Page 49 - Bosiad Sinerji Dergisi Sayı 48
P. 49

haber / BOSİAD Z Meclisi



 Z Meclisi’nden   Dijital iletişim konusunda dikkat edilmesi gere-  geldiğini aynı zamanda müşteri için ne anlama   liği, artan güven ve ekibiniz için ise motivasyon
             MARKALAR E-TİCARET’E
              NASIL UYUM SAĞLAR?
                                                                                 yaratır. Dijital markalaşma sadece online satış-
                                            geleceğini de tanımlamak için markanızın yü-
                                                                                 ları artırmakla kalmaz. Online bir kitlenin ilgisini
                                            rüttüğü  dahili  süreçleri  içerir.  Müşterilerinizin
 A’dan Z’ye dijital iletişim  ken detaylar, markaların e-ticaret’e nasıl uyum   markanıza geri dönmesini sağlayan şey dijital   çekmek için de çalışır. Bunu kitlenizle yüz yüze
                                            markalaşmadır. Etkili bir şekilde markalaştığı-
                                                                                 ya da bir mağazada tanışmak yerine başka tür-
        sağlayabilecekleri ve dijitalle ilgili daha pek çok
                                                                                 lü bir yolla etkileşim ve bağlantı kurmanın bir
                                            nızda siz ve müşterileriniz arasında tanınma,
        veriyi aktaran Advert House Dijital Hizmetler ve
        Teknoloji A.Ş. Kurucusu Uzaslan, şunları söyledi:  kalıcı bir sadakat ve farkındalık ortaya çıkacak-  yolu olarak düşünebiliriz. Müşteri, çalışan ya
                                            tır.”                                da stratejik ortak olması fark etmeksizin dijital
 Üyelerini dijitalleşme konusunda bilgilendirmeyi ve doğru yönlendirmeyi   “Dijital markalaşma, markanızın hikâyesini ve   markalaşma;  bir  işletmenin  dijital  profilinden
 hedefleyen BOSİAD Z Meclisi, bu kapsamda Advert House Dijital Hizmetler ve   dijital alandaki varlığını oluşturmakla alakalıdır.   DİJİTAL PAZARLAMANIN GÜCÜNÜ   edindiğiniz her şeyi kapsayan bir duygudur.
                                                KULLANAN BAŞARILI OLUR
 Teknoloji A.Ş. Kurucusu Parkan Uzaslan’ı konuk etti. Uzaslan, “Markalaşma,   Hedef kitlenizle anlamlı bir bağlantı kurmak   Müşteri hizmetlerine, itibara, reklamlara ve   Dijital markalaşma modern pazarlamanın te-
        için dijital markalaşmaya yönlenmeniz man-
 Dijital İletişim ve E-Ticaret” konusunda eğitim verdi.  tıklı bir karar olacaktır. Markanızı ve teklifleri-  logo gibi tüm görsellere ilişkin algıyı temsil   mel taşı olarak tanımlanmaktadır, fakat sürekli
                                                                                 değişen dijital ortamda dijital markalaşma için
        nizi rakibinizden farklı kılmak için benzersiz   eden segmentlerin iyi ve etkili bir şekilde çalış-  sürekli yeni fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Marka-
        teklifler kullanmak da diyebiliriz. Bir markanın   tığında iyi bir marka bilinci oluşturularak şirket-  nızın her zaman güncel kalması önemli bir fak-
        değerlerini yaşaması ve sonrasında bunları di-  lerin gelişmesine büyük bir katkıda bulunula-  tördür. İyi bir marka disiplin, iç değerlendirme,
        jital markalaşma yoluyla iletmesi gerekir. En te-  bileceğini kaydeden Uzaslan, şöyle devam etti:  ilgili piyasa verilerinin  gözden geçirilmesi ve
        mel şekilde ifade edecek olursak markalaşma,                             sonuçta müşterilerinize ve ekibinize etkili bir
        müşterilerinize ilettiğiniz mesaj ve verdiğiniz   “İyi bir marka bilinci oluşturma uygulamaları ve   şekilde iletilebilecek güçlü bir kim olduğunuz
        sözdür. Yalnızca adınızı, logonuzu ve estetiğini-  güçlü bir markaya sahip olmak ile başarılı dijital   duygusu gerektirir. Hedef pazarınızı markanız
        zi değil aynı zamanda mesajınızı, kimliğinizi ve   pazarlama ve reklamcılık arasındaki bağlantı-  hakkında etkili bir şekilde eğitmek için dijital
        sesinizi de içerir. İşletmenizin genel görünümü-  nın vurgulanması önemlidir. Markalaşma, et-  pazarlamanın gücünü ve odağını kullanabi-
        nün yanı sıra müşterilerinize sağladığınız soyut   kili dijital iletişimi ve böylelikle daha fazla yeni   lirseniz başarılı bir iş kurma yolunda güçlü bir
        duygu da dijital markalaşmadır. Markalaşma,   müşteriyi getirir. Bunun yanı sıra şirketiniz için   adım atmış olursunuz.”
        işinizin tam olarak ne olduğunu ve ne anlama   daha yüksek bir değer, daha iyi bir şirket bilinir-








 İnsanoğlu var olduğu ilk günden beri duygu   me, yönetimden sağlığa kadar birçok alanda   Gençlerin dijital çağa uygun olarak yeni mar-
 ve düşüncelerini hep başkalarına aktarma ih-  kullanılan internet tabanlı araçlar ile online   kalar kurmasını sağlamak amacıyla “Marka-
 tiyacı hissetmiştir. Bu ihtiyacı yerine getirirken   olarak gerçekleşen dijital iletişim, en önemli   laşma, Dijital İletişim ve E-Ticaret” konusun-
 kimi zaman sadece beden dili ve sesi kullan-  iletişim yöntemlerinden biri haline gelmiştir.   da eğitim veren Uzaslan, A’dan Z’ye yeni bir
 mış kimi zaman da çeşitli araçlardan yararlan-  Bu gerçekten hareketle yola çıkan BOSİAD Z   marka kurmanın püf noktalarını, tüketicilerin
 mıştır. Zaman içerisinde bu araçlar çeşitlen-  Meclisi de Advert House Dijital Hizmetler ve   değer algısını, dijital iletişim ile markaların   Sağlam bir markanın kuruluşu için gerekenler;
 miştir. Kitle iletişim araçları ile birlikte küçülen   Teknoloji A.Ş. Kurucusu Parkan Uzaslan’ı ko-  nasıl kısa sürede kendilerini gösterebildikle-
 dünya, internet ile daha da küçülmüştür. Ti-  nuk ederek, üyelerini son dönemlerde sıkça   rini anlattı.
 caretten haberleşmeye, eğlenceden eğiti-  kullanılan dijital iletişim kavramı üzerine bil-  Yeni müşteriler bulun: Markalaşma, şirketinizin yönlendirme işi   letmeden alışveriş yapma olasılığı daha yüksektir. Markanıza verilen
 gilendirdi.  almasını sağlar. Sizden hizmet alan müşterinizin, bir müşteriyi size   duygusal tepki, firmanızın değerini yükseltebilir ve satışların artma-
           yönlendirebilmesi için adınızı, sloganınızı ya da bulunduğunuz yeri   sına yardımcı olabilir.
           hatırlaması gerekir. Markanız akılda kalıcıysa, sunduğunuz ürün ve   Hedefleme: Markanız, hedef pazarınızı tanımlamanıza yardımcı
           hizmetlerin hatırlanma ve arama motorlarında bulunma olasılığı   olacaktır. Dijital pazarlama, genel pazarları (yani bir arama moto-
           daha yüksek olacaktır. Web sitenizde, dijital reklamlarınızda ve basılı   runda ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi arayan herkes) ya da çok özel
           materyallerinizde tutarlı marka bilinci oluşturmanın gücü, hedef kit-  kitleleri (yani belirli yaş grupları ve gelir seviyeleri) bulabilir. Başarılı
           lenizde “akılda kalıcı farkındalığı” güçlendirmeye yardım edecektir.
                                                               bir markanın parçası, hedef müşterilerinizi anlamak ve şirketinizin
           Artan tanınma: Harika bir marka oluşturmak için birçok görselin   faydalarını bu hedef kitleye başarıyla ileten bir imaj yaratmaktır.
           bir araya gelmesi gerekse de logonuz markanızın merkezinde yer   Ekibinizi motive edin: Firmanızın belirli bir amacı varsa ve çalışan-
           alır. Logo tasarımı önemlidir, çünkü grafikler her e-postada, kartvi-  lar sizi ve sağladığınız ürün ve hizmetleri bulduklarından memnun
           zitte, broşürde, etikette ve firmanız tarafından oluşturulan tüm rek-  olan müşterilerle konuşursa, mutlu bir iş gücünün temellerini atmış
           lamlarda olacaktır. Güçlü bir logo, akılda kalıcı olacak kadar basit,   olursunuz. Pozitif ve mutlu çalışan kişiler daha motivasyonlu, daha
           ancak şirketiniz hakkında kalıcı bir izlenim yaratacak kadar da ayırt   üretken ve şirketinizin gelişmesine yardımcı olacak bir kültür yarata-
           edicidir.
                                                               caktır. Markanız “keyifli hizmet” sözü verdiğinde ve bir müşteri tam
           Güven oluşturun: Profesyonel ve tutarlı bir görünüm güvenilirlik ve   olarak bu tür bir hizmet aldığında, markaya olan güven ve aynı za-
           güven oluşturur. İnsanların, gösterişli ve yasal bir imaja sahip bir iş-  manda satışlar da artar.



 46  BOSİAD SİNERJİ / Haziran 2023                                                                         BOSİAD SİNERJİ / Haziran 2023  47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54