Page 52 - Sinerji s7
P. 52
röportaj / Arsima
Arsima’da Hedef:
Global Oyunculuk
Endüstriyel ekipman üretiminde 2 yıl gibi kısa bir sürede
otomotiv ana ve yan sanayindeki dev kuruluşların aranılan
ismi haline gelen Arsima Metal, hedef büyüttü. Genel
Müdür Kemal Yelkenci, ihracat rotasını başta Rusya ve AB
ülkelerine çevirerek, global oyuncu olma yolunda emin
adımlarla ilerlediklerini söyledi.
Arsima Metal, sektörünün en yeni şirketlerin- Şu an hangi alanlarda üretim
den. 2009 yılında atölyelerde kullanılan en- gerçekleştiriyorsunuz?
düstriyel ekipmanların; takım arabası, çalışma Otomotiv sanayinde parçaların taşınması için ge-
tezgâhı ve malzeme dolapları gibi ürünlerin rekli olan aracı ekipmanların üretimini gerçekleş-
alım-satımıyla ticari hayatına adım atan firma, tiriyoruz. Aynı zamanda büyük yükler taşıyabilen
2012 yılından bu yana ise Bursa OSB’de otomo- platformlar da imal ediyoruz ki bunlar;kullanılma-
tiv sanayinde parçaların taşınması için gerekli yan kalıpların kaldırılıp bekletildiği ve metrekare-
olan aracı ekipmanların üretimini gerçekleşti- sinde 5 ila 8 ton yük taşıyabilen platformlar. Bazen
riyor. Bu kısa dönemde sektörün liderleriyle ça- de piyasadan gelen talepler doğrultusunda çeşitli
lışır duruma gelen Arsima, rotasını, ürünlerini makine parçalarının üretimini gerçekleştiriyoruz.
başta Rusya ve AB ülkelerine ihraç eden global Ancak ağırlığı kasa üretimimiz oluşturuyor.
bir oyuncu olmak üzerine çiziyor. “Otomotiv
endüstrisindeki her yeni proje, sektörümüzde “YAKIN ZAMANDA ULAŞABİLECE-
de canlanmaya yol açıyor” diyen Genel Müdür ĞİMİZ HEDEFLER BELİRLEDİK”
Yelkenci ile Arsima’nın geldiği noktayı ve hedef-
lerini konuştuk. Kaç kişiye istihdam sağlıyorsunuz?
Üretim kapasiteniz ve varsa ihracatınız ne
kadardır?
Şu an bünyemizde 25 kişiyi istihdam ediyoruz.
Öncelikle Arsima Metal’in kuruluşunu ve Üretim kapasitemiz ise dönem dönem değişiklik
sektördeki tecrübenizi anlatır mısınız? gösteriyor. Yaptığımız iş standartsa üretim adedi-
Biliyorsunuz Bursa’da metal sektörüyle ilgili geniş miz ve tonajımız artıyor. Ancak spesifik ve detaylı
bir yelpaze mevcut. Bu potansiyelin içerisinde bir ürün geldiğinde, imalat süresi uzuyor, dola-
kendimize yer bulabileceğimizi düşünerek, 2009 yısıyla da adedimiz düşüyor. Fason çalıştığımız
yılında önce atölyelerde kullanılan endüstriyel dönemde ihracatımız vardı ancak şu an ihracat
ekipmanların; yani takım arabası, çalışma tezgâ- yapmıyoruz. Fakat artık,kendi üretim hattımız da
hı ve malzeme dolapları gibi ürünlerin alım-sa- oturduğu için tekrar ihracata yönelme hedefinde-
tımıyla işe başladık. Çalışmalarımıza 2010 yılında yiz. Bu konuda yurt dışı fuarlarını takip ediyoruz ve
otomotiv sektöründeki parça taşıma kasalarını çalışmalarımız sürüyor.Kendimize yakın zamanda
fason ürettirerek devam ettik. Ancak hem kendi- sonuç alacağımız hedefler belirledik. İhracat için
miz üretmediğimiz hem de aracılar vasıtasıyla bu belirlediğimiz hedef pazarlar arasında da başta
ürünlerin satışını yaptığımızdan ötürü sıkıntılar ya- Rusya ve AB ülkeleri geliyor. Ürünümüzün lojistik
şadık. 2012 yılından itibaren ise taşıma kasalarını maliyetleri yüksek olduğundan yakın pazarlara
Bursa OSB ‘de bünyemizde imal etmeye başladık. yönelmek durumunayız.
Bir ekip ve makine parkuru oluşturduk. Zamanla
taşıma kasalarının yanında, bazı küçük makine 2014 firmanız açısından nasıl geçiyor? Nasıl
parçaları ve platformlar da üretir hale geldik. bir büyüme hedefi belirlediniz?
2012’de üretime geçmemize rağmen, 2 yıl içeri-
50 BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2014