Page 51 - img20240905_14230935
P. 51

firmalar / Rudolf Duraner























        ‘Rudolf Duraner


        ürün değil değer satıyor’





              Rudolf Duraner Genel Müdürü Rasim Çağan, şirket olarak tekstil
              üreticilerine hizmet verdiklerini belirterek, “Biz sattığımız ürün
              ile değil sattığımız hizmet ile ön plana çıkıyoruz. Rudolf Duraner,
              ürün değil değer satan bir firma” dedi.



        Alman kimya şirketi Rudolf GmbH ile Bursalı Du-  “Winston Churcill’in ‘İyi bir krizi asla ziyan etme-  ye’yi pahalı yaptı ve pandemi sonrası Türkiye’ye
        raner Ailesi’nin ortaklığında 1999 yılında kurulan   yin” diye bir sözü var. Biz bundan yola çıkarak ge-  yönelen alım ofisleri fiyatları sorgulayarak alter-
        Rudolf Duraner, tekstil kimyasalları sektörünün   rek üretim gerekse depolama alışkanlıklarımızı   natif pazar arayışlarına başlayarak siparişleri Tür-
        önde gelen şirketlerinden. Bursa OSB’deki 15 bin   tamamen değiştirmemiz gerektiğini öğrendik.   kiye’den daha ucuz ülkelere kaydırdılar. Ancak
        metrekare kapalı alana sahip fabrikasında ayda 7   Mevcut alışkanlıklarımızı değiştirerek daha gü-  başka pazarlara giden bu yabancı alım ofisleri
        bin 500 kapasite ile hizmet veren firma, TEKNO-  venli bir şirket ortamı yaratmak ve doğru depo-  Türkiye’deki hizmet ve kaliteyi bulamadılar. 2023
        SAB’daki yapacağı ilave yatırım ile 25 bin met-  lama için yatırımlar yapıyoruz. ‘Bursa OSB’deki en   bizim için de fabrikamızın inşaatının tam bitme-
        rekare kapalı alanda hizmet vermeyi planlıyor.   dijital  fabrikayız’  diyebiliriz.  250 çalışanımız  var.   miş olmasından dolayı kapasite problemimizin
        2022 yılında fabrika binasında meydana gelen   80 milyon Euro ciromuzun yüzde 15’i ihracat.   olduğu  bir  yıldı. 2024  ile  birlikte yeniden  bir
        yangının ardından çok kısa sürede yeni fabrika   Yüzde 85 yerli, yüzde 15 ithal ürün kullanıyoruz.   geri dönüş söz konusu Şimdi yükselecek tekstil
        binasını inşa eden Rudolf Duraner, tam kapasite   25 milyon Euro yatırımla fabrikamızı, AR-GE ve   trendine şirketimiz tam kapasite hazır.  Türkiye
        ile üretime devam ediyor.           laboratuvarlarımızı yeniden inşa ettik. AR-GE   bu fırsatı iyi değerlendirirse, 2021 illüzyon yılına
                                            yatırımlarımızda bundan sonraki odağımız biyo   erişemeyecek olsa da 2023’ten daha iyi bir yıl ge-
                   ÇEVRECİ VE               bazlı ürünler. Çevreye etkisi en aza indirgenmiş   çecektir diye düşünüyorum. Yaşanan düşük ka-
               DİJİTAL FABRİKAYIZ           kimyasal üretim hedefliyoruz. Bütün dünyanın   pasite kullanım oranları ve girdi maliyetlerinden
        Rudolf Duraner’in gelecek hedefleri ve sektörün   beklentisi bu yönde.  Vicdani davranış da bu   dolayı müşterilerimizde kârlılık sorunu var. Böyle
        durumu hakkında bilgi veren Genel Müdür Ra-  yönde olmalı.”              olunca mutlu tedarikçi ve mutlu müşteri ilişkisi
        şim Çağan, faaliyet alanlarını tekstil üreticilerine                     bozulmaktadır. Artan enflasyonun getirdiği pa-
        hizmet vermek olarak tanımlayarak,  “Biz ürün   2024 DAHA İYİ BİR        halılık söz konusu. Döviz kurlarının bunu telafi
        değil hizmet satıyoruz. Firmamızı farklılaştıran da   YIL OLACAK         etmesi beklenmemeli. Türkiye yaptığı ürünlerde
        bu. Biz sattığımız ürün ile değil sattığımız hizmet   Çağan, sektörün geleceği ve Türkiye ekonomi ile   yaratıcı ve fiyatı dikte ettiren taraf olmalı. Bunun
        ile ön plana çıkıyoruz. Rudolf Duraner, ürün de-  ilgili de şu görüşleri paylaştı:  için de geleneksel alışkanlıklardan vazgeçip fark
        ğil değer satan bir firma. Sunduğumuz ürün ve   “2021 Türkiye’nin altın yılıydı. Pandemiden do-  yaratan, yenilikçi ürünler yapması gerekmekte-
        hizmetlerin müşterimizin son ürününe bir değer   layı her yer kapalıydı. Bütün tekstil marka alım   dir. Kreatif ürünlerle yeni müşteriler kazanma-
        katmalıdır. Rakiplerimizden bizi ayrıştıran özelli-  ofislerinin siparişleri Türkiye’ye geldi. Çok güzel   lıyız. Pazarlamaya farklı bir bakış açısı gerekiyor.
        ğimiz de bu. Tabii ki sattığınız ürünün nitelikli ve   bir seneydi. Böyle fırsatlar çok gelmez. 2023 ise   Müşteriyi iyi tanımak, ihtiyaçlarını önceden tes-
        kaliteli, fiyatının da optimal olması gerekli” diye   tekstilde zor geçen bir yıl oldu. Türkiye’nin kendi-  pit edip herkesten önce yenilikçi ürünü sunmak
        konuştu.                                                                 çok önemli. Türkiye’nin sorunu sadece üretmeye
                                            ni sorgulama yılıydı. 2021’deki yüksek kapasiteler   odaklanmış olmasıdır. Sadece üretim ile ne yazık
                DOĞRU DEPOLAMA              azaldı. 2023’te tüm dünyada yüksek enflasyon ve   ki dünya lideri olamıyorsunuz. Üretimin sürdüre-
              YATIRIMI YAPACAĞIZ            enerji maliyetlerindeki artıştan dolayı talep yön-  bilirliği ve müşteride yarattığı katma değer üze-
                                            lü bir kriz vardı. Buna ek olarak Türkiye’nin bir de   rine odaklanmak gerekiyor. Müşterinin kazan-
        2022 yılında fabrikalarında meydana gelen yan-  iç ekonomi politikalarından dolayı içine sıkıştığı
        gının kendilerine çok şey öğrettiğini dile getiren   bir enflasyon girdabı vardı. Dolayısıyla bu Türki-  madığı hiçbir ürünü satamazsınız.”
        Çağan, şunları kaydetti:

                                                                                                            BOSİAD SİNERJİ / Eylül 2024  49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56