Page 53 - Sinerji s7
P. 53
sinde müşterilerimizin bizi aradığı ve tercih ettiği
bir firma haline geldik. Otomotiv endüstrisindeki
her yeni proje, sektörümüzde de canlanmaya yol
açıyor. 2014 yılı da geçtiğimiz yıllara oranla biraz
daha hareketli geçiyor diyebilirim. Fakat korkula-
rımız yok değil. Otomotiv sektöründeki herhangi
bir yavaşlama ister istemez bizi de etkiliyor.
“GLOBAL OYUNCULAR ARASINDA
YERİMİZİ ALMAK İSTİYORUZ”
Arsima’nın ajandasındaki en önemli hedef
nedir?
Öncelikli hedefimiz; firmamızın ülke ekonomisine
daha fazla katkı koyan, istihdamı ve ihracatıyla ala-
nında örnek gösterilen bir şirket haline gelmesini
sağlamak. Aynı zamanda yurt dışına açılarak, üre-
timinin büyük bir bölümünü ihraç eden ve global
oyuncular arasındaki yerini alan bir Arsima mey- tasarım gücüne sahip olduğumuzu vurgulamak Önümüzdeki 5 yıla ilişkin hedefleriniz
dana getirmek istiyoruz. Bunun yanı sıra otomotiv istiyorum. neler?
sektörüne ara malzeme üreten bir firma olmaktan Portföyümüze yeni müşteriler katmak ve her yıl
ziyade, bu alanda bir yan sanayi kuruluşu haline Sektörün genel durumu hakkında neler belli bir büyüme seviyesini yakalamak istiyoruz.
gelebilmek, direkt parça üreten bir oyuncu olabil- söylersiniz? Bu durumu gerçekleştirirken de kasa üretimi açı-
mek hedefindeyiz. Zaten makine parkurumuz da Biliyorsunuz sektörde çok sayıda firma var ve Av- sından Avrupa ve Rusya pazarında iyi bir oyuncu
buna müsait. Katma değeri daha yüksek ürünler rupa çapında sıralamaya girebilecek büyük şirket- haline gelebilmek. Biliyorsunuz alınan yeni ka-
üreterek, bu alandaki çeşitliliğimizi artırmak istiyo- lere sahibiz. Ancak yaptığımız işin öneminin,iç pi- rarlarla Avrupa ekonomisi kıpırdanmaya başladı.
ruz ve bunu da başaracağımıza inanıyoruz. yasada yeterince kavranılmadığını düşünüyorum. Yine Ukrayna’daki kriz sona erdiğinde, Rusya’daki
Bu sektör de diğer alanlar kadar önemli. Kasalar otomotiv üretimi de ciddi manada artacaktır.
Arsima’nın sektördeki diğer firmalardan vasıtasıyla taşınan otomotiv parçaları ne kadar ka-
ayrılan yanları nelerdir? liteli taşınırsa, ret olan parça sayısında da o denli GÜNDEM: YENİ MÜŞTERİLER VE
Biliyorsunuz Bosch’un bir felsefesi var: İnsanla- düşüş olur. Bu da hem üretimdeki hızı artırır hem DİSTRİBÜTÖRLÜK
rın güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi de maliyetleri aşağı çeker.
tercih ederim. Biz de bu düşünceyle iş hayatına Sektörün genelinde bir hareketlenme var. Burada Gündeminizde yeni bir yatırım planı var mı?
adım attık. Müşterilerimiz herhangi bir şey talep bizim için en önemli nokta, yeni modellerin piya- Avrupa piyasasını araştırıyor ve yeni pazarlar için
ettikleri anda Arsima’yı her zaman yanlarında bu- saya sürülmesi. Bu da üretim rakamlarımıza ve kâr girişimlerde bulunuyoruz. Özellikle Almanya ve
lurlar. Yaptığımız üretimde de tüm detayları en marjlarmıza yansıyor. Biliyorsunuz otomotiv sek- Fransa’da temaslarımız oldu. Yine İtalya ile ilgili ça-
ince ayrıntısına kadar düşünür, her türlü titizliği törü son yıllarda çok gelişti. Eskiden üreticiler 7-8 lışmalarımız sürüyor. En önemli hedeflerimizden
gösteririz. Öncelikli amacımız iyi ve kaliteli hizmet yılda bir yeni model çıkarırken, bu süre günümüz- biri de daha iyi ve büyük koşullarda bir üretim
üretmek. de 1,5 yıla kadar düştü. 1,5 yılda bir yeni bir mo- tesisine sahip olmak. Tabii bu da kapasite artırımı
Yaptığımız işte tasarım süreci son derece önem- del olmasa bile, mevcut model en kötü ihtimalle demek.
li. Biz de bu doğrultuda bünyemizde bir tasarım makyajlanıyor ve doğal olarak birçok parçası de- Üretime başladığımız bu 2 yıllık süreçte ciddi bir
ekibi oluşturduk. Taşınacak parça her ne ise tüm ğişiyor. Bu da sektörümüzün büyümesini olumlu mücadele verdik ve artık otomotiv sektörünün
detayları hesaplanır, o parçaya uygun bir tasarım yönde etkiliyor. dev firmalarıyla iş yapar hale geldik. Şu an iki oto-
hazırlanır ve akabinde üretime geçilir. Ciddi bir motiv ana sanayi firmasıyla daha çalışabilmek için
girişimlerimiz devam ediyor. Güzel bir projemiz
daha var. O da yurt dışında bir firmadan kapalı
otomasyonlu raf sistemleri alanında distribütör-
lük almak istiyoruz. Almanya’da fuarda bu konuda
temaslarda bulunduk, görüşmelerimiz devam
ediyor.
Eklemek istedikleriniz…
Tasarıma fazlasıyla önem verdiğimizi söyledim.
Çünkü başarılı tasarımlarıyla ve bu alanda
ön plana çıkan bir şirket haline geldiğinizde, basa-
makları daha hızlı çıkacağımıza inanıyoruz. Zaten
artık tüm sektörlerde standart ürünlerden ziyade,
katma değeri yüksek spesifik ürünlerin üretimi ön
plana çıkıyor. Biz de bu alanda kendimizi kanıtla-
mak istiyor ve rotamızı buna göre çiziyoruz.
BOSİAD SİNERJİ / Temmuz - Ağustos 2014 51