELİŞTİRMEK ZORUNDAYIZ
Çünkü işi yapacak adam yoktu. Sanayi yeni yeni
filizleniyor. İnsanlara çok saygılı davranıyordum. Adapazarı 1. Organize Sanayi Bölgesi’nde 2 tane
Kimseyi kazıklamamaya özen gösteriyordum, fabrikamız var. Orada 500 civarında çalışanımız
kendi haddimi biliyordum. Ardından pres işini var. Orası sadece Toyota ve Toyota’nın yan sana-
keşfettim. Yaptığım kalıplarla parça basıp, parça yilerine çalışır. Toyota istedi diye kurduk orayı.
vermeye başladım. Renault’la da çalışıyordum. Çalı’da ve Bursa OSB’de de üretim devam ediyor.
Berk Omsan’la çalışıyor olmam benim için ilk İzmir yolunda alüminyum tesisimiz var. 2000 yı-
dönüm noktasıdır. Daha sonra Küçük Sanayi’ye lında Japonlar geldi ve bana arabada kullanılan
taşındık. Kalıp ve pres kısmını ayırmamız gerekti- ısı kalkanlarını Türkiye’de yaptırmak istediklerini
ğini o zaman anladım. söylediler Japonların bir standardı var. 1.5 sene
çalıştık. Sonunda parçayı çıkardık ve patentini
TEKNİK, KALİTE, GÜVEN: TKG aldık. Türkiye’de ilk ısı kalkanını biz yapmış olduk.
TKG ismini yola ilk çıktığım arkadaşım Nevzat Bütün fabrikalara çoğuna yaptık. Milyonlarca
koymuştu. Sordum ‘TKG ne?’ diye ‘Teknik, Kalite, euronun Türkiye’de kalmasını sağladık. Bu bizi
Güven’ dedi. Bunlar bizim olmazsa olmazımız gururlandırıyor. Sektör büyürken biz de büyü-
oldu. İnsanlar size güvenirse iş hayatınız veya ya- mek ve kendimizi geliştirmek zorundayız. Biz
şamınız daha kolay, güzel geçiyor. Biz bu güveni daha önce otomobil parçaları basıyorduk sonra
sarsmamaya çalışıyorduk. parçaları birleştirme kısmına geçtik. Şimdi ro-
botla birleştirilmesi işine girdik. Bu yeni projede
46 BOSİAD SİNERJİ / Ocak - Mart 2021