Page 51 - img20240905_14230935
P. 51
firmalar / Rudolf Duraner
‘Rudolf Duraner
ürün değil değer satıyor’
Rudolf Duraner Genel Müdürü Rasim Çağan, şirket olarak tekstil
üreticilerine hizmet verdiklerini belirterek, “Biz sattığımız ürün
ile değil sattığımız hizmet ile ön plana çıkıyoruz. Rudolf Duraner,
ürün değil değer satan bir firma” dedi.
Alman kimya şirketi Rudolf GmbH ile Bursalı Du- “Winston Churcill’in ‘İyi bir krizi asla ziyan etme- ye’yi pahalı yaptı ve pandemi sonrası Türkiye’ye
raner Ailesi’nin ortaklığında 1999 yılında kurulan yin” diye bir sözü var. Biz bundan yola çıkarak ge- yönelen alım ofisleri fiyatları sorgulayarak alter-
Rudolf Duraner, tekstil kimyasalları sektörünün rek üretim gerekse depolama alışkanlıklarımızı natif pazar arayışlarına başlayarak siparişleri Tür-
önde gelen şirketlerinden. Bursa OSB’deki 15 bin tamamen değiştirmemiz gerektiğini öğrendik. kiye’den daha ucuz ülkelere kaydırdılar. Ancak
metrekare kapalı alana sahip fabrikasında ayda 7 Mevcut alışkanlıklarımızı değiştirerek daha gü- başka pazarlara giden bu yabancı alım ofisleri
bin 500 kapasite ile hizmet veren firma, TEKNO- venli bir şirket ortamı yaratmak ve doğru depo- Türkiye’deki hizmet ve kaliteyi bulamadılar. 2023
SAB’daki yapacağı ilave yatırım ile 25 bin met- lama için yatırımlar yapıyoruz. ‘Bursa OSB’deki en bizim için de fabrikamızın inşaatının tam bitme-
rekare kapalı alanda hizmet vermeyi planlıyor. dijital fabrikayız’ diyebiliriz. 250 çalışanımız var. miş olmasından dolayı kapasite problemimizin
2022 yılında fabrika binasında meydana gelen 80 milyon Euro ciromuzun yüzde 15’i ihracat. olduğu bir yıldı. 2024 ile birlikte yeniden bir
yangının ardından çok kısa sürede yeni fabrika Yüzde 85 yerli, yüzde 15 ithal ürün kullanıyoruz. geri dönüş söz konusu Şimdi yükselecek tekstil
binasını inşa eden Rudolf Duraner, tam kapasite 25 milyon Euro yatırımla fabrikamızı, AR-GE ve trendine şirketimiz tam kapasite hazır. Türkiye
ile üretime devam ediyor. laboratuvarlarımızı yeniden inşa ettik. AR-GE bu fırsatı iyi değerlendirirse, 2021 illüzyon yılına
yatırımlarımızda bundan sonraki odağımız biyo erişemeyecek olsa da 2023’ten daha iyi bir yıl ge-
ÇEVRECİ VE bazlı ürünler. Çevreye etkisi en aza indirgenmiş çecektir diye düşünüyorum. Yaşanan düşük ka-
DİJİTAL FABRİKAYIZ kimyasal üretim hedefliyoruz. Bütün dünyanın pasite kullanım oranları ve girdi maliyetlerinden
Rudolf Duraner’in gelecek hedefleri ve sektörün beklentisi bu yönde. Vicdani davranış da bu dolayı müşterilerimizde kârlılık sorunu var. Böyle
durumu hakkında bilgi veren Genel Müdür Ra- yönde olmalı.” olunca mutlu tedarikçi ve mutlu müşteri ilişkisi
şim Çağan, faaliyet alanlarını tekstil üreticilerine bozulmaktadır. Artan enflasyonun getirdiği pa-
hizmet vermek olarak tanımlayarak, “Biz ürün 2024 DAHA İYİ BİR halılık söz konusu. Döviz kurlarının bunu telafi
değil hizmet satıyoruz. Firmamızı farklılaştıran da YIL OLACAK etmesi beklenmemeli. Türkiye yaptığı ürünlerde
bu. Biz sattığımız ürün ile değil sattığımız hizmet Çağan, sektörün geleceği ve Türkiye ekonomi ile yaratıcı ve fiyatı dikte ettiren taraf olmalı. Bunun
ile ön plana çıkıyoruz. Rudolf Duraner, ürün de- ilgili de şu görüşleri paylaştı: için de geleneksel alışkanlıklardan vazgeçip fark
ğil değer satan bir firma. Sunduğumuz ürün ve “2021 Türkiye’nin altın yılıydı. Pandemiden do- yaratan, yenilikçi ürünler yapması gerekmekte-
hizmetlerin müşterimizin son ürününe bir değer layı her yer kapalıydı. Bütün tekstil marka alım dir. Kreatif ürünlerle yeni müşteriler kazanma-
katmalıdır. Rakiplerimizden bizi ayrıştıran özelli- ofislerinin siparişleri Türkiye’ye geldi. Çok güzel lıyız. Pazarlamaya farklı bir bakış açısı gerekiyor.
ğimiz de bu. Tabii ki sattığınız ürünün nitelikli ve bir seneydi. Böyle fırsatlar çok gelmez. 2023 ise Müşteriyi iyi tanımak, ihtiyaçlarını önceden tes-
kaliteli, fiyatının da optimal olması gerekli” diye tekstilde zor geçen bir yıl oldu. Türkiye’nin kendi- pit edip herkesten önce yenilikçi ürünü sunmak
konuştu. çok önemli. Türkiye’nin sorunu sadece üretmeye
ni sorgulama yılıydı. 2021’deki yüksek kapasiteler odaklanmış olmasıdır. Sadece üretim ile ne yazık
DOĞRU DEPOLAMA azaldı. 2023’te tüm dünyada yüksek enflasyon ve ki dünya lideri olamıyorsunuz. Üretimin sürdüre-
YATIRIMI YAPACAĞIZ enerji maliyetlerindeki artıştan dolayı talep yön- bilirliği ve müşteride yarattığı katma değer üze-
lü bir kriz vardı. Buna ek olarak Türkiye’nin bir de rine odaklanmak gerekiyor. Müşterinin kazan-
2022 yılında fabrikalarında meydana gelen yan- iç ekonomi politikalarından dolayı içine sıkıştığı
gının kendilerine çok şey öğrettiğini dile getiren bir enflasyon girdabı vardı. Dolayısıyla bu Türki- madığı hiçbir ürünü satamazsınız.”
Çağan, şunları kaydetti:
BOSİAD SİNERJİ / Eylül 2024 49